[Q] rozjechane koła.. przyczyna usterki?

filo_xp
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-30, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wieluń

[Q] rozjechane koła.. przyczyna usterki?

Post autor: filo_xp »

Witam.

Od miesiąca jestem posiadaczem Audi 100 c4 94r. 150km poj. 2.6 automat.
auto ogólnie sprawowało się dobrze. nie było specjalnych problemów, aż do feralnego dnia; w drodze powrotnej do domu, zaparkowałem samochód na parkingu. załatwiłem co miałem do zrobienia, i chciałem jechać dalej. wsiadam do auta ( musiałem zawrócić o 180 stopni) wyjechałem tyłem poczułem jakieś tarcie i opór w trakcie wykonywania manewru, pomyślałem że to może żwir.. skręcam koła w drugą stronę do wyjazdu z bramy, dodaje gazu, auto pomału toczy się, lecz stawiany wcześniej opór nie ustępuje.prostuję kierownicę chcąc jechać dalej... i już wiem że się nie da... wysiadam z auta i co widzę..lewe koło prosto, a prawe skręcone w kierunku do kierowcy :shock: przednia prawa strona, jakby oparła się na kole (chyba amortyzator). w pospiechu musiałem wzywać lawetę, żeby nie blokować parkingu, i zdecydowałem że od razu trzeba jechać do warsztatu. tam, od razu stwierdzono że to maglownica ( swoją drogą totalni eksperci, nie rozebrali samochodu żeby dociec co się stało, ale diagnoza już postawiona; zanim zaczęli cokolwiek robić, zdążyli już zamówić ową część ( 1100zł) i że trzeba ją wymienić.
po konsultacji ze szwagrem, zażądałem zaniechania wszelkich napraw, i przywiezienie auta pod wyznaczony adres.

teraz moje pytanie do Was, co może być przyczyną opisanej awarii?
wiem, że najpierw trzeba rozebrać auto i przyjrzeć się częścią, ale może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem.


dodam jeszcze że w trakcie jazdy po (już) niewielkich wybojach, było słychać jak by coś latało, kierownica przy skręcie w obie strony wydawała takie pojedyńcze stuknięcie; a gdy u panów mechaników wtaczaliśmy auta na podnośnik wypadła śruba w stanie nie naruszonym, długa na ok 7cm
Ostatnio zmieniony 2013-06-30, 16:41 przez filo_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

filo_xp,

_przywitajsie

Robiłeś coś w przednim zawieszeniu odkąd posiadasz c4 ?
II V-ce Mister zlotu `13
filo_xp
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2013-06-30, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wieluń

Post autor: filo_xp »

szwagier wymieniał amortyzatory z przodu (odkupowałem od niego)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

bez ogledzin nic nie mozna okreslic...
drazek kierowniczy od magla sie odkrecil?
no to jedyne co mnie do glowy przychodzi...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

filo_xp pisze:szwagier wymieniał amortyzatory z przodu
Wymieniał je "górą" czy "dołem" ?

Tzn, czy wyciągał kolumne, rozkręcał wahacz itd.
Czy cała operacja wymiany odbywała się pod maską ?

Ja stawiam, że niedokręcony sworzeń wahacza wyrobił tak osadzenie w kolumnie, że podczas pełnego skrętu jakoś pechowo po prostu wyskoczył, pękł, zerwał się i koło się ustawiło "po swojemu" już w innym położeniu. I trzyma je tylko maglownica. Nie wiem czy tj możliwe, gdybam :-) Nie spotkałem się.
Tyle w sumie mówi moja kryształowa kula po konsultacji z wróżką Marią :mrgreen:

filo_xp,
Tak swoją drogą zignorowałeś moje upomnienie :evil:
Więcej upomnień nie będzie.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Jak Butterbean, pisze z twojego opisu i wnioskując po śrubie odkręcił ci się drążek kierowniczy od maglownicy otwórz maskę i parz za silnikiem idąc po drążkach powinny być 2 śruby koło siebie na maglu
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja kiedyś mierzyłem śrubę sworznia i ona ma właśnie 7cm więc może i ona narobiła bałaganu. A swoją drogą jak mi coś lata, stuka i puka to szukam przyczyny wcześniej a nie jak dopiero coś się urwie. Tak czy inaczej ciesz się że to się stało na parkingu a nie drodze ekspresowej przy 120km/h
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”