Witam potrzebuję informacji na temat tej tulejki http://allegro.pl/tuleja-wahacza-ustala ... 17635.html
natknąłem się na nią dopiero drugi raz pierwszy raz gdy 3 maja br wymienialem wachacze w swoim AAT ale do nowego zestawu wachaczy tego nie dostałem. Dodam że wachacze jakie założyłem to tani wydaje mi się badziew (MAXGEAR) ponieważ po 3 tygodniach i po przejechaniu 1500km prawa tuleja wachacza jest do wymiany na już.
A teraz moje pytanie do czego służy ta tulejka i czy musi być w każdym zestawie wachaczy?
Czy jej brak spowodował szybkie zużycie tuleji?
Czy jej brak powoduje wyraźne stuki?
Przepraszam za haotyczność i proszę o pomoc.
Pozdrawiam
[FWD] TULEJA WAHACZA USTALAJĄCA Audi A6 C4 AAT
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
Witam,
mam analogiczne pytanie o celowość tej tuleji.
Mechanik naciągnął mnie na wymianę wahaczy przód, zamówili SWAG'a osobno wahacz i tuleje stabilizatora.
W kicie występuje tuleja ustalająca:
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7312726&lng=pl
osobno nie:
https://cdn.pkwteile.de/thumb?m=1&id=21 ... g=pl&e=211
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=2134652&lng=pl
Zabrałem zdemontowane wahacze, które oczywiście miały na sobie wspomniane tuleje zniszczone podczas demontażu. Zastanawiam, się czy w takim wypadku założone zostały nowe tuleje? Czy można je zweryfikować na kanale? Co się może wydarzyć w przypadku ewentualnego ich braku, jak w przypadku kolegi powyżej?
Z góry dziękuję za pomoc.
mam analogiczne pytanie o celowość tej tuleji.
Mechanik naciągnął mnie na wymianę wahaczy przód, zamówili SWAG'a osobno wahacz i tuleje stabilizatora.
W kicie występuje tuleja ustalająca:
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7312726&lng=pl
osobno nie:
https://cdn.pkwteile.de/thumb?m=1&id=21 ... g=pl&e=211
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=2134652&lng=pl
Zabrałem zdemontowane wahacze, które oczywiście miały na sobie wspomniane tuleje zniszczone podczas demontażu. Zastanawiam, się czy w takim wypadku założone zostały nowe tuleje? Czy można je zweryfikować na kanale? Co się może wydarzyć w przypadku ewentualnego ich braku, jak w przypadku kolegi powyżej?
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2016-07-23, 20:01 przez gienkas, łącznie zmieniany 2 razy.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
gienkas, pomyliłeś strony kolego. Ta cienka tulejka ustalająca przychodzi pionowo w tylną tuleje wahacza koszt 1 szt ok 10zł org. Z przodu tulei gdzie przychodzi stabilizator są tylko tuleje krótkie w poduszkach i całość skręcasz śrubą stabilizatora. Popatrz jaka jest średnica tej tulejki a jaki masz stabilizator? Myślisz że podpasuje? raczej nie a na pewno. Ta tulejka jak sama nazwa wskazuje ustala położenie wahacza z tyłu którego skręcasz pionową śrubą. W sumie bez tej tulejki tragedii nie będzie....ciut luz może powstać po dłuższym użytkowaniu kiedy wahacz swoje wysłuży....Dzięki tej tulejce wahacz siedzi idealnie w miejscu montażu....geometria się nie zmieni. Komplet powinno wsadzać się nowy wiadomo jak zawsze. Na pocieszenie kupowałem wahacze ori lemforder i te tulejki nie są w komplecie. Kupujesz osobno.. tak na koniec dodam....tej tulejki całej nie wyciągniesz....jest w jednym miejscu z tzw "wybrzuszeniem" i wbijając ją lekko w tuleje wahacza prasujesz tą cieniutką blachę z jakiego ją wykonano. Nie wyciągniesz całej....pognie się jak drut:)
Ostatnio zmieniony 2016-07-25, 23:31 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
Serdeczne dzięki kolego za odpowiedź. Nie, nie pomyliłem stron. Chodzi mi dokładnie o tuleje centrującą, ustalającą w silentbloku wahacza od strony sanek. Może błędnie przedstawiłem temat
W miedzy czasie zareklamowałem usługę wymiany w warsztacie. Zapytałem się wprost, czy do wahacza zamówili tą dodatkową tulejkę i czy była przedmiotem montażu/wymiany, oprócz gum stabilizatora i samego wahacza. Wziąłem, wyciąg z ETKA i listing części SWAG, trochę to trwało zanim przekonałem właściciela zakładu. Słabo to wyszło z ich strony. Nie dość, że naciągnęli mnie na nieuzasadnioną wymianę dobrych oryginalnych wahaczy Audi( btw: TRW było dostawcą), rozbili koszty na wahacz+gumy stabilizatora, to dodatkowo nie wsadzili tulejki montażowej. Niestety, nie mam aktualnie warunków do samodzielnej wymiany, więc zleciłem diagnozę i wymianę do porządnego/renomowanego zakładu jak się wydawało - nie mam już siły do tych mechaników. Temat polegał na lekkich stukach w przednim zawieszeniu na wysokości kierowcy, wymiana wahaczy kompletnie nie pomogła.
Odnośnie tej tulejki i jej braku:
- czy może powodować stuki w zawieszeniu?
- czy silenblok szybciej się zużyje/wybije?
- czy na kanale nie wyjdzie żaden luz badając łyżką, etc?
W miedzy czasie zareklamowałem usługę wymiany w warsztacie. Zapytałem się wprost, czy do wahacza zamówili tą dodatkową tulejkę i czy była przedmiotem montażu/wymiany, oprócz gum stabilizatora i samego wahacza. Wziąłem, wyciąg z ETKA i listing części SWAG, trochę to trwało zanim przekonałem właściciela zakładu. Słabo to wyszło z ich strony. Nie dość, że naciągnęli mnie na nieuzasadnioną wymianę dobrych oryginalnych wahaczy Audi( btw: TRW było dostawcą), rozbili koszty na wahacz+gumy stabilizatora, to dodatkowo nie wsadzili tulejki montażowej. Niestety, nie mam aktualnie warunków do samodzielnej wymiany, więc zleciłem diagnozę i wymianę do porządnego/renomowanego zakładu jak się wydawało - nie mam już siły do tych mechaników. Temat polegał na lekkich stukach w przednim zawieszeniu na wysokości kierowcy, wymiana wahaczy kompletnie nie pomogła.
Odnośnie tej tulejki i jej braku:
- czy może powodować stuki w zawieszeniu?
- czy silenblok szybciej się zużyje/wybije?
- czy na kanale nie wyjdzie żaden luz badając łyżką, etc?