[Q] Stuk w zawieszeniu.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
[Q] Stuk w zawieszeniu.
Witam. Mam do was takie małe pytanie - dla niektórych to będzie oczywiste, ale ja samochód posiadam dopiero od roku i C4 jest moim pierwszym pojazdem - więc nie wiem
Mam stuki w zawieszeniu - pojechałem na szarpaki i okazało się, że śruba (razem z blaszką - tą prostokątną z cypelkiem zabezpieczającym), która trzyma wahacz chodzi sobie na boki. Zachowuje się tak jakby była niedokręcona. Mi wydaje się, że to mógłby być wahacz - ale kurczę jakieś 12-15tys km temu wymieniałem - założone zostały firmy meyle.
I pytanko do was - co to może być? Tuleja wahacza już się wysypała? Co tam jeszcze jest nad wahaczem co mogłoby dawać takie objawy?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Mam stuki w zawieszeniu - pojechałem na szarpaki i okazało się, że śruba (razem z blaszką - tą prostokątną z cypelkiem zabezpieczającym), która trzyma wahacz chodzi sobie na boki. Zachowuje się tak jakby była niedokręcona. Mi wydaje się, że to mógłby być wahacz - ale kurczę jakieś 12-15tys km temu wymieniałem - założone zostały firmy meyle.
I pytanko do was - co to może być? Tuleja wahacza już się wysypała? Co tam jeszcze jest nad wahaczem co mogłoby dawać takie objawy?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
No nic, na razie pozbywam się skutków - na przyczynę przyjdzie czas. Tak jak myślałem, śruba była poluzowana. Poszło około trzy obroty - dokręcałem dużą grzechotką (nie było nic innego pod ręką - dorobie sobie w robocie jakieś długie ramię do nasadek i będę dokręcał). Warunki były polowe - tak wyglądał mój kanał:
Ludzie patrzyli się jak na idiotę - ale co zrobić. Mieszkam w bloku, garażu nie mam - więc jak się nie ma co się lubi...
Teraz ponownie przejdźmy do problemu. Dla lepszego zobrazowania porobiłem zdjęcia o którą śrubę mi chodzi. Zaznaczyłem ją niebieskim kolorem:
Ta śruba z upływem kilometrów sama się luzuje i zaczyna ruszać się w cztery świata strony. Niestety nie potrafię samemu dojść do przyczyny luzowania się tej śruby. Jest w stanie ktoś pomóc - poradzić? Rok temu (15tys km) były wymieniane wahacze i tylne tuleje sanek. Z prawą stroną nie ma problemu - z lewej zaczęły się te ekscesy. Więc Panowie - ponownie zadam to pytanie... Co może być problemem?
Ludzie patrzyli się jak na idiotę - ale co zrobić. Mieszkam w bloku, garażu nie mam - więc jak się nie ma co się lubi...
Teraz ponownie przejdźmy do problemu. Dla lepszego zobrazowania porobiłem zdjęcia o którą śrubę mi chodzi. Zaznaczyłem ją niebieskim kolorem:
Ta śruba z upływem kilometrów sama się luzuje i zaczyna ruszać się w cztery świata strony. Niestety nie potrafię samemu dojść do przyczyny luzowania się tej śruby. Jest w stanie ktoś pomóc - poradzić? Rok temu (15tys km) były wymieniane wahacze i tylne tuleje sanek. Z prawą stroną nie ma problemu - z lewej zaczęły się te ekscesy. Więc Panowie - ponownie zadam to pytanie... Co może być problemem?
-
- Mechanik
- Posty: 126
- Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: opolskie
Mnie się wydaje, że jest spierniczony gwint w tej poduszce, w którą wkręca się tą śrubę. W tej poduszce na końcu jest takie zabezpieczenie (coś jak w nakrętce mocującej stabilizator do wahacza). Powinna pomóc wymiana tej poduszki gdyż pewnie to zabezpieczenie jest zerwane. Wkręć tą śrubę na niebieski klej do gwintów i sprawdzaj czy dalej się odkręca.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Byłem jeszcze wczoraj na stacji diagnostycznej - już po dokręceniu tej śruby. Wszystko jest ok, luzów czy stuków brak. Jednak przy malutkiej prędkości przy praktycznie maksymalnym skręcie w lewo słychać (ale też nie zawsze) jedno puknięcie - tak jakby coś przeskoczyło. Może to być od tej poduszki? Mógł po 10-15tys km ją trafić szlag czy uszkodzić ten gwint? Zastanawiam się czy nie zrobię sobie tych tulei stalowych - tak jak niektóre osoby na forum... Na klej wolałbym tego nie robić, bo to dla mnie jest tylko usunięcie skutku - a ja chciałbym dojść do przyczyny...
- maly81
- C4 Autorytet
- Posty: 266
- Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok /Sztabin
tulejke rozprężną daleś
https://www.ucando.pl/p/tuleja-lozyskow ... gLDZ_D_BwE
https://www.ucando.pl/p/tuleja-lozyskow ... gLDZ_D_BwE
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
80 B3 1.8 75 KM
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2019-03-23, 10:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
A czy nie lepiej pojechać na ścieżkę. W sensie pojawiają się jakieś stuki, ale mogą one mieć źródło w co najmniej kilku miejscach. Na ścieżce samochodowej, diagnosta jest w stanie stosunkowo szybko wyłapać co jest nie tak, przecież tam w zasadzie mają opcje na sprawdzenie w zasadzie wszystkich układów z zawieszenia. Jeżeli chodzi o specyfikację, to można ją znaleźć np tutaj pod linkiem: https://www.przeguby.pl/kategoria/31/polosie/
Ostatnio zmieniony 2019-05-02, 09:58 przez piters, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Toć ja byłem na ścieżce. Niestety guzik mi to dało A temat już przedawniony - wymieniłem tuleje na stalowe i po problemie.piters pisze:A czy nie lepiej pojechać na ścieżkę. W sensie pojawiają się jakieś stuki, ale mogą one mieć źródło w co najmniej kilku miejscach. Na ścieżce samochodowej, diagnosta jest w stanie stosunkowo szybko wyłapać co jest nie tak, przecież tam w zasadzie mają opcje na sprawdzenie w zasadzie wszystkich układów z zawieszenia.
Ostatnio zmieniony 2019-04-24, 15:51 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
LuzaQ, u nas niestety bardzo ciężko dojść do tego co stuka... U mnie za pierwszym razem coś stukało i nie mogłem dojść - okazały się to tuleje sanek. Wymieniłem i po 10k km znowu zaczęło coś stukać i znowu nie mogłem dojść co - wymieniłem tuleje na stalowe i spokój. Teraz mam czasami taki głuchy stuk - na przykład na progach zwalniających itd. Wydaje mi się, że to poduszka amortyzatora, bo zawieszenie jest ok. Z lewej strony mi stuka