[ ALL] Zmiana zegarów wielka prośba o pomoc.Kupione i OK
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
[ ALL] Zmiana zegarów wielka prośba o pomoc.Kupione i OK
Witam. Może raczej temat dla wielu z Was banalny, ale ja osobiście jestem w tym temacie całkiem zielony. Zacznę od tego, że w mojej niuni są zwykłe zegary czyli nie posiadają nawet obrotomierza, bo w jego miejscu jest wielgachny zegarek analogowy ( każde moje poprzednie auto jakie miałem nie miało obrotka, bo zawsze musiałem trafić na taką gołą wersję, a że setka pozostaje na dłużej u mnie to postanowiłem przełamać złą passę ). Można z tym żyć jednak od samego początku mi to nie pasuje. Nie wymagam wiele od życia i dużo mi do szczęścia nie potrzeba, bo już sam fakt posiadania obrotomierza byłby dla mnie frajdą o dodatkowych trzech zegarach nie wspominając Posiadam silniczek benzynowy 2.0 AAE. Tutaj moje pytania i prośba Was fachowców o pomoc. Jaki licznik mogę zamontować zamiast tego z tym okropnym zegarem? Czy może być z tymi wspaniałymi dodatkowymi zegarami? Z jakich silników podejdzie pod moją wersję? No i najważniejsze czy wiele z taką zamianą jest roboty? Czyli czy taki laik jak ja poradzi sobie z tym, czy trzeba by było oddać auto do warsztatu? Bardzo proszę i z góry dziękuję za wyjaśnienia i porady. Najlepiej łopatologicznie , bo naprawdę jestem zielony.Później już tylko polowanie na okazję Pozdrawiam klubowiczów.
Moje dotychczasowe zegary
absolutne minimum
a wyszło zupełnia inna trzecia opcja:) już zakupiona teraz tylko czekam na dostawę przez kuriera
Tak jak większość wie zegary już jakiś czas są zamontowane i teraz pozostaje podłączanie tego co nie działa, ale wszystko idzie w dobrym kierunku dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i zainteresowanie bez Was nie było by tak pięknie
Moje dotychczasowe zegary
absolutne minimum
a wyszło zupełnia inna trzecia opcja:) już zakupiona teraz tylko czekam na dostawę przez kuriera
Tak jak większość wie zegary już jakiś czas są zamontowane i teraz pozostaje podłączanie tego co nie działa, ale wszystko idzie w dobrym kierunku dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i zainteresowanie bez Was nie było by tak pięknie
Ostatnio zmieniony 2012-08-16, 23:17 przez baaartez, łącznie zmieniany 5 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
najprosciej szukac z jakiejs 4 cylindrowki...moze byc problem...
[ Dodano: 2012-08-01, 22:59 ]
dodatkowe zegary to pikus.tam sie zawsze podepniesz..gorzej z licznikiem na 4 gary..mozna poprobowac...
[ Dodano: 2012-08-01, 22:59 ]
dodatkowe zegary to pikus.tam sie zawsze podepniesz..gorzej z licznikiem na 4 gary..mozna poprobowac...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
czyli nie podejdzie z innego silnika niż z czterema cylindrami? np. V6 lub coś innego? a jeśli już z jakiejś czwórki to wtedy tylko przekładka i już? nic nie przerabiam i dodatkowo podłączam?Butterbean pisze:szukac z jakiejs 4 cylindrowki
przykładowo taką aukcję znalazłem http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-a ... 00373.html i chyba cena nie droga...
Ostatnio zmieniony 2012-08-01, 23:03 przez baaartez, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
baaartez, cena niezla i chyba warto brac.
dodatkowe 3 zegary wiaza sie z dodatkowymi czujnikiami cisnienia i temp oleju...
dodatkowe 3 zegary wiaza sie z dodatkowymi czujnikiami cisnienia i temp oleju...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
baaartez, bedziesz przecieral szlak...warto zaryzykowac ta stowe..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
no tak wiem, że warto i jestem praktycznie zdecydowany tylko właśnie rozchodzi się o samo podłączenie tego ustrojstwa, bo jeśli coś dodatkowo należy podłączać, podpinać itd to raczej sam sobie nie poradzę, a wtedy tylko warsztat i płacenie za robociznę kolejnej kasy, na której nie ukrywajmy nie śpięButterbean pisze:baaartez, bedziesz przecieral szlak...warto zaryzykowac ta stowe..
