[A6 C4] Problem z ogrzewaniem i climatronikiem
-
- Adept
- Posty: 43
- Rejestracja: 2016-06-20, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Podlasie
[A6 C4] Problem z ogrzewaniem i climatronikiem
Siema, postaram sie napisać w miare krótko i zwięźle o ile mi sie uda.
Problem polega na tym, że mam ogrzewanie a tak jakby go nie było. Po zakupie auta(grudzien '15) od poczatku auto słabo grzało. W zbiorniczku znalazłem osadzone na ściankach błoto, płyn był koloru brązowego. Za pewne ktoś sypał jakiś proszek uszczelniajacy( o ile taki jest) do układu chłodzenia. Przy wymianie rozrzadu prosiłem mechanika aby zerknął na nagrzewnicę i ewentualnie próbował ją wyczyścic w jakiś sposób. Powiedział że jest drożna ale bez rewelacji. Ostatnie wyczytałem, że jest takie cos jak odpowietrznik przy nagrzewnicy, wiec wziąłem sie za odpowietrzanie gdyż myślałem do tej pory ze zapowietrzony układ moze byc winowajca. Juz pominmy temat odpowietrzania, bo wiem jak to sie robi, ale jedno mnie zaciekawiło. Płyn powinien NORMALNIE uciekac gdy auto jest odpalone a u mnie jest zupełnie inaczej. Przy odpalonym samochodzie, wykręconej srubce od odpowietrzania nagrzewnicy nie leci zupełnie nic. Natomiast jak zgasze auto płyn ucieka. I jest tak od poczatku, zadnych bąbelków nic. Możliwe, ze jednak nagrzewnica moze być zatkana i gotowa do wymiany? Ogrzewanie zachowuje się w taki sposób: na wolno odpalonym wentylatorze grzeje najbardziej z tych kratek na twarz, z nawiewu na szybe grzeje mocniej prawa niż lewa strone(patrząc od tyłu auta), natomiast gdy włacze wentylator na maxa ciepłe powietrze przestaje dmuchac. Dodam, że klapy od kanałów którymi ma leciec powitrze ciepłe działają, zawór przy nagrzewnicy również także jest inny powód?
Drugą sprawa którą zauważyłem kilka dni temu jest sam przestawiajacy sie klimatronic. Na obecna chwila temperaturę mam ustawioną na HI oraz wentylator na 3 kreski. Po chwili jazdy wentylator włacza się na podajże 6 kreskę, a po naciśnieciu raz przycisku "-" wraca do starej prędkości. Klimatronic nie jest ustawiony na AUTO. Czasami zdarza tez się tak, że po prostu zablokuje się i nie mozna zmniejszyc nadmuchu na mniejszy i tego w którym miejscu ma dmuchac, ale temperature mozna zmniejszyc normalnie. Klimatronic jest do wyrzutu czy da sie coś z nim zrobic? Pozdro i przepraszam z góry za takie wypracowanie.
Problem polega na tym, że mam ogrzewanie a tak jakby go nie było. Po zakupie auta(grudzien '15) od poczatku auto słabo grzało. W zbiorniczku znalazłem osadzone na ściankach błoto, płyn był koloru brązowego. Za pewne ktoś sypał jakiś proszek uszczelniajacy( o ile taki jest) do układu chłodzenia. Przy wymianie rozrzadu prosiłem mechanika aby zerknął na nagrzewnicę i ewentualnie próbował ją wyczyścic w jakiś sposób. Powiedział że jest drożna ale bez rewelacji. Ostatnie wyczytałem, że jest takie cos jak odpowietrznik przy nagrzewnicy, wiec wziąłem sie za odpowietrzanie gdyż myślałem do tej pory ze zapowietrzony układ moze byc winowajca. Juz pominmy temat odpowietrzania, bo wiem jak to sie robi, ale jedno mnie zaciekawiło. Płyn powinien NORMALNIE uciekac gdy auto jest odpalone a u mnie jest zupełnie inaczej. Przy odpalonym samochodzie, wykręconej srubce od odpowietrzania nagrzewnicy nie leci zupełnie nic. Natomiast jak zgasze auto płyn ucieka. I jest tak od poczatku, zadnych bąbelków nic. Możliwe, ze jednak nagrzewnica moze być zatkana i gotowa do wymiany? Ogrzewanie zachowuje się w taki sposób: na wolno odpalonym wentylatorze grzeje najbardziej z tych kratek na twarz, z nawiewu na szybe grzeje mocniej prawa niż lewa strone(patrząc od tyłu auta), natomiast gdy włacze wentylator na maxa ciepłe powietrze przestaje dmuchac. Dodam, że klapy od kanałów którymi ma leciec powitrze ciepłe działają, zawór przy nagrzewnicy również także jest inny powód?
Drugą sprawa którą zauważyłem kilka dni temu jest sam przestawiajacy sie klimatronic. Na obecna chwila temperaturę mam ustawioną na HI oraz wentylator na 3 kreski. Po chwili jazdy wentylator włacza się na podajże 6 kreskę, a po naciśnieciu raz przycisku "-" wraca do starej prędkości. Klimatronic nie jest ustawiony na AUTO. Czasami zdarza tez się tak, że po prostu zablokuje się i nie mozna zmniejszyc nadmuchu na mniejszy i tego w którym miejscu ma dmuchac, ale temperature mozna zmniejszyc normalnie. Klimatronic jest do wyrzutu czy da sie coś z nim zrobic? Pozdro i przepraszam z góry za takie wypracowanie.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wisła/Kępno
Czy zamiast octu mozna uzyc kwasku cytrynowego? Ktos probował? Pytam, bo w firmie uzywamy tego do usuwania wlasnie osadu z kamienia, tylko sie zastanawiam czy przypadkiem czegos nie uszkodzi...jakichs uszczelek np.
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem