[A6 C4] Montaż wskaźnika ciśnienia oleju zamiast zegarka A6
- impres-me
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-12-02, 10:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
[A6 C4] Montaż wskaźnika ciśnienia oleju zamiast zegarka A6
Chciałbym zamiast zegarka wstawić oryginalny z ciśnieniem oleju, posiadam temperaturę oleju i napięcie ładowania.
Zegarek jest mi całkowicie zbędny, takowy wskaźnik ciśnienia posiadam razem z całymi zegarami ale pomysłów jak to zrobić brak...
Pomożecie coś w tej kwestii? Głownie chodzi mi skąd wziąć sygnał, jak to podpiąć elektrycznie
Wydzielił, przyda się taki temat. Dbaj o pisownię. J.A.G
Zegarek jest mi całkowicie zbędny, takowy wskaźnik ciśnienia posiadam razem z całymi zegarami ale pomysłów jak to zrobić brak...
Pomożecie coś w tej kwestii? Głownie chodzi mi skąd wziąć sygnał, jak to podpiąć elektrycznie
Wydzielił, przyda się taki temat. Dbaj o pisownię. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2013-02-17, 17:50 przez impres-me, łącznie zmieniany 2 razy.
----------------------IMPRES-ME-----------------------
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
temat juz ktos przerabial..o ile pamietam to ktos kto latal ze mu prad znika.
co do samego wykonania to troche zabawy z tym jest.ogolnie nie polecam.
co do samego wykonania to troche zabawy z tym jest.ogolnie nie polecam.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
pradem problem tylko w tym ze w 3 dodatkowcy zegarach jest plytka drukowana.i do neij sa podpiete zegary.
trzeba przerabiac plytke zeby wyeliminowac zegarek i wziasc stamtad zaasilanie zegara cisnienia.inny sposob to zrezac dodatkowe zegary z 100 gdzie bylo cisnienie ale nie bylo ladowania.
trzeba przerabiac plytke zeby wyeliminowac zegarek i wziasc stamtad zaasilanie zegara cisnienia.inny sposob to zrezac dodatkowe zegary z 100 gdzie bylo cisnienie ale nie bylo ladowania.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Zakładałem niedawno do swojej ten zegar. Ja wywaliłem ładowanie bo w AC w razie czego wyświetli (za małe lub za duże napięcie). Wcześniej myślałem nad kupieniem zegarów bez dodatkowych wskaźników i tam w obrotomierzu jest zegarek cyfrowy. Zostałoby tylko przelutować wtyczkę na dodatkowe zegary, wywalić zegarek analogowy, przerobić płytkę. Ale mam zegary z AC BC i dołożenie zegarka w obrotomierz trochę mnie przerosło więc zrobiłem jak wyżej. Czujnik ciśnienia miałem na początku na trójniku w misce, potem powędrował obok halla. Chyba lesze rozwiązanie bo pokazuje ciśnienie z głowicy ok.3 barów.
Co mi się nie podoba to to, że ciśnienie praktycznie stoi w miejscu (wahania rzędu 0,5 bara) w C3 chodziło płynnie w zależności od obrotów, ale tam była dynamiczna kontrola ciśnienia. Rys do m.in. 2.3 NF
A w C4 powinno wynosić w głowicy 2,7 - 2,9 bara przy ok 3000obr/min a na wolnych spadać do ok 1 - 1,5 bara.
Co mi się nie podoba to to, że ciśnienie praktycznie stoi w miejscu (wahania rzędu 0,5 bara) w C3 chodziło płynnie w zależności od obrotów, ale tam była dynamiczna kontrola ciśnienia. Rys do m.in. 2.3 NF
A w C4 powinno wynosić w głowicy 2,7 - 2,9 bara przy ok 3000obr/min a na wolnych spadać do ok 1 - 1,5 bara.
Ostatnio zmieniony 2013-03-25, 21:51 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 5 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
gratuluje podlaczenia.niewlasciwego zresztartoip_2004 pisze:Co mi się nie podoba to to, że ciśnienie praktycznie stoi w miejscu (wahania rzędu 0,5 bara) w C3 chodziło płynnie w zależności od obrotów, ale tam była dynamiczna kontrola ciśnienia. A w C4 powinno wynosić w głowicy 2,7 - 2,9 bara przy ok 3000obr/min a na wolnych spadać do ok 1 - 1,5 bara.
masz cos skrzaczone skoro nie wzrasta ci cisnienie wraz z obrotami.
prawidlowo podlaczonyw skaznik w sprawnym silniku pokazuje ponbad 2bary.
na oborotach dochodzi do 5...o ile pamietam dokladnie skale.w kazdym razie idzie pod koniec skali na wysokich obrotach..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Zgadza się, u mnie w C3 na NF-ie również pokazywał dobrze. W 100 C4 jest czujnik 0,3 bara na 5 pin w liczniku (w A6 jest tylko z 2,5 bara).chmielu pisze:Ją mam ciśnienie oleju w 100-ce i jest tak jak butterbean pisze. Stoję 2, jadę pod 5.