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
baaartez, stekasz jak stara baba.kup i bedziemy sie marwic dalej.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
czyli skoro radzisz je brać to w takim razie jeszcze wrócimy do tematu. na razie nie zamykamy tematu, bo może ktoś się jeszcze odezwie, a jak będą zegary u mnie w domu to odświeżę kotleta.Butterbean pisze:kup i bedziemy sie marwic dalej.
Ostatnio zmieniony 2012-08-01, 23:33 przez baaartez, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Ja bym poszukał eSkowy zegarków . Jak Tomek pisał, temp. oleju, napięcie aku to pikuś. Zliczanie obrotów w 4 cyl. licznikiem np. z 5 cyl. może być trudne do ogarnięcia ale nie niemożliwe. Na forum w dziale Vagowania był poruszony podobny wątek z opisem oznaczenia licznika i sposobu programowania bodajże.
Mnie osobiście lekko drażni ten mały zegareczek ale Ty z tym sikorem zamiast obrotka rozwaliłeś mnie. Na razie tyle, podryluję trochę temat to coś więcej napiszę.
Na chwilę obecną najważniejsze to wyjm no pan zegary (było na forum) i cyknij zdjęcie tyłu kasety, jak wtyczki, ich kolory etc. etc.
Rozeznaj się też czy masz u siebie coś takiego
w okolicy pompy oleju :
W AAE jest aparat zapłonowy w czujnikiem Halla, i tu proszę wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę bo etka nic nie mówi na temat czujnik położenia wału korbowego i czujnika punktu zapłonu (rozdzielacz go wyklucza).
Mnie osobiście lekko drażni ten mały zegareczek ale Ty z tym sikorem zamiast obrotka rozwaliłeś mnie. Na razie tyle, podryluję trochę temat to coś więcej napiszę.
Na chwilę obecną najważniejsze to wyjm no pan zegary (było na forum) i cyknij zdjęcie tyłu kasety, jak wtyczki, ich kolory etc. etc.
Rozeznaj się też czy masz u siebie coś takiego
w okolicy pompy oleju :
W AAE jest aparat zapłonowy w czujnikiem Halla, i tu proszę wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę bo etka nic nie mówi na temat czujnik położenia wału korbowego i czujnika punktu zapłonu (rozdzielacz go wyklucza).
Ostatnio zmieniony 2012-08-02, 16:17 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
kk84, bardzo podoba mi się Twój komentarz Ja również wolałbym mieć eSkowe zegary, ale przeraża mnie ten ogrom ewentualnych prac, które trzeba było by wykonać. Tyma bardziej, że się na tym nie znam Dlatego chciałem pójść łatwiejszym krokiem i zamontować zegary z samym obrotomierzem, aby jakoś inaczej to wyglądało. Na razie wstrzymam się z zakupem tych zegarów z linku powyżej i po weekendzie jak będę miał wolne postaram się wymontować licznik i cyknąć jego fotki od tyłu. Czy muszę zdejmować kierę aby go wyciągnąć?
Tak czy inaczej zasiane zostało marzenie o eSkowych zegarach i zobaczymy jak to będzie dalej. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny i już dziękuję za dotychczasową.
Tak czy inaczej zasiane zostało marzenie o eSkowych zegarach i zobaczymy jak to będzie dalej. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny i już dziękuję za dotychczasową.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Nie musisz, odkręcasz tylko tą czarną listwę co masz nad przykręconą do zegarów, są 2 śrubki od dołu. Łapiesz za listwę z lewej strony i ciągniesz do siebie tak aby minęła deskę i ciągniesz ją w lewo żeby wyszedł taki bolec, listwę masz już zdjętą. Teraz ukazują ci się 3 śrubki trzymające zegary, odkręcasz je wyjmujesz zegary odpinasz kostki i masz tablicę w rękachbaaartez pisze:Czy muszę zdejmować kierę aby go wyciągnąć?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
pewnie ze eskowe sa ladne ale...
co wam dadza kosci i zdjecie tylu?
wprowadziliscie zamet i ciekaw jestem kto ogarnie montaz eskowego zegara tutaj...
