[100 C4] Montaż elektrycznych szyb

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[100 C4] Montaż elektrycznych szyb

Post autor: Casian »

Mam pytanie.

Czy istnieje jakiś problem aby założyć sobie wszystkie 4 elek. szyby ? Posiadam korbki w czterech drzwiach ale marzy mi się pełna elektryka.

Jeżeli dokupiłbym pełna wiązkę, silniczki i oczywiście boczki, to jestem w stanie założyć takie szyby u siebie?
Czy istnieje może jakiś problem którego nie da się rozwiązać w przypadku pozostawienia moich drzwi z szybami ?

Dzięki za odp.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

no zabawy napewno bedzie deko z tym.ale wszystko sie da garnac...nie wiem czy bedziesz potrzebowal tylko silniczkow czy calych mechanizmow
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Całe mechanizmy są potrzebne a nie tylko silniczki... Przynajmniej ja tak miałem w 80. Zrobić da rade samemu ale zabawy z tym duzo.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Ja robiłem sam tył, i to jest tylko zabawa w kabelki gdzie upchnąć, ale jak kupisz wszystkie kabelki i mechanizmy, to tylko parę kabelków podłączasz. ja rozdzielałem pełną elektrykę, bo tylko tył potrzebowałem. Ale jak kupisz całą wiązkę, to tylko plus i minus bezpieczniki w odpowiednie miejsca i silniczki i wszystko cacy.
Mam jeszcze wiązkę od samych przednich szyb i wraz z tym przekaźniki jak by co.
Ostatnio zmieniony 2011-09-28, 15:25 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Czyli jak to jest :

Musze mieć pełne mechanizmy podnoszenia szyb + silniczki, wiązki i tyle... ?

A może łatwiej zrobić tylko elektrykę na przodzie .. ?

kasiarka pisze: Mam jeszcze wiązkę od samych przednich szyb i wraz z tym przekaźniki jak by co.
A ile byś chciał za ten komplet ?
Ostatnio zmieniony 2011-09-28, 20:13 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Powiem tyle. Jak robić, to wszystko od razu najlepiej, do tego potrzebne są silniczki i te przełączniki wszystkie.
jeżeli chodzi o zrobienie samego przodu, to łatwiej, bo masz mniej okablowania. A za tą elektrykę, to nie wiem ile, zależy co być chciał, bo jak same kable z przekaźnikami to inna cena, a jeżeli do tego przednie silniczki i od przednich przycisków.
Cenę podam później, lub jutro, bo muszę się zastanowić

[ Dodano: 2011-09-29, 20:50 ]
Ale dokładnie co cię interesuje z tych wszystkich kabli i silników?
Ostatnio zmieniony 2011-09-29, 20:51 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

Ja przekładałem u siebie 4x el.szyby. potrzebne są napewno całe mechanizmy. Jazakupiłem 4 mechanizny panel od sterowania szyb przekażnik od szyb i całą nieciętą wiązke. rozłozyłem sobie na podłodze w garazu posprawdzałem co i jak i wsadziłem do auta. 1 dzień roboty. szukaj zestawu z jednego auta i najlepiej całej wiązki i sam sobie bez problemu dasz radę.
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Wracam do tematu..
Skompletowałem prawie wszystko, brakuje tylko panelu od szyb od str kierowcy, ale mam juz namiar. Posiadam całą instalację wyciągniętą z auta, tak jak radziliście aby zakupić. Mam pełne mechanizmy szyb wraz z silniczkami.
Niestety z elektryką sobie nie poradzę, dla mnie to szkoła wyższa, ale u nie za same kabelki firma chce wziąć 130 zł. Więc wydaję się nie dużo. Pytanie..
Jak założyć te mechanizmy razem z silniczkami ?
Demontuje cały mechanizm z korbkami, dalej ściągam prowadnice z szyby czy ona zostaje tak jak jest ? Dalej montuje śrubkami mechanizm elektryczny do stelażu drzwi ? I dalej już nie wiem... Posiłkuje się tylko zdjęciami, dlatego to tak chaotycznie jest napisane.. :-/

Obrazek
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

Casian, dokładnie tak jak mówisz wyciągasz cały mechanizm on jest na 4 śrubkach + zabezpieczenie na szybie i wkręcasz z silnikiem
instalacje elektryczną można zrobić samemu ale jak masz kpl. to bajka
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Suchy1987 pisze:Casian, dokładnie tak jak mówisz wyciągasz cały mechanizm on jest na 4 śrubkach + zabezpieczenie na szybie i wkręcasz z silnikiem
instalacje elektryczną można zrobić samemu ale jak masz kpl. to bajka
Fajnie, a mógłbyś to jakos od początku opisać ? Od A do Z ? Bo musze sam założyć wszelkie mechanizmy, firma za same kable i podłączenie woła 130 zł . Jako że nigdy tego w życiu nie robiłem muszę wiedzieć na co zwrócić uwagę przy demontażu systemu z korbką i potem montażu elek okien... :ok: Czy to jest tak proste jak pisałem wyżej czyli odkręcam korbki i system linek, ściągając z okna prowadnice ? Potem zakładam prowadnice na okno, system linek od elektrycznych szyb, silniczki przykręcam do stelaża drzwi... Tak to ma w skrócie wyglądać ?
Czy może są jakieś niuanse po drodze typu zawleczki, kleje itp... ???
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

Obrazek

po zdjęciu boczku będziesz miał dostęp do ramy odkręcasz 4 śruby zaznaczyłem na czerwono i cała ramę musisz wyszarpać do góry jak już ją wydłubiesz to zdejmij metalową wsuwkę zabezpieczenie szyby, później odkręć 4 śruby zaznaczone zielono i cały mechanizm zsuniesz z szybą w dół tak aby bolec mechanizmu wyskoczył z szyby i zamieniasz na elektryczny składasz i przy składaniu zwróć uwagę na wszystkie linki i rygielki od klamek muszą być prawidłowo ułożone żeby nie wadziły o szybe
Ostatnio zmieniony 2012-03-26, 10:25 przez Suchy1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

dzieki za pomoc :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

zacny temacik, tez sie szykuje do rezania tylnej elektryki, daj znak co i jak poszło. :ok:
Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Niestety szybko ich nie założę na razie muszę skompletować wszystko do szyb. Brakuje pewnych pierdół.. a niestety mam budżet na 2 m-ce zawieszony i do odnowy, bo w domu pandemia od 2 tyg i białe fartuchy mnie dobiły finansowo :( Ale jak by co to oczywiście dam znać co i jak mi się udało wykonać :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Podepnę się pod temat: czyli jeśli chodzi o drzwi to wystarczy sam mechanizm tzn. silniczki z tymi prowadnicami ? Resztę jestem w stanie dorezać sam.
Rozumiem że mechanizmy mają w sobie krańcówki które odcinają prąd kiedy szyba jest już zamknięta/otwarta na maxa ? W takim razie przekaźniki i resztę jestem w stanie ogarnąć sam.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach”