[A6 C4] Sygnał temperatury oleju

Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Butterbean pisze:czujnik byl wykrecany z gornej czesci silnika
Ale jakim sposobem ? Niemożliwe jest to, żeby były 2 czujniki temperatury oleju bo i po co ? Jedyny czujnik temp oleju w 2.5 TDI z jakim się spotkałem to ten o którym mówimy, wkręcany od dołu w korpus pompy olejowej.. Patrzyłem u siebie, to kabelek od sygnału jest zakończony konektorem ''oczkiem'' i przykręcony śrubką na krzyżak, niestety nie wiem jaki powinien mieć gwint.. Jak będę mieniał olej za kilka dni to mogę podpatrzeć i cyknąć fotkę..
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

pablo90 pisze:Casian, masz taki czujnik jak zaprezentowałeś na poprzedniej stronie ?
tak wygląda ten mój:

Obrazek

Zasilanie przewodem robione na wsuwkę od góry.

Znalazłem jeszcze takie zdjęcie (wiem że to nie audi nasze, ale może cos podpowie)
tu widać że takie czujnik jest wkręcany w korpus, ciekawi mnie czy u nas może jest tam jakaś śrubka w tym miejscu..

Obrazek

A tu z innego forum fota: Dawida2542

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-08-31, 21:53 przez Casian, łącznie zmieniany 2 razy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No i wszystko jasne, masz zły czujnik. Powinien być inny, ETKA podaje tylko jeden czujnik na wszystkie silniki 5 cylindrowe(AAN,AAR,AAT, AEL) taki czujnik ma nr: 035919521B według etki gwint M22x1,5 czarny.. Powinien wyglądać tak:

Obrazek

A tu gdzie powinien być wkręcony, czyli jak mówiłem w korpus pompy oleju..

Obrazek

Tyle w tym temacie, jest tylko jeden typ czujnika..
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

casian wklep tu nymer z tego czujnika i moze wtedy ktos okresli od czego to jest..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Druga fota to czujnik ciśnienia ze wskazaniem na zegarach. W podstawie "pustych" otworó bym się nie spodziewał.
Np. przy 1.6 D i TD w jednej podstawie nie było wyjścia na smarowanie turbo w innym było, W jednym był gwint pod spodem na czujnik ciśnienia w drugim nie było, uj wie od czego to zależy.
Do temp oleju możesz gdzie chcesz go umieścić, nie koniecznie w pompie, właśnie np w podstawie, wykręć, przewierć i nagwintuj jak ci nic nie wyjdzie innego. Może w bloku jest jakaś zaślepka, może w głowicy z tyłu z takim gwintem, obadaj.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Mój czujnik ma nr 049 919 563B

GTR34 pokazał że powinien być czujnik 035 919 521B

Wydaje się to być sensowne gdyż gwint M22 by pasował :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Na 100% i takiego czujnika szukaj.. :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Weź coś napisz to cię wyprzedzą. No i wsio jasne a moją wypowiedź uznaj za nieważną :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

J.A.G, Ty też miałeś rację, te 2 czujniki zaznaczone na foto w czerwonych kółkach, to jeden służy do pokazywania ciśnienia oleju na blacie (3 dodatkowe wskaźniki) a drugi 1 pinowy czujnik jest do kontrolki.. Tak więc wszystko się wyjaśniło ;-)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

dzięki Panowie.. chyba sprawa w końcu się rozwiązała :) Trzeba poszukać drugiego czujnika. :ok: :ok:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

kurde no wykrecalem go z jedynego tdi jaki sie trafil i jeszcze dalem du//y?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Taki czujnik jak ma Casian, ( ten co nie pasi) widzę, że występuje w silniku ABK w 80 B4, oto dowód http://www.audi80.pl/abk-b4temperatura- ... t40552.htm .. Parę postów niżej w tym temacie jest ten sam nr 049 919 563B, ten sam czujnik.. Butterbean, może zamieniłeś przez pomyłkę czujniki ? No bo w R5 owy czujnik nie występował..
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

my bad, potwierdzam,GTR34, ma rację, to ten czujnik :)
wkręcasz go w miejsce śruby trzymającej tą sprężynkę która Ci wypadła..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Butterbean, GTR34, ten czujnik też był w 2.5 tdi, tylko że chyba w v6. Sam też przez pomyłke sobie kupiłem taki jak Casian i mi nie pasuje :-/
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

To może ja powiem ze swojego doświadczenia. W 100 zegary od A6 C4 .
I od razu powiem, w 100 AAT nie ma czujnika temperatury oleju. W przypadku 2.4 jest on z drugiej strony bloku (jak dobrze pamiętam) lecz w AAT to miejsce jest zaślepione.

'U mnie rozwiązanie poszło w ten sposób, dorobiony został rozdzielacz+ miedziane uszczelki, który wchodzi w blok a do niego kontrolka ciśnienia(jak dobrze pamiętam) oraz nowa od temp oleju. Czujnik temp oleju jest taki jak do A6 C4 .

Ważne jest to by rozdzielacz jak najmniej ingerował w położenie czujnika ciśnienia oleju .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”