W A6 C4 w misce pokazywał od razu 5 a w głowicy pokazuje ok 3 bary. Oczywiście jest reakcja po dodaniu gazu ale minimalna. Muszę coś jeszcze poczytać i pokombinować, gdzieś musi być błąd.
W C4:
Silniki z czujnikiem ciśnienia oleju w głowicy silnika = 2,7-2,9 bar przy 3000/min.
Silniki z czujnikiem ciśnienia oleju w misie olejowej = 3-5 bar przy 3000/min.
Wg ETKI
035919561 0-5/0,3 bar (3A)
078919561A 0-3/0,3 bar (3)
028919081D 0,25 bar (4A)
028919081D 0,25 bar (4)
078919081A 2,5 bar (1A)
068919081A 0,9 bar (1)
[ Dodano: 2013-03-24, 19:55 ]
napisz coś czego nie wiem, masz może schemat podłączenia dodatkowych zegarów w 100 C4, bo ja mam sporo schematów, ale z ciśnieniem oleju nie mam nic (jeśli chodzi o zegar z ciśnieniem oleju).Butterbean pisze:gratuluje podlaczenia.niewlasciwego zreszta
masz cos skrzaczone skoro nie wzrasta ci cisnienie wraz z obrotami.
prawidlowo podlaczonyw skaznik w sprawnym silniku pokazuje ponbad 2bary.
na oborotach dochodzi do 5...o ile pamietam dokladnie skale.w kazdym razie idzie pod koniec skali na wysokich obrotach..
W oryginale w A6 miałem tylko jeden czujnik ciśnienia (ten 1A) i tyle. A ten puszkowato -gruszkowaty czujnik ma dwa piny jeden na zegar a drugi gdzieś w instalację ale gdzie ??? Wyczytałem, że jeżeli na kontrolkę idzie sygnał z innego czujnika to drugi pin z czujnika na zegary ma być połączony z masą. Po tej próbie również nic się nie zmieniło - wskaźnik nie pokazuje płynnego przejścia z ok. 2 barów w górę.
W 100 C3 podłączenie było proste: wykręciłem czujnik 0,25 bara i wkręciłem gruszkę. Pod jedn pin podpiąłem przewód ten który szedł do starego czujnika a drugi poprowadziłem do zegara i to pięknie działało a w A6 C4 na razie się krzaczy.
Ostatnio zmieniony 2013-03-25, 21:55 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 9 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
w a6 c4 poprostu.pod jeden kabelek bańki podlaczasz ten akbelek od kontrolki ktory jest na starym czujniku.
drugi kabelek jest od zegarka i ciagniesz go do zegara cisnienia.
sprobuj zamienic kable na czujniku..mozliwe ze masz odwrotnie podpiete wna czujniku..
zasada byla taka ze wykrecalo sie czujnik cisnienia oleju ten jedno pinowy i wkrecalo banke.i jeden kabelek od kontrolki czyli od starego czujnika zakladalao sie na czujnik banke a drugi kabelek ciagnelo do zegara.
drugi kabelek jest od zegarka i ciagniesz go do zegara cisnienia.
sprobuj zamienic kable na czujniku..mozliwe ze masz odwrotnie podpiete wna czujniku..
zasada byla taka ze wykrecalo sie czujnik cisnienia oleju ten jedno pinowy i wkrecalo banke.i jeden kabelek od kontrolki czyli od starego czujnika zakladalao sie na czujnik banke a drugi kabelek ciagnelo do zegara.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
ratmasta pisze:rtoip_2004, mozesz pokazac o jaka gruszke chodzi?
[ Dodano: 2013-03-25, 09:09 ]
Niestety, ale jest tak jak myślałem, założenie przewodu z czujnika 2,5 bara na 0,3 bara skutkuje zapaleniem kontrolki oleju przy ok 1200obr/min.Butterbean pisze:w a6 c4 poprostu.pod jeden kabelek bańki podlaczasz ten akbelek od kontrolki ktory jest na starym czujniku.
drugi kabelek jest od zegarka i ciagniesz go do zegara cisnienia.
Według schematów w 100 C4 jest dwa czujniki ciśnienia (0,3 oraz 2,5 bara).
Z czujnika 0,3 bara idzie przewód niebiesko-czarny na pin 5 w liczniku a z czujnika 2,5 bara idzie biało szary na pin nr 14 w kostce 26 pinowej lub na pin 12 w kostce 14 pinowej jeżeli licznik ma AC.
U mnie w A6 C4 jest jeden czujnik 2,5 bara podłączony do wtyczki AC. (pin 12 biało-szary)
Ostatnio zmieniony 2013-03-25, 21:57 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 3 razy.