[ ALL] Światła do jazdy dziennej
- fifi00
- Czeladnik
- Posty: 54
- Rejestracja: 2013-11-12, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sępólno
riders82, jeśli chcesz mieć możliwość włączenia samych halogenów przednich bez włączania jakichkolwiek innych światełek, mogę zrobić Ci schemat jak podłączyć dodatkowy przycisk (np. świateł przeciwmgielnych tylnych) w taki sposób, by po załączeniu tego dodatkowego przycisku, działo się tak, jak napisałem.
PS. jako przykład dałem przycisk przeciwmgielnych tylnych, bo miałem tak u siebie, nie wiem czy z innym przyciskiem da się to zrobić tak samo łatwo
PS. jako przykład dałem przycisk przeciwmgielnych tylnych, bo miałem tak u siebie, nie wiem czy z innym przyciskiem da się to zrobić tak samo łatwo
Ostatnio zmieniony 2014-08-15, 14:30 przez fifi00, łącznie zmieniany 1 raz.
- riders82
- Czeladnik
- Posty: 92
- Rejestracja: 2013-10-09, 12:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nysa
jeśli możesz zrobić taki schemat będę wdzięcznyfifi00 pisze:riders82, jeśli chcesz mieć możliwość włączenia samych halogenów przednich bez włączania jakichkolwiek innych światełek, mogę zrobić Ci schemat jak podłączyć dodatkowy przycisk (np. świateł przeciwmgielnych tylnych) w taki sposób, by po załączeniu tego dodatkowego przycisku, działo się tak, jak napisałem.
PS. jako przykład dałem przycisk przeciwmgielnych tylnych, bo miałem tak u siebie, nie wiem czy z innym przyciskiem da się to zrobić tak samo łatwo
-
- Czeladnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-12-14, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: legnica
jasne, coś za coś... z tym że za siedzenie w aucie z zapalonym silnikiem podobno mandat się płaci , wszystko jest kwestią przyzwyczajenia, to moje kolejne auto gdzie mam tego typu rozwiązanie, w 407, można było światła dzienne (paliły się też tylne) ustawić w komp. pokł. i zapalały się 2-3 s po odpaleniu silnika. Myślę że jest to rozsądne rozwiązanie, nie dość że nie musisz pamiętać o włączeniu, to świecą się jedynie 2 szt żarówek z przodu - to rozwiązanie stosowane często w nowych autach
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Podniosę temat bo nie ma sensu zakładać nowego podobnego tematu.
Kupiłem moduł DRL do swojej A6 C4.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć łopatologicznie jak to zrobić ?
Gdzie znajdę wiązkę? W który kabel się wpiąć ? jak to zrobić ? jakieś przejściówki czy usunięcie izolacji kabala i na żywca zlutować ?
Kupiłem moduł DRL do swojej A6 C4.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć łopatologicznie jak to zrobić ?
Gdzie znajdę wiązkę? W który kabel się wpiąć ? jak to zrobić ? jakieś przejściówki czy usunięcie izolacji kabala i na żywca zlutować ?
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
Jeśli chcesz aby włączały CI się po przekręceniu zapłonu to + bierzesz ze śrubek które masz nad półką pod nogami, tam są wszelakie przekaźniki, tylko musisz znaleźć sb gdzie pojawia się 12+ po przekręceniu kluczyka. A następnie masz jeszcze kwestie podłączenia do przewodu z postojówek i kolejnych 2 kabelków do świateł długich. Powinno być tak że włączają się po przekręceniu zapłonu a gdy już włączysz pierwszy poziom czyli postojowe to moduł powinien się wyłączyć. Z tym że nie wiem jaki masz moduł i ile kabli z niego wychodzi.Jeśli nie lubisz bawić się w lutowanie to zastosuj sb szybkozłączki.
Ostatnio zmieniony 2015-12-02, 23:28 przez rychu1717, łącznie zmieniany 1 raz.
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Chciał bym to zrobić jak najmniej inwazyjnie czyli, nie rozwalać oryginalnej wiązki. Zdjęcia modułu i instrukcję wstawię na forum.
[edit] podbijam:
oto schemat rysunkowy mojego układu który zakupiłem z allegro.
Czy jak odkręcę półkę kierowcy to wszystkie niezbędne kable będą dostępne ?
Ktoś przerabiał to w A6 C4 TDi ?
[edit] podbijam:
oto schemat rysunkowy mojego układu który zakupiłem z allegro.
Czy jak odkręcę półkę kierowcy to wszystkie niezbędne kable będą dostępne ?
Ktoś przerabiał to w A6 C4 TDi ?
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
no to mniej wiecej tak jak mówiłem, tylko pytanie gdzie będziesz moduł, pod maską czy w środku?
