[ ALL] kompleksowa naprawa klimatyzacji
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
[ ALL] kompleksowa naprawa klimatyzacji
witam,
chciałym ponownie uruchomic klimę w moim aucie. jezdze bez niej juz 3 lata - po awarii silnika i remoncie nie nabilem instalacji. kolo pasowe scielo klin na wale i silnik sie rozjechal. chcialbym zrobic wszystko zeby tego uniknac wiec dlatego dalsze korzystanie z klimy mialoby byc ostrozniejsze. mianowicie.. chcialbym sprawdzic sprezarke klimy i ewentualnie ja zregenerowac. nie chce zeby zbytnio obciazala silnik.
co jeszcze powinienem ogarnac oprocz samej szczelnosci ukladu?
znacie jakies serwisy regeneracji sprezarek? jakie mniej wiecej są to koszty?
chyba ze ma ktos z was na zbyciu sprezarke np po regeneracji?
z gory dzieki za informacje
chciałym ponownie uruchomic klimę w moim aucie. jezdze bez niej juz 3 lata - po awarii silnika i remoncie nie nabilem instalacji. kolo pasowe scielo klin na wale i silnik sie rozjechal. chcialbym zrobic wszystko zeby tego uniknac wiec dlatego dalsze korzystanie z klimy mialoby byc ostrozniejsze. mianowicie.. chcialbym sprawdzic sprezarke klimy i ewentualnie ja zregenerowac. nie chce zeby zbytnio obciazala silnik.
co jeszcze powinienem ogarnac oprocz samej szczelnosci ukladu?
znacie jakies serwisy regeneracji sprezarek? jakie mniej wiecej są to koszty?
chyba ze ma ktos z was na zbyciu sprezarke np po regeneracji?
z gory dzieki za informacje
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Z tego co widzę posiadasz audi 100 więc nie masz filtra kabinowego. Dobrze by było "wyrwać" parownik klimatyzacji z podszybia i wyczyścić go np Karcherem - ja tak robiłem u siebie, oczywiście z umiarem. Przez tyle lat zebrało się tam wiele brudnej masy, liści, pajęczyn itp itd. Ja dodatkowo, po umyciu zastosowałem preparat dezynfekujący w sprayu.
Pamiętaj o wymianie filterka "gwizdka" przy parowniku. W podszybiu jak odkręcisz cieńszy przewód to będziesz mógł wysunąć go szczypcami. Koszt w granicach 10-15zł.
Nowy osuszacz też przydałoby się założyć - koszt 50-100zł. Pamiętaj, że należy go zakładać bardzo szybko ponieważ wnętrze jest silnie higroskopijne i chłonie wilgoć z atmosfery.
Pamiętaj o wymianie filterka "gwizdka" przy parowniku. W podszybiu jak odkręcisz cieńszy przewód to będziesz mógł wysunąć go szczypcami. Koszt w granicach 10-15zł.
Nowy osuszacz też przydałoby się założyć - koszt 50-100zł. Pamiętaj, że należy go zakładać bardzo szybko ponieważ wnętrze jest silnie higroskopijne i chłonie wilgoć z atmosfery.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- gumiss64
- Mechanik
- Posty: 236
- Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PGO
W benzynie osuszacz jest koło filtra powietrza, dzisiaj wymieniłem bo mój był w 2002 wymieniony w Niemczech. Przyznam, że jest różnica, 82pln Duński nissens.
Po pierwsze jedź do zakładu z maszynką do klimy i niech sprawdzą szczelność próżniowo. Jeśli będzie ok, to napełnią i klima powinna ruszyć. Masze sprężarki są na sprzęgle elektromagnetycznym, teoretycznie powinna być sprawna. Jak będzie banglać to reszta jest kosmetyką.
Po pierwsze jedź do zakładu z maszynką do klimy i niech sprawdzą szczelność próżniowo. Jeśli będzie ok, to napełnią i klima powinna ruszyć. Masze sprężarki są na sprzęgle elektromagnetycznym, teoretycznie powinna być sprawna. Jak będzie banglać to reszta jest kosmetyką.
Ostatnio zmieniony 2014-06-10, 15:04 przez gumiss64, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
AUDI D2 [AEW]
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
wszystko banglało wczesniej.. 3 lata temu ładnie mrozila... chodzi mi o to zeby uniknac obciązenia silnika - napędu - koło pasowe itp itd samą sprężarką.. nie chce ponownie zaliczyć takiego zonka jak pare lat temu ze robilem silnik.. co prawda wtedy kolo pasowe dosc mocno bilo na boki..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
pablo90, na pewno sprężarka nie spowodowała u Ciebie kapy silnika Akcja ze ścinaniem klina na wale to wina zaniedbania przy składaniu rozrządu. Te koło nawet z biciem 2cm dobrze przykręcone powinno przecież się trzymać... Jak felgi mamy nie wyważone to przecież śruby z tego powodu się nie odkręcą. Klima jest po to, żeby ją latem katować a nie zamartwiać się o koło pasowe. Regularnie sprawdzać i tyle
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
wiem ze w sumie to nie miało wplywu na rozjechanie sie silnika. ale kolo biło, przykrecone zdecydowanie za lekko i do tego jeszcze doszło obciazenie ze sprezarki i sie zrobiła kupa.
dobra, czyli jesli z kolem pasowym jest wszystko ok to mam sie nie przejmowac regeneracja sprezarki, tylko wymienić osuszacz, wymyć parownik, sprawdzić szczelność i nabić układ? dodatkowo w spreżarce jest chyba jakies smarowanie?
prośba o opisanie mniej wiecej jak wyglada parownik albo o jakies pokazanie na fotce.
dobra, czyli jesli z kolem pasowym jest wszystko ok to mam sie nie przejmowac regeneracja sprezarki, tylko wymienić osuszacz, wymyć parownik, sprawdzić szczelność i nabić układ? dodatkowo w spreżarce jest chyba jakies smarowanie?
prośba o opisanie mniej wiecej jak wyglada parownik albo o jakies pokazanie na fotce.
Ostatnio zmieniony 2014-06-10, 19:57 przez pablo90, łącznie zmieniany 2 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
1. A czy łatwo wymienić łożysko klimatyzacji w sprężarce?
2. Wymiana oringów na łączeniach - to się normalnie rozkręca i skręca czy jest tutaj jakaś kosmiczna technologia?
3. Jak się dostać do dławika - zaworu rozprężnego? On jest w 100 (R12) pod czujnikiem wysokiego ciśnienia?
Też mam klimatyzację nieczynną, jest okazja kupić nową chłodnicę za 100 zł (beru) to myślę czy nie rozkręcić wszystkiego i nie wymienić przy okazji oringów i reszty dziadostwa.
2. Wymiana oringów na łączeniach - to się normalnie rozkręca i skręca czy jest tutaj jakaś kosmiczna technologia?
3. Jak się dostać do dławika - zaworu rozprężnego? On jest w 100 (R12) pod czujnikiem wysokiego ciśnienia?
Też mam klimatyzację nieczynną, jest okazja kupić nową chłodnicę za 100 zł (beru) to myślę czy nie rozkręcić wszystkiego i nie wymienić przy okazji oringów i reszty dziadostwa.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
3 dlawik jest pod nakretka na cienszym przewodzie przy parowniku (na zdjeciu wyzej widac ta rurke)
2 rozkreca sie normalnie, skreca tez tylko zalecam ostroznosc poniewaz jest to aluminium i jak krzywo podejdzie nakretka to mozna gwint popierniczyc
2 rozkreca sie normalnie, skreca tez tylko zalecam ostroznosc poniewaz jest to aluminium i jak krzywo podejdzie nakretka to mozna gwint popierniczyc
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic