[FWD] piszczenie przy skręcaniu

pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[FWD] piszczenie przy skręcaniu

Post autor: pablo90 »

witam,

w moim aucie pojawił się cichy ale dość irytujący pisk przy skręcaniu kierownicą- słychać go tylko przy odpowiednim kącie skręcenia kół - nie ciągle. na pewno nie jest to pompa ani pasek bo jest to takie bardziej metaliczne piszczenie - wydaje mi sie ze z okolic polosi albo kolumn mcphersona. co to konkretnie moze byc i jak się tego pozbyć? coś przesmarowac?
z gory dzieki za pomoc :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

Ostatnio mi się pojawiło to samo... W przyszłym tygodniu dopiero na kanał będę mógł wjechać i posłuchać co to jest :-/
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

mi ostatnio tez dawaly w kosc dziwne dzwieki podczas skrecania
pewien mcpersonow szukalem i okazalo sie ze to oslony gumowe od drążków kierowniczych piszczaly
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

A u mnie panowie przy skręcaniu jest takie jakby buczenie, ale nie jest to na pewno buczenie pompy wspomagania (ta wydaje inne dźwięki :D). Też nie cały czas (w jednym miejscu, przy każdym obrocie kierownicy) i zazwyczaj jak bardzo powoli toczy mi się auto i skręcam w tym czasie kołami (np. przy parkowaniu). Jak stoję w miejscu czy szybciej jadę nie ma raczej tego dźwięku. Wydaje mi się, że to chyba może mieć związek ze swapem przednich hamulców na 312, bo jakoś po tym to się zaczęło.
Przy hamowaniu jak wcisnę bardzo delikatnie pedał hamulca to też potrafi od czasu do czasu zapiszczeć (?) w bardzo podobnej tonacji dźwiękowej (coś jak w autobusach/tirach, takie buczenie z hamulców). Tarcze są te nacinane i nawiercane więc ponoć jest to normalne, że piszczą/buczą przy hamowaniu ale czy mogą mieć związek z tymi dźwiękami przy skręcaniu?
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

U mnie również pojawiły się takie dzwięki , szczególnie słyszalne jak tocze się albo manewruje cofając i też zaczeło się po swapie na 312 no i zmianie kół na letnie , mam stracha gdzieś dalej jechać żeby mi coś nie odpadło , na kierownicy czuć jakby lekki opór i mikro wibracje . pozdrawiam
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

U mnie okazało się ze winne były za pieczone prowadnice w zacisku.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

A dokladnie to na prowadnicy gdzie klocek sie podpiera i przesuwa ? Czy tloczek sie nie cofa ? Posmarowales miedzianka czy jakim sposobem wyeliminowales problem ? Dzieki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Nie, nie chodzi o tłoczek zacisku tylko o te 2 śruby, sworznie. Po rozebraniu były zapieczone, przesmarowałem tam specjalnym smarem coś ala wazelina (specjalny właśnie do hamuców). Przy okazji dokładnie wszystko wyczyściłem, sprawdziłem czy tłoczek w zacisku się cofa po puszczeniu hamulca i dodatkowo wymieniłem klocki na inne, te poprzednie były jakiejś lichej firmy, włożyłem swoje stare z 288 - trw bo były prawie nowe, tylko je trochę u siebie w robocie przefrezowałem do płaskiej powierzchni. Te nowe, tej lichej firmy po tym krótkim czasie strasznie zmasakrowane były, strasznie nie równa powierzchnia była, chropowata, jakby klocek wpadał w wibrację.
Po tym wszystkim przestało buczeć i nie musiałem się wstydzić na mieście :lol:
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
dan07
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2013-06-18, 13:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bobolice

Post autor: dan07 »

Witam miałem niedawno podobny problem mianowicie na postoju lub przy manewrowaniu na parkingu słychać było pisk jakby skrzypienie przy obracaniu kierownicą przy każdym obrocie w tym samym miejscu. Wymieniłem łożysko amortyzatora i problem znikł :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”