[A6 C4] Komputer pokladowy
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
nie.potrzebna jest skomplikowana wiazka.serio mowie.nikt sie nie bawil w to.za duzo ciagania kabli..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Może się mylę, ale to nie zależy czasem od rodzaju skrzyni? Automat/manual? Bo ja miałem ac i ten duży przekaźnik 301 i nie świeciło mi brems light, ale jeśli spaliła się jakaś żarówka (oprócz pozycyjnych i w kabinie bo ich kontrola nie obejmuje w c4) to wtedy pokazywało normalnie. A przy zapłonie tylko ok i tyle, później jeszcze rezerwa świeciła
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
nie mialo znaczenia rodzaj skrzyni.mysle jednak ze u ciebie na p moze byc ze sie palily stopy.
druga opcja to jak mowilem-masa na kabelek i spokoj.
druga opcja to jak mowilem-masa na kabelek i spokoj.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 69
- Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka/Białystok
Pozwolę sobie trochę się wtrącić. Jeżeli chodzi o oryginalny moduł kontroli świateł w C4 4A0 419 471 to nie jest to takie skomplikowane. Większość przewodów dostępne w okolicy przełączników świateł.
Przewód z bezpiecznika 5 (światło mijania z prawej strony) przecinamy, część z bezpiecznika łączymy z pinem 58R modułu, drugą część przeciętego przewodu do pinu 58R1.
Przewód z bezpiecznika 6 (światło mijania z lewej strony) przecinamy, część z bezpiecznika łączymy z pinem 58L modułu, drugą część przeciętego przewodu do pinu 58L1.
Przewód z pinu 2 włącznika światła hamowania podłączamy pod pin 54 modułu, następnie z pinu 54L prowadzimy przewód do lewego światła hamowania, z pinu 54R prowadzimy przewód do prawego światła hamownia.
Przewód idący do lewego tylnego światła pozycyjnego odłączamy od żarówki i prowadzimy do pinu 56bl modułu, z pinu 56bl1 modułu prowadzimy przewód do żarówki lewego tylnego światła pozycyjnego.
Przewód idący do prawego tylnego światła pozycyjnego odłączamy od żarówki i prowadzimy do pinu 56br modułu, z pinu 56br1 modułu prowadzimy przewód do żarówki prawego tylnego światła pozycyjnego.
Oprócz tego do modułu doprowadzamy + po zapłonie (pin 15a) oraz masę (pin 31), a także 2 przewody z modułu prowadzimy do licznika, pin 9 - KS modułu do pinu 2 AC (bremslicht) oraz pin 3 - KB modułu do pinu 1 AC (kontrola świateł).
W wersji S4/S6 moduł świateł był inny, obsługujący również trzecie światło stop. W A6 C5 jest jeszcze inny moduł, dodatkowo obsługujący ksenon (światła mijania od 35W do 55W) oraz przednie światła pozycyjne.
Gdyby gdzieś tutaj był błędy to proszę o szybką informację, żeby nikogo nie wprowadzać w błąd, pozdrawiam.
Przewód z bezpiecznika 5 (światło mijania z prawej strony) przecinamy, część z bezpiecznika łączymy z pinem 58R modułu, drugą część przeciętego przewodu do pinu 58R1.
Przewód z bezpiecznika 6 (światło mijania z lewej strony) przecinamy, część z bezpiecznika łączymy z pinem 58L modułu, drugą część przeciętego przewodu do pinu 58L1.
Przewód z pinu 2 włącznika światła hamowania podłączamy pod pin 54 modułu, następnie z pinu 54L prowadzimy przewód do lewego światła hamowania, z pinu 54R prowadzimy przewód do prawego światła hamownia.
Przewód idący do lewego tylnego światła pozycyjnego odłączamy od żarówki i prowadzimy do pinu 56bl modułu, z pinu 56bl1 modułu prowadzimy przewód do żarówki lewego tylnego światła pozycyjnego.
Przewód idący do prawego tylnego światła pozycyjnego odłączamy od żarówki i prowadzimy do pinu 56br modułu, z pinu 56br1 modułu prowadzimy przewód do żarówki prawego tylnego światła pozycyjnego.
Oprócz tego do modułu doprowadzamy + po zapłonie (pin 15a) oraz masę (pin 31), a także 2 przewody z modułu prowadzimy do licznika, pin 9 - KS modułu do pinu 2 AC (bremslicht) oraz pin 3 - KB modułu do pinu 1 AC (kontrola świateł).
W wersji S4/S6 moduł świateł był inny, obsługujący również trzecie światło stop. W A6 C5 jest jeszcze inny moduł, dodatkowo obsługujący ksenon (światła mijania od 35W do 55W) oraz przednie światła pozycyjne.
Gdyby gdzieś tutaj był błędy to proszę o szybką informację, żeby nikogo nie wprowadzać w błąd, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2014-12-11, 23:06 przez piotrek21, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
prosto, ten duży przekaźnik działa na zasadzie amperomierza, jest przepływ prądu czyli żarówka świeci i jest ok, jak żarówka się spali to mimo że napięcie jest w obwodzie ów spalonej żarówki to prąd nie płynie i wtedy wyskakuje komunikat na AC. Dlatego założenie LEDów powoduje czasem wyskakiwanie błędów, ledy biorą na tyle mało prądu że przekaźnik 301 go nie widzi.dechpo pisze:na jakiej to zasadzie działa?
Jeśli nie zamierzasz puszczać przewodu od światła mijania przez tylną kanape i bagażnik to na pewno nie Oczywiście nie należy dawać tam cieńszego kabla, ale dołożenie nawet kilku metrów kabla nie zrobi tu różnicy Nie jest to taki czuły system, a oporność przewodu na tak krótkim odcinku nie jest taka duża.dechpo pisze:Czy długość kabli nie będzie fałszować odczytu?
Ostatnio zmieniony 2014-12-23, 20:29 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
-
- Czeladnik
- Posty: 69
- Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka/Białystok
Dokładnie tak jak napisał Tomas, działa na zasadzie pomiaru poboru prądu, przynajmniej taką informację udało mi się znaleźć. Jedyne co to nie daję głowy za poprawność oznaczeń pinów które wyżej wypisałem, po prostu jest kilka wersji tych modułów o różnych oznaczeniach, spotkałem się nawet z modułem w którym piny były oznaczone numerami od 1 do 16.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
piotrek21, teraz to mnie zaimponowales..git robota.
warto to wyselekcjonowac i wrzucic gdzies do rezania jako osobny temat.moglbys piotrze zalozyc temat tam i wzucic ten opis?
[ Dodano: 2014-12-23, 21:54 ]
ad.2 zastanawia mnie to co napisales o roznych przekaznikach do 3 stopu.wszystkie te sterowniki maja jednakowe oznaczenie 301.czy sa rozne numery fabryczne ich?
warto to wyselekcjonowac i wrzucic gdzies do rezania jako osobny temat.moglbys piotrze zalozyc temat tam i wzucic ten opis?
[ Dodano: 2014-12-23, 21:54 ]
ad.2 zastanawia mnie to co napisales o roznych przekaznikach do 3 stopu.wszystkie te sterowniki maja jednakowe oznaczenie 301.czy sa rozne numery fabryczne ich?
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 69
- Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka/Białystok
To może po kolei. W dziale rezanie wrzucę oczywiście instrukcję krok po kroku, ale dopiero jak będę po montażu tego u mnie w samochodzie, będą zdjęcia i tak dalej, postaram się tam wszystko ładnie opisać żeby miało ręce i nogi, ale będzie trzeba poczekać aż zrobi się trochę cieplej.
Co do różnych modułów to znane są mi następujące warianty:
- 4A0 919 471 - 301
Oryginalny moduł z C4, tak jak widać na zdjęciu, kontrola 2 tylnych świateł pozycyjnych po 5W każde, 2 świateł mijania 55W każde oraz 2 świateł hamowania po 21W każde.
- 4A0 919 471 A - 302
Także oryginalny moduł z C4, jak widać kontrola 2 świateł obrysowych 3W każde, 2 tylnych świateł pozycyjnych po 5W każde, 2 świateł mijania po 50W każde, 2 świateł hamowania po 21W każde, oraz dodatkowego światła hamowania składającego się z 16 żarówek 2,1W każda. Według mnie to moduł z wersji USA, o czym świadczy moc świateł mijania 50W, zamiast 55.
- 4B0 919 471 - 387
Moduł według mnie już z C5, jak widać kontrola 2 świateł obrysowych od 3W do 5W każde, 2 tylnych świateł mijania 5W lub 2x5W każde, 2 światła mijania od 35W do 55W każde, 2 światła hamowania po 21W każde, oraz 1 dodatkowe światło hamowania z 4 żarówkami o mocy 5W lub 16 żarówkami o mocy 2,1W. Jak widać, moduł przystosowany do stosowania wraz z ksenonami, o czym świadczy minimalna moc świateł mijania 35W.
- 4B0 919 471 A - 393
Jak widać moduł ten nie posiada żadnych oznaczeń do jakiego typu świateł i o jakiej mocy żarówek jest stosowany, podejrzewam, że może to być moduł z C5 w wersji USA, co ciekawe, taki moduł dla 100 C4 oraz S4 C4 podaje ETKA.
- 8D0 919 471 - 374
Moduł prawdopodobnie z A8 D2, jak widać kontrola 2 świateł obrysowych od 3W do 5W każde, 2 tylne światła pozycyjne po 5W lub 2x5W każde, 2 światła mijania od 50W do 55W każde, 2 światła hamowania po 21W każde, oraz 1 dodatkowe światło hamowania z 4 żarówkami o mocy 5W lub 16 żarówkami o mocy 2,1W. Moduł tego typu ETKA również podaje dla 100 C4 i S4 C4. Proszę o konstruktywną krytykę i pozdrawiam
Co do różnych modułów to znane są mi następujące warianty:
- 4A0 919 471 - 301
Oryginalny moduł z C4, tak jak widać na zdjęciu, kontrola 2 tylnych świateł pozycyjnych po 5W każde, 2 świateł mijania 55W każde oraz 2 świateł hamowania po 21W każde.
- 4A0 919 471 A - 302
Także oryginalny moduł z C4, jak widać kontrola 2 świateł obrysowych 3W każde, 2 tylnych świateł pozycyjnych po 5W każde, 2 świateł mijania po 50W każde, 2 świateł hamowania po 21W każde, oraz dodatkowego światła hamowania składającego się z 16 żarówek 2,1W każda. Według mnie to moduł z wersji USA, o czym świadczy moc świateł mijania 50W, zamiast 55.
- 4B0 919 471 - 387
Moduł według mnie już z C5, jak widać kontrola 2 świateł obrysowych od 3W do 5W każde, 2 tylnych świateł mijania 5W lub 2x5W każde, 2 światła mijania od 35W do 55W każde, 2 światła hamowania po 21W każde, oraz 1 dodatkowe światło hamowania z 4 żarówkami o mocy 5W lub 16 żarówkami o mocy 2,1W. Jak widać, moduł przystosowany do stosowania wraz z ksenonami, o czym świadczy minimalna moc świateł mijania 35W.
- 4B0 919 471 A - 393
Jak widać moduł ten nie posiada żadnych oznaczeń do jakiego typu świateł i o jakiej mocy żarówek jest stosowany, podejrzewam, że może to być moduł z C5 w wersji USA, co ciekawe, taki moduł dla 100 C4 oraz S4 C4 podaje ETKA.
- 8D0 919 471 - 374
Moduł prawdopodobnie z A8 D2, jak widać kontrola 2 świateł obrysowych od 3W do 5W każde, 2 tylne światła pozycyjne po 5W lub 2x5W każde, 2 światła mijania od 50W do 55W każde, 2 światła hamowania po 21W każde, oraz 1 dodatkowe światło hamowania z 4 żarówkami o mocy 5W lub 16 żarówkami o mocy 2,1W. Moduł tego typu ETKA również podaje dla 100 C4 i S4 C4. Proszę o konstruktywną krytykę i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-12-23, 23:07 przez piotrek21, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Obrysowki traktujmy jako pozycyjne przod.393 o dziwo mam na polce wiec to nie us.mozliwe ze s4.zastanawiam sie i sprobuje go podmienic w 80 gdzie mam taka instalacje ori.czy zniknie blad stopu
[ Dodano: 2014-12-24, 10:25 ]
Co do tych innych do eski itp zwroc uwage ze eska i czesc diesli miala soczewki wiec inne zarowki.moze poczatkowo tak to rozrozniali
[ Dodano: 2014-12-24, 10:28 ]
Co do tych innych do eski itp zwroc uwage ze eska i czesc diesli miala soczewki wiec inne zarowki.moze poczatkowo tak to rozrozniali
[ Dodano: 2014-12-24, 10:25 ]
Co do tych innych do eski itp zwroc uwage ze eska i czesc diesli miala soczewki wiec inne zarowki.moze poczatkowo tak to rozrozniali
[ Dodano: 2014-12-24, 10:28 ]
Co do tych innych do eski itp zwroc uwage ze eska i czesc diesli miala soczewki wiec inne zarowki.moze poczatkowo tak to rozrozniali
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 69
- Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka/Białystok
Taki mam właśnie plan, żeby pod obrysówki podłączyć przednią pozycję, bo o dziwo przednie pozycyjne nie były podłączone pod kontrolę nawet w C5. Co do tych modułów to już widzę, że nie warto sugerować się ETKĄ, według mnie do 100 i A6 szły moduły 4A0 919 471, a do S4 C4, S6 C4 i A6 z ksenonem i/lub dodatkowym światłem stop 4B0 919 471. Chodzi głównie o to, że musiały mieć już obsługę 3 światła stop oraz opcjonalnie ksenonów. Jeżeli chodzi o typ żarówki H1/H4 to nie ma to większego znaczenia, moc pozostaje ta sama - 55W. Pozdrawiam i życzę pogodnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
co do ciagniecia kabli do tylu to wykluczylbym to poprzez znalezienie kostki pod kierownica..w wolnej chwili odnajde wiazke i sprawdze ktory pin od pozycji tylnej prawej i lewej gdzie znalezc pod kiera...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 69
- Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka/Białystok
O tym samym pomyślałem, wtedy prucie wnętrza ograniczone będzie do odseparowania przewodów do lewej i prawej żarówki stop, a tym samym cały montaż modułu kontroli świateł będzie dość bezproblemowy. Jak mówiłem, przy okazji montażu modułu u mnie w samochodzie zrobię instrukcję krok po kroku ze zdjęciami jak bezboleśnie doposażyć w takie cudo swój pojazd.