[A6 C4] problem z klimatyzacją, zdjęcia

iroxxx
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2011-05-21, 16:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jordanów

[A6 C4] problem z klimatyzacją, zdjęcia

Post autor: iroxxx »

Klimatyzacja 1.5 miesiąca po nabiciu przestała działać. Sprężarka sie zalacza ale klima bardzo słabo chłodzi. Zauważyłem że cienka rurka wchodzaca w urzadzenie na podszybiu jest zimna na fragmencie od nakretki na niej, a za nakrętką jest już ciepła.


Obrazek

Jak rozwiazać problem?
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

witam mam pytanie gdzie jest podpięte podciśnienie z tego sterowania żółtą klapą w kształcie koła{na zdjęciu prawy dolny róg z czerwoną naklejką} wchodzi ono do środka za ścianę grodziową białą rurką i nie jest nigdzie podpięte
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

iroxxx pisze:za nakrętką jest już ciepła
I tak powinno być. Nawet może być cała gorąca. Tam masz już rozprężony czynnik który oddając chłodek (odparowując) w parowniku się nagrzewa i jest to zupełnie normalne. Ten drugi, grubszy, powinien być zimny a nawet oszroniony jeśli sprężarka nie jest wyrobiona.
Po 1.5 m-ca możesz nie mieć połowy czynnika i to zapewne jest twój problem.
Odessij pozostałość, najdź nieszczelność, napraw i napełnij. Dowiedz się czy wcześniej był dawany kontrast do czynnika to łatwo w ultrafiolecie znajdziesz nieszczelność. Często są to o-ringi na łączeniu przewodów i przy osuszaczu.
Do wymiany przy okazji osuszacz bo on też może być niedrożny i chłodka nie będzie.
Kup od razu dławik/zawór rozprężny który znajduje się właśnie w tej cienkiej rurce, może być zabity syfem (ma siatkowy filterek w sobie) i dawać podobne objawy a kosztuje 10-15zł (nie kupuj na allegro bo tam tlko jeden kolo sprzedaje oryginały po 85zł, ten za 15zł w sklepie będzie tego samego producenta co ori)

[ Dodano: 2011-07-01, 22:54 ]
maly81 pisze:gdzie jest podpięte podciśnienie z tego sterowania żółtą klapą
Tam nie jest podpięte żadne podciśnienie, żółta klapa powietrza jest sterowana elektrycznym silniczkiem. Ten zawór i przewód podciśnieniowy o którym piszesz jest od klapy recyrkulacji powierza, właśnie tam idzie przewód do grodzi. Drugi króciec powinien iść do zbiornika podciśnienia przy wentylatorze nawiewu czyli do kolektora ssącego, trzeci powinien być wolno wypuszczony do atmosfery :->
Ostatnio zmieniony 2011-07-01, 23:03 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

ok ale ten przewód wchodzi do środka i nie jest nigdzie podpięty jak wymontować schowek to go dobrze widać zauważyłem to podczas wymiany nagrzewnicy,czyli ma być nie podpięta ta biała rurka?

[ Dodano: 2011-07-02, 09:11 ]
J.A.G jesteś z Augustowa?
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Aha, to ten co przy grodzi idzie nie jest podpięty. Jak demontowałeś schowek to zapewne widziałeś klapę od recyrkulacji powietrza na grodzi, po drugiej stronie klapy (od obudowy parownika) jest pneumatyczny siłownik który ją zamyka i otwiera, tam powinien być podpięty ten przewód.

[ Dodano: 2011-07-02, 10:21 ]
Na zdjęciu iroxxxa, siłownik ten jest widoczny po środku na samej górze fotki, nad tym środkowym wkrętem od zaślepki filtra p.pyłkowego.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

panowie a ja mam pyt z innej beczki czy da sie p pyłkowy wymienić od środka ? tzn wyciągając schowek i zabierając sie do niego od tyłu czy nie bardzo ? bo w sumie jak naprawiałem kiedyś klime to patrzyłem na to ale nie pamiętam :P czy operacja możliwa... a nie chce mi sie na darmo schowka ściągac
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Od kabiny jest to niewykonalne. Tylko pod maską przez zdemontowanie podszybia żeby odkręcić te 3 wkręty i wysunąć wkład filtra do góry.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

obejrzałem od środka wszystko dokładnie i nie znalazłem miejsca na podpięcie tego podciśnienia
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak jak pisałem, to jest po drugiej stronie czyli od maski się tam dostaniesz, nie wiem tylko czy nie będziesz musiał podszybia demontować.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Jak masz na zdjęciu trzy zardzewiałe śrubki to patrzysz na środkową i trochę w górę jest klapa od zmieniania obiegu i między w/w śrubką a tą klapą jest pompka podciśnienia.
Wężyk podpinasz od strony "chłodnicy" powietrza, która jest przed filtrem kabinowym.
Los się musi odmienić
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Rikimaru, to samo napisałem wcześniej...
Nie ma tam żadnej pompki, to jest pneumatyczny siłownik na podciśnienie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Mały81 jak i ja nie doczytaliśmy Twojego posta :-P

Pompka czy siłownik na podciśnienie, nie ważne, ważne aby wiadomo gdzie to było :lol:

Ile ja się namęczyłem, aby wyjąć ten siłownik, trzeba mieć chude długie palce i zwinne. A dostęp do niego jest od wnętrza samochodu jak i od strony silnika.
Los się musi odmienić
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”