kto pomyslal o tym ze s4 bedzie ciezko przekogdowac bo tego sie w zasadzie nie koduje vagiem.
w s4 w ac i bc jest o ile kojarze oprocz przelaczniak cylindrow rowniez taka drukowana wymienna plytka..smiem myslec ze jest ona swoistym programatorem na zasadzie zworek jak ma przeliczac bc..kto z was sie podejmie ogarnac to dla 2L beny?ja nie.
kwestia dodatkowych zegarow..
wiadomo czy wtym motorze sa wogole miejsca na czujniki?jakie sa czujniki cisnienia oleju?czy uda sie tam wkrecic beczulke 2 stykowa?
to na tyle ku ostudzeniue zapalu..
moje zdanie nastepujace:ja bym kupil ten zegar z obrotkiem.
co wam dadza kosci i zdjecie tylu?
wprowadziliscie zamet i ciekaw jestem kto ogarnie montaz eskowego zegara tutaj...
kto pomyslal o tym ze s4 bedzie ciezko przekogdowac bo tego sie w zasadzie nie koduje vagiem.
w s4 w ac i bc jest o ile kojarze oprocz przelaczniak cylindrow rowniez taka drukowana wymienna plytka..smiem myslec ze jest ona swoistym programatorem na zasadzie zworek jak ma przeliczac bc..kto z was sie podejmie ogarnac to dla 2L beny?ja nie.
kwestia dodatkowych zegarow..
wiadomo czy wtym motorze sa wogole miejsca na czujniki?jakie sa czujniki cisnienia oleju?czy uda sie tam wkrecic beczulke 2 stykowa?
to na tyle ku ostudzeniue zapalu..
moje zdanie nastepujace:ja bym kupil ten zegar z obrotkiem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Co kto lubi. 5 minut roboty więcej i o wiele wygodniej przy dłuższym grzebaniu.baaartez pisze:Czy muszę zdejmować kierę aby go wyciągnąć?
Potwierdzam .Butterbean pisze:pewnie ze eskowe sa ladne
Wszystko jest do zrobienia kwestia uporu, motywacji i oczywiście odrobiny $$.
Piszesz o zegarach z S4, jeżeli podpasują to spróbowałbym, podkreślam, spróbowałbym na miejscu Barteza wpakować tam zegary z S6. Jedyny problem jaki ja osobiście widzę i nie jest to bynajmniej zament jest kwestia przeprogramowania licznika i obrotka. Czyli software. Hardware to mniejszy problem chociaż trzeba sobie bardziej ubrudzić łapy przy tym.
Jeszcze pozostaje kwestia napędu prędkościomierza. Linka czy impulsy. Nikt nie mówił, że to będzie łatwe, proste i przyjemne, ale też nie widziałem na necie żeby ktoś to zrobił.
Czy da radę beczkę wkręcić ... po to screenshot z etki żeby chłopak oblukał czy da radę.
Niech zainteresowany określi i sprecyzuję czego dokładnie chce czyt. czy chce mieć na tą chwile obrotomierz z miejsce ogroooomnego zegara, czy tez porwie się z motyką na słońce i powojuję z eskowymi zegarami.
Nie ma czego studzić, dyskutujemy "na zimno".
Dodane po chwili :
Bartez, od poniedziałku 06.08 jestem na 10-cio dniowym urlopie Jarosławcu (tak, ten koło Ustki) więc jak coś to możemy się spiknąć we wiadomym celu. Jak coś to nadawaj na PW.
Ostatnio zmieniony 2012-08-03, 20:27 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
jaka linka????
zadna c4 nie ma linek..zawsze sa to impulsy..
zegar od s6 jest o tyle latwiejszy że ma przebieg na lcd i mozna to teoretycznie zaprogramowac vagiem..
tylko moim zdaniem lepiej jest malymi kroczkami.jesli budzik za 80 zl zadziala to szukac na spokojnei okazji eskowej.okazji a nie zegara za 6 paczek...
zadna c4 nie ma linek..zawsze sa to impulsy..
zegar od s6 jest o tyle latwiejszy że ma przebieg na lcd i mozna to teoretycznie zaprogramowac vagiem..
tylko moim zdaniem lepiej jest malymi kroczkami.jesli budzik za 80 zl zadziala to szukac na spokojnei okazji eskowej.okazji a nie zegara za 6 paczek...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...