[A6 C4] problem z klimatyzacją, zdjęcia
-
- Adept
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-05-21, 16:33
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jordanów
[A6 C4] problem z klimatyzacją, zdjęcia
Klimatyzacja 1.5 miesiąca po nabiciu przestała działać. Sprężarka sie zalacza ale klima bardzo słabo chłodzi. Zauważyłem że cienka rurka wchodzaca w urzadzenie na podszybiu jest zimna na fragmencie od nakretki na niej, a za nakrętką jest już ciepła.
Jak rozwiazać problem?
Jak rozwiazać problem?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
I tak powinno być. Nawet może być cała gorąca. Tam masz już rozprężony czynnik który oddając chłodek (odparowując) w parowniku się nagrzewa i jest to zupełnie normalne. Ten drugi, grubszy, powinien być zimny a nawet oszroniony jeśli sprężarka nie jest wyrobiona.iroxxx pisze:za nakrętką jest już ciepła
Po 1.5 m-ca możesz nie mieć połowy czynnika i to zapewne jest twój problem.
Odessij pozostałość, najdź nieszczelność, napraw i napełnij. Dowiedz się czy wcześniej był dawany kontrast do czynnika to łatwo w ultrafiolecie znajdziesz nieszczelność. Często są to o-ringi na łączeniu przewodów i przy osuszaczu.
Do wymiany przy okazji osuszacz bo on też może być niedrożny i chłodka nie będzie.
Kup od razu dławik/zawór rozprężny który znajduje się właśnie w tej cienkiej rurce, może być zabity syfem (ma siatkowy filterek w sobie) i dawać podobne objawy a kosztuje 10-15zł (nie kupuj na allegro bo tam tlko jeden kolo sprzedaje oryginały po 85zł, ten za 15zł w sklepie będzie tego samego producenta co ori)
[ Dodano: 2011-07-01, 22:54 ]
Tam nie jest podpięte żadne podciśnienie, żółta klapa powietrza jest sterowana elektrycznym silniczkiem. Ten zawór i przewód podciśnieniowy o którym piszesz jest od klapy recyrkulacji powierza, właśnie tam idzie przewód do grodzi. Drugi króciec powinien iść do zbiornika podciśnienia przy wentylatorze nawiewu czyli do kolektora ssącego, trzeci powinien być wolno wypuszczony do atmosferymaly81 pisze:gdzie jest podpięte podciśnienie z tego sterowania żółtą klapą
Ostatnio zmieniony 2011-07-01, 23:03 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Aha, to ten co przy grodzi idzie nie jest podpięty. Jak demontowałeś schowek to zapewne widziałeś klapę od recyrkulacji powietrza na grodzi, po drugiej stronie klapy (od obudowy parownika) jest pneumatyczny siłownik który ją zamyka i otwiera, tam powinien być podpięty ten przewód.
[ Dodano: 2011-07-02, 10:21 ]
Na zdjęciu iroxxxa, siłownik ten jest widoczny po środku na samej górze fotki, nad tym środkowym wkrętem od zaślepki filtra p.pyłkowego.
[ Dodano: 2011-07-02, 10:21 ]
Na zdjęciu iroxxxa, siłownik ten jest widoczny po środku na samej górze fotki, nad tym środkowym wkrętem od zaślepki filtra p.pyłkowego.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Mały81 jak i ja nie doczytaliśmy Twojego posta
Pompka czy siłownik na podciśnienie, nie ważne, ważne aby wiadomo gdzie to było
Ile ja się namęczyłem, aby wyjąć ten siłownik, trzeba mieć chude długie palce i zwinne. A dostęp do niego jest od wnętrza samochodu jak i od strony silnika.
Pompka czy siłownik na podciśnienie, nie ważne, ważne aby wiadomo gdzie to było
Ile ja się namęczyłem, aby wyjąć ten siłownik, trzeba mieć chude długie palce i zwinne. A dostęp do niego jest od wnętrza samochodu jak i od strony silnika.
Los się musi odmienić