[ALL] Wymiana wchacza na podnosiniku
-
- Mechanik
- Posty: 144
- Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zamość
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[ALL] Wymiana wchacza na podnosiniku
Witam panowie mam takie pytanie dzisiaj wymieniali mi wahacz w warsztacie i wymieniali go w sposób na podnosiniku nowy wahacz wszystkie śruby były dokrencane jak samochód był w goze. Nie powinien dokrecac kół jak samochód stoji na kołach??
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Tak zawsze skręcam na podniesionym. Wahacz i tuleje przeważnie zakładam Meyle HD wytrzymuje wszystko ok 80tys km a drogi jak wiadomo są jakie są. Nie zauważyłem także przy rozbieraniu żeby te tuleje byłe poskręcane, powyginane czy coś w tym rodzaju. Montując wahacze zawsze trochę rozpłaszczam te talerzyki- podkładki żeby był trochę sztywniejszy .
-
- Mechanik
- Posty: 144
- Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zamość
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Aha to spoko chociaż mam już głowę spokojna dzięki, na wachaczu 80tys to dużo ja wcześniej założyłem topran to wytrzymał 30tys teraz założyłem lemfordera zobaczymy, a wachaczem najlepiej mieniac naraz z obu stron czy można pojedynczo? I Ty masz a6 c4 a ja mam 100 c4 nierozni się zawieszenie?
Ostatnio zmieniony 2019-12-12, 22:14 przez Rafal200, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Wahacze można wymieniać oddzielnie nie ma to większego znaczenia ale jak ma już minimalne luzy na sworzniu to warto wymienić lewą i prawą sprawdzić cały zawias łącznie z tulejami ławy pomocniczej które często są pomijane a sprawiają że auto pływa.Po wymianie tych tulei konieczna regulacja zbieżności.
Tu przykładowy wahacz Meyle https://aparts.pl/partscatalogue/116-05 ... 0~2HD.aspx
gdzie w komplecie jest wszystko co potrzebne do montażu co nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów.
Wahacze w A6 C4 i 100 C4 są identyczne. W 100 C3 do cygara są inne.
Tu przykładowy wahacz Meyle https://aparts.pl/partscatalogue/116-05 ... 0~2HD.aspx
gdzie w komplecie jest wszystko co potrzebne do montażu co nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów.
Wahacze w A6 C4 i 100 C4 są identyczne. W 100 C3 do cygara są inne.
Ostatnio zmieniony 2019-12-13, 09:08 przez ryba80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
No to widzę że w inter carsie w końcu obniżyli ceny wahaczy lemfordera, 2 lata temu minimum 350zł kosztował, teraz 226zł w detalu więc pewnie 20-30% idzie jeszcze urwać. Lemforder niby pierwsza półka, myślę że liczba przejechanych km zweryfikuje jakość produkcji.
Jeśli chodzi minimalny luz (rozumiem że na sworzniu) wahacza to nie ma wpływu lewa strona na prawą lub odwrotnie. Jak fura jedzie prosto, nie zdziera opon możesz jeszcze pojeździć trochę a w między czasie odkładać na drugi wahacz.
Bez sensu jest tylko jechanie z "minimalnymi" luzami np. na ustawienie zbieżności i kątów pochylenia.
Jeśli chodzi minimalny luz (rozumiem że na sworzniu) wahacza to nie ma wpływu lewa strona na prawą lub odwrotnie. Jak fura jedzie prosto, nie zdziera opon możesz jeszcze pojeździć trochę a w między czasie odkładać na drugi wahacz.
Bez sensu jest tylko jechanie z "minimalnymi" luzami np. na ustawienie zbieżności i kątów pochylenia.