Witam.
Od miesiąca jestem posiadaczem Audi 100 c4 94r. 150km poj. 2.6 automat.
auto ogólnie sprawowało się dobrze. nie było specjalnych problemów, aż do feralnego dnia; w drodze powrotnej do domu, zaparkowałem samochód na parkingu. załatwiłem co miałem do zrobienia, i chciałem jechać dalej. wsiadam do auta ( musiałem zawrócić o 180 stopni) wyjechałem tyłem poczułem jakieś tarcie i opór w trakcie wykonywania manewru, pomyślałem że to może żwir.. skręcam koła w drugą stronę do wyjazdu z bramy, dodaje gazu, auto pomału toczy się, lecz stawiany wcześniej opór nie ustępuje.prostuję kierownicę chcąc jechać dalej... i już wiem że się nie da... wysiadam z auta i co widzę..lewe koło prosto, a prawe skręcone w kierunku do kierowcy przednia prawa strona, jakby oparła się na kole (chyba amortyzator). w pospiechu musiałem wzywać lawetę, żeby nie blokować parkingu, i zdecydowałem że od razu trzeba jechać do warsztatu. tam, od razu stwierdzono że to maglownica ( swoją drogą totalni eksperci, nie rozebrali samochodu żeby dociec co się stało, ale diagnoza już postawiona; zanim zaczęli cokolwiek robić, zdążyli już zamówić ową część ( 1100zł) i że trzeba ją wymienić.
po konsultacji ze szwagrem, zażądałem zaniechania wszelkich napraw, i przywiezienie auta pod wyznaczony adres.
teraz moje pytanie do Was, co może być przyczyną opisanej awarii?
wiem, że najpierw trzeba rozebrać auto i przyjrzeć się częścią, ale może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem.
dodam jeszcze że w trakcie jazdy po (już) niewielkich wybojach, było słychać jak by coś latało, kierownica przy skręcie w obie strony wydawała takie pojedyńcze stuknięcie; a gdy u panów mechaników wtaczaliśmy auta na podnośnik wypadła śruba w stanie nie naruszonym, długa na ok 7cm
[Q] rozjechane koła.. przyczyna usterki?
-
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2013-06-30, 15:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wieluń
[Q] rozjechane koła.. przyczyna usterki?
Ostatnio zmieniony 2013-06-30, 16:41 przez filo_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
bez ogledzin nic nie mozna okreslic...
drazek kierowniczy od magla sie odkrecil?
no to jedyne co mnie do glowy przychodzi...
drazek kierowniczy od magla sie odkrecil?
no to jedyne co mnie do glowy przychodzi...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
Wymieniał je "górą" czy "dołem" ?filo_xp pisze:szwagier wymieniał amortyzatory z przodu
Tzn, czy wyciągał kolumne, rozkręcał wahacz itd.
Czy cała operacja wymiany odbywała się pod maską ?
Ja stawiam, że niedokręcony sworzeń wahacza wyrobił tak osadzenie w kolumnie, że podczas pełnego skrętu jakoś pechowo po prostu wyskoczył, pękł, zerwał się i koło się ustawiło "po swojemu" już w innym położeniu. I trzyma je tylko maglownica. Nie wiem czy tj możliwe, gdybam Nie spotkałem się.
Tyle w sumie mówi moja kryształowa kula po konsultacji z wróżką Marią
filo_xp,
Tak swoją drogą zignorowałeś moje upomnienie
Więcej upomnień nie będzie.
II V-ce Mister zlotu `13
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
Jak Butterbean, pisze z twojego opisu i wnioskując po śrubie odkręcił ci się drążek kierowniczy od maglownicy otwórz maskę i parz za silnikiem idąc po drążkach powinny być 2 śruby koło siebie na maglu
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS