[ ALL] kilka info ze szkolenia
: 2014-09-30, 21:37
siema.kilka waznych info ze szkolenia denso w kwestii klimy..
roznica miedzy r12 a r134a jest taka ze r134a jest kwasem.tzn w polaczeniu z wilgocia tworzy kwas.instalacja musi byc kwasoodporna.poprostu rozpuszcza gume nie kwasoodporna.
wazne:
wszystkie instalacje od 1990roku byly przystosowane pod r134a mimo ze byly napelniane r12
wiec w c4 nie istnieje koniecznosc wymiany czegokolwiek o ile uklad jest sprawny i szczelny.
wymiana czynniki to:
oproznienie ukladu.plukanie ukladu.wymiana filtra czy inaczej absorbera wilgoci.
orpoznienie sprezarki z oleju.
wazne:
inny olej do r12 a inny do r134a.do r134a idzie syntetyk.
nie dosypywac za duzo oleju.wiecej oleju to nie lepiej a gorzej.
najlepiej zeby oleju bylo minimum.
objetosc oleju:w 50 procentach w sprezarce,30 procent w skraplaczu czyli w chlodnicy,pozostale 20 procent w wezach oraz parowniku-czyli w koszu nagrzewnicy itp.
zbyt duzo oleju-uszkodzenie sprezarki.
roznica miedzy r12 a r134a jest taka ze r134a jest kwasem.tzn w polaczeniu z wilgocia tworzy kwas.instalacja musi byc kwasoodporna.poprostu rozpuszcza gume nie kwasoodporna.
wazne:
wszystkie instalacje od 1990roku byly przystosowane pod r134a mimo ze byly napelniane r12
wiec w c4 nie istnieje koniecznosc wymiany czegokolwiek o ile uklad jest sprawny i szczelny.
wymiana czynniki to:
oproznienie ukladu.plukanie ukladu.wymiana filtra czy inaczej absorbera wilgoci.
orpoznienie sprezarki z oleju.
wazne:
inny olej do r12 a inny do r134a.do r134a idzie syntetyk.
nie dosypywac za duzo oleju.wiecej oleju to nie lepiej a gorzej.
najlepiej zeby oleju bylo minimum.
objetosc oleju:w 50 procentach w sprezarce,30 procent w skraplaczu czyli w chlodnicy,pozostale 20 procent w wezach oraz parowniku-czyli w koszu nagrzewnicy itp.
zbyt duzo oleju-uszkodzenie sprezarki.