Strona 3 z 3

: 2014-02-24, 15:08
autor: hubos21
zna ktoś może jakiś warsztat godny polecenia, który zrobi geometrię w moim C4 po wymianie zawiasu, chodzi o kogoś z moich okolic, Gniezno, Inowrocław, Bydgoszcz, Toruń, jestem w stanie wydać parę złociszy na dojazd i mieć to dobrze zrobione

: 2015-06-22, 09:05
autor: przemoprzem
Siema. Wymieniłem tuleje sanek, teraz amortyzatory z przodu, możliwe że do wymiany końcówki drążków bo guma rozerwana.

Ale do czego zmierzam.... jadę na stacje i mówię facetowi:
- kąt pochylenia koła - ile?
- zbieżność - ile?

Bo wątek przewertowałem, jest kila ustawień podanych, ale może z perspektywy czasu ktoś podpowie jak mu się najlepiej jeździ. Do tej pory w koleinach auta raz lewa, raz prawa, opona chyba prawa bardziej zużyta z zewnątrz.

: 2015-07-25, 23:32
autor: przemoprzem
Byłem na zbieżności tej 3D czyli włącznie z kątami itp. Kąty co ustawiłem "na oko" okazały się ok i to nie było ruszane.

Obrazek

Poduszki amortyzatorów wymienione jakieś 30 000 km temu. Poduszki sanek Corteco jakieś 3 000 km temu, lewy drążek kompletny wymieniony, prawy jedynie końcówka (w sumie to luzów nie było, ale osłony uszkodzone), amortyzatory olejowe kayaba KYB666001, luzów w zawieszeniu żadnych - tak orzekł facet przed zbieżnością. ......

Auto prowadzi się kiepsko. Nie ponton już jak wcześniej, ale na koleinach nadal auto "ciągnie". W porównaniu do 307 czy mondeo to układ kierowniczy jest do bani - czy C4 faktycznie w związku z tym, że ma "prostackie" zawieszenie przednie to się tak kiepsko prowadzi?

: 2015-07-26, 14:53
autor: J.A.G
przemoprzem pisze:W porównaniu do 307 czy mondeo to układ kierowniczy jest do bani - czy C4 faktycznie w związku z tym, że ma "prostackie" zawieszenie przednie to się tak kiepsko prowadzi?
W pewnym sensie tak... ale też zależy od nawierzchni, na koleinach na pewno tak. Nie ma co wymagać od zawiasu zaprojektowanego w 1976r jak nie wcześniej, a sama koncepcja na pewno.
Stalowe tuleje sanek ponoć nieco niwelują pływanie geometrii (nie wiem, nie miałem) - tam najwięcej "pływa", gazowe amorki, nieco obniżone zawieszenie i amortyzator skrętu występujący w modelu S ale w/g mnie jest tak jak piszesz i nic w 100% tego nie zmieni.

: 2015-07-26, 17:33
autor: przemoprzem
No to przynajmniej zaoszczędzę kasy deko :) Bo już miałem się brać za tylne tuleje itp. Ale chyba nie ma sensu, faktycznie jak piszesz na dobrej nawierzchni nic złego się nie dzieje, ale na koleinach już auto "pływa" ciągle trzeba kontrować kierownicą. No i jak się przejeżdża przez poprzeczne nierówności to słychać dosłownie jak zawieszenie "nie wyrabia" - luzów żadnych, a jednak słychać jak zawieszenie hałasuje. No nic - trza z tym żyć.

: 2015-10-26, 20:25
autor: Karaś
Witam! Temat trochę przedawniony, ale dla mnie okazał się aktualny. Wymieniłem właśnie u siebie sprężyny (H&R), amorki (KYB), wahacze (MS), tuleje, odboje itd itp, i chciałbym ustawić sobie geometrię, ale kiedy to ostatnio robiłem rok temu, ustawili mi kąt pochylenia kół w granicach 0st i z przodu i z tyłu. Z przodu trochę zostało pochyłu, minimalnie, bo powiedzieli, że idealnie na 0 się nie da, więc widać konstruktorzy przewidzieli pochył. Kiedy przeczytałem powyższe komentarze, zauważyłem, że ni h... 0st, a powinien być pochył. Ci mechanicy szukali w programie mojego modelu i wychodzi na to, że go nie znaleźli, skoro ustawili mi geometrię w taki sposób. Czy może ktoś wie jakie jest fabryczne ustawienie geometrii dla mojego modelu? Albo nie fabryczne, ale już przez kogoś przetestowane lepsze :) Będę wdzięczny za pomocne info

[ Dodano: |27 Paź 2015|, o 10:18 ]
elmi_k pisze:Dla Ciebie 3 kolumna od lewej pozycja 25.

Masz jakiś wydruk ze stacji?
Masz jeszcze może takie tabelki? Bo załączonych zdjęć już nie idzie odpalić, a tam pewnie jest to czego szukam. Z góry dzięki

: 2016-01-21, 11:34
autor: mas0n
jak by ktoś miał te tabele to też bym się na nie pisał. Ścięło mi wewnętrzne strony opon :/
Co może powodować negatyw? Co ustawiać żeby to usunąć?

: 2016-02-16, 19:10
autor: PRZEMEK30
Polacze sie pod temat. Niedawno zmienialem poduchy lawy. Samochod sciagal troche na prawo.Po wymianie ualem sie na geometrie, celem werfikacji swojej pracy. Ku mojemu zumieniu wszystko bylo ok. Od razu dostalem banana na paszczy az do chwili, gdy z Panem Zdzisiem znalezlismy walniete lozysko prawego mc persona. Slychac je i jak by czasem nie obija. Czy te moje lozysko to przyczyna sciagania. Bawil sie ktos w wymiane ? .Dodam ze zawieszke oprowadzilem do ladu razem z oponami ,wywazeniem i cisnieniem.

: 2020-01-01, 21:10
autor: msk
mas0n pisze:jak by ktoś miał te tabele to też bym się na nie pisał.
Czy ktoś może znalazł tabelki? Bo też aktualnie mam drobne problemy ze zbieżnością