Ja osobiście dałem go pod machę żeby było mniej kabli do ciągnięcia
A wiec ta:
niebieski- wiadomo światła drogowe
brązowy- byle gdzie pod jakąś śrubkę
zielony-postojówki
a jeśli chodzi o czerwony i żółty żeby nie ingerować w stacyjkę to zasilanie bym wziął z dowolnego przewodu znajdującego się nad półką pod nogami, tam jest bodajże 7 takich miejsc gdzie przewody przykręcane są na nakrętkę 10mm, i z któregoś z tych trzeba znaleźć gdzie pojawia się + po przekręceniu stacyjki. Wtedy łączysz czerwony z żółtym i masz za jednym zamachem + jak i sterowanie po przekręceniu zapłony.
warto sb jeszcze zrobić dodatkowy przełącznik na tych przewodach aby np w sytuacji postoju wyłączyć je żeby nie targały prądu i zastosuj sb szybko złączki, szybko i bezproblemowo bez lutowania.
Ja osobiście dałem go pod machę żeby było mniej kabli do ciągnięcia
A wiec ta:
niebieski- wiadomo światła drogowe
brązowy- byle gdzie pod jakąś śrubkę
zielony-postojówki
a jeśli chodzi o czerwony i żółty żeby nie ingerować w stacyjkę to zasilanie bym wziął z dowolnego przewodu znajdującego się nad półką pod nogami, tam jest bodajże 7 takich miejsc gdzie przewody przykręcane są na nakrętkę 10mm, i z któregoś z tych trzeba znaleźć gdzie pojawia się + po przekręceniu stacyjki. Wtedy łączysz czerwony z żółtym i masz za jednym zamachem + jak i sterowanie po przekręceniu zapłony.
warto sb jeszcze zrobić dodatkowy przełącznik na tych przewodach aby np w sytuacji postoju wyłączyć je żeby nie targały prądu i zastosuj sb szybko złączki, szybko i bezproblemowo bez lutowania.
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Żeby nic nie zepsuć wrzucam zdjęcie jak to u mnie wygląda. Widok po zdjęciu półki pod kierownicą. Pytanie: W Które kable się wpiąć aby nie narobić szkód ?
Ostatnio zmieniony 2016-02-17, 19:53 przez gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
gustav, na dole śruby "6" masz opisane. Szukasz miernikiem +po zapłonie.Plus Masę i teraz czy bedziesz montować to pod długie? to wtedy pod bezpiecznik lewy i prawy długich świateł tylko wtedy wyjmujesz bezpiecznik i miernikiem sprawdź który jest + na długim. Musisz niestety wyciągnąć skrzynkę bezpieczników bo dostęp jest łatwiejszy do kabli. Jeśli masz soczewki to pewnie pod przeciwmgielną jak pozostali będziesz podłączać?
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Pod długie. Nie mam przeciwmgielnych w lampie więc długie będą jak do jazdy dziennej ale na 20 %. Czy tu widać przewody do długich, napięcie 12v, sygnał z postojówek, zapłon z stacyjki, oraz masę ?
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Napięcia masz wszystkie na listwie więc tutaj problemu nie będziesz miał odkręcasz śrubę wkładasz oczko i przykręcasz. Do skrzynki bezpieczników musisz się dobrać jeśli chodzi o długie. Wyciągnij ją bo jest bodajże na 2 wkręty, śruby i skrzynka cofa Ci się do całej grodzi tak jak masz teraz. Nic trudnego tylko najlepiej zaopatrz się w kontrolkę 12V bądź miernik.
[ Dodano: |17 Lut 2016|, o 20:07 ]
Przewody długich i postojówek bierz z skrzynki bezpieczników i łączysz się z przewodami albo łącznikiem zatrzaskowym albo lutujesz się do nich. Polecam na każdy przewód długich dać bezpiecznik w razie "W". Wyjęcie skrzynki bezpieczników zajmie Ci chwilę. Wyjmujesz po kolei bezpiecznik długich i szukasz z tyłu jego przewodu, z postojówką robisz tak samo, zapalasz postoje wyciągasz bezpiecznik i sprawdzasz czy żarówka z przodu np zgasła jeśli tak z tyłu przewód łączysz do modułu.
[ Dodano: |17 Lut 2016|, o 20:07 ]
Przewody długich i postojówek bierz z skrzynki bezpieczników i łączysz się z przewodami albo łącznikiem zatrzaskowym albo lutujesz się do nich. Polecam na każdy przewód długich dać bezpiecznik w razie "W". Wyjęcie skrzynki bezpieczników zajmie Ci chwilę. Wyjmujesz po kolei bezpiecznik długich i szukasz z tyłu jego przewodu, z postojówką robisz tak samo, zapalasz postoje wyciągasz bezpiecznik i sprawdzasz czy żarówka z przodu np zgasła jeśli tak z tyłu przewód łączysz do modułu.