[A6 C4] 2,5 TDI AEL - świece

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[A6 C4] 2,5 TDI AEL - świece

Post autor: szybki-ens »

Jouuuu
Przyszły mrozy na Suwalszczyźnie i małe problemy z paleniem, których w zimę nie miałem (wczoraj i dziś auto stało ok 9 godzin na -16 stopniowym mrozie).

Aku pełen - kąt wtrysku wykluczam.
Sprawdziłem świece. Jedna umarła (pierwsza od kabiny) - to, że jedna świeczka nie grzeje może powodować problemy, typu długo kręci, ciężko pali?
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Niekoniecznie. A w ogóle kiedyś zmieniałeś świece? Jak nie to profilaktycznie możesz zmienić ale od razu wszystkie.

Dlaczego wykluczasz kąt wtrysku?

A filtr kiedy wymieniany?. Nie zapowietrza się gdzieś czasem?
Sprzedany :(
SJake
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-01-02, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: SJake »

Jedna padnięta świeca żarowa nie powinna powodować problemu.

Sprawdź dla pewności stan nastawnika, ropę, wymień filtr paliwa - profilaktycznie.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

szybki-ens, ja miałem 2 spalone i jedną co grzała na pół gwizdka i przy -10 też po 9h stania, to kręcił mi tylko z 3-4 sekundy (po grzaniu aku, jakaś minutę na światłach oczywiście przed odpaleniem) zanim zapalił. Jak wymieniłem świeczki na nowe, to przy podobnych sytuacjach kręci mi teraz jakieś <1sek. Tylko że to AAT, ale w sumie prawie to samo co AEL. A nie napisałeś jakie problemy Cię gnębią dokładnie :]
Obrazek
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Filtr wymieniłem przed zimą. Się nie zapowietrza. Kąt sprawdziłem.
Świece wymieniałem dwie jak tylko kupiłem auto. Czyli 3,5 roku temu.
msk pisze:A nie napisałeś jakie problemy Cię gnębią dokładnie :]
Dokładnie to - grzeje świece. Kręci kręci kręci i nic. Odpuszczam. Podgrzewa mświece jeszcze raz - pokręci i załapie - a z tyłu noc :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-01-23, 06:34 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Ja tak mam chyba przez zbyt duze cisnienie ustawione na wtryskach i slabab pompe...
160+PS
Awatar użytkownika
pawelec
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2012-10-01, 18:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Egling/Łódź

Post autor: pawelec »

a może jakiś czujnik odpowiadający za coś ... nie dawno u kumpla w 1.9TDI AHU był ze padł czujnik odpowiadający za wskazania temp dla automatu podgrzewania świec żarowych ... tak wyszło według VAGa i od razu etka i problem kosztował 30 zł w sklepie ... też myślał ze może świece, bo nie wymieniane już 2 czy 3 rok, a tu pikuś :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”