Strona 2 z 2

: 2013-03-20, 20:54
autor: Key100l
Skoro masz sekwencje to warto podpiąć kabel i zobaczyć czy widzi czasy wtrysków... Uczepiłeś się iskry a nie wiesz czy nie ma dodatkowo też paliwa. A to świadczyłoby o dwóch czujnikach które dają sygnał obrotowy silnika. Teraz nie pamiętam jakie oznaczenia ale chyba jeden to g4. J.A.G chyba w którymś temacie o tym pisał. Bo te sprawy mogą być ze sobą połączone i może łatwiej wyłonisz winowajce całego zamieszania. Skoro wywoływali iskrę to cewki i działają. Więc szukać trzeba od cewek do kompa sygnału, ewentualnie czemu komp go nie podaje. Można sprawdzić z których 3 pinów z kompa wychodzą sygnały i od razu przy kompie podać na chwilę masę. Tak sprawdzisz czy jest ciągłość przewodów i czy wzmacniacz sygnału działa. Jeśli tak to szukasz przyczyny braku sygnałów z kompa a jeśli nie to szukasz w kablach przerwy bądź uszkodzeń elementów ;)

: 2013-03-20, 20:56
autor: Butterbean
Key100l,czujniki dzialaja.bral ode mnie z dzialajacego jezdzacego auta

: 2013-03-20, 21:22
autor: Key100l
Wiem czytałem o tym... Ale przecież czujniki mogą być ok a skoro instalacja się paliła to mogło przewody uwalić :?: źle mówię :?: I akurat mojej wiary w twoje graty sprawdzać nie musisz bo wiesz że zawsze Ci słodzę :P A co do sprawy to albo kabloteka albo jakieś zabezpieczenie. No i najważniejsze sprawdzić czego brakuje czy tylko iskry czy czegoś jeszcze. Ja bym najpierw sprawdził przy każdym czujniku we wtyczce czy jest masa i plus bo czujniki są ok a może po prostu zasilania na nich nie ma :?: A już różne rzeczy widziałem jak pseudo elektronicy zabezpieczali samochody...

: 2013-03-20, 21:23
autor: Olej
Sprawdzałem przepustowość kabli wychodzących z kompa do wzmacniacza. To z kompa wychodzą sygnały do wzmacniacza o wartości około 0,2V (jeszcze jutro sprawdzę jakie dokładnie). Sprawdzałem z czujnika położenia wałka rozrządu: 1 (12,5 na włączonym zapłonie i 8,20 gdy kręcę rozrusznikiem), 2 (0,01 i 5,20), 3 - masa (0,02 i 0,20 - czy to normalne?).
Sprawdzałem też czy dochodzi napięcie do kompa - dochodzi.
Paliwo raczej jest ..leje jeden wtrysk. A sekwencja jest lekko rozkręcona żeby było jak dojść do różnych zakamarków - mechanik porozkręcał.
Czujniki położenia wału i prędkości obrotowej (?) były podmieniane ..mam je od Butterbean'a.
Tak ..cewki działają, a kable mają przepustowość ..dziewięciu mechaników już to sprawdzało. Jednak myślę, że to będzie jakaś pierdółka, o której nikt nie pomyślał nawet. Muszę popatrzeć za immo ..czy jest. Stawiam na jakieś odcięcie ..mimo, że wszyscy twierdzą, że go nie ma.
Mam nadzieję, że jutro będę miał na tyle dużo samozaparcia, że sprawdzę to wszystko :-D

: 2013-03-20, 21:25
autor: J.A.G
Śmiesznie to zabrzmi - czy Olej zmieniał akumulator? :-P
Jeśli aku był kilka razy ostro rozładowany i ma już kilka lat, to może ma padniętą celę, może mieć kopa by jakoś kręcić ale napięcie tak mu spada poniżej 10V, że nie załączy się ECU i nie poda sygnału do iskry.

: 2013-03-20, 21:26
autor: Butterbean
Olej, bezpieczniki w ecu?w tej skrynce kompa w nogach pasazera?

: 2013-03-20, 21:37
autor: Olej
Jeśli chodzi o aku to historia zaczęła się u teściów (pierwszy post). Rozładował się. Naładowałem i jakoś działał. Gdy drugi raz padł to wziąłem ze Sierry (mniejszy - miał rok czasu) i kręcił jak szalony. Działał. Do momentu wymiany rozrusznika ..mógł się lekko rozładować ..może nawet bardziej (zworą w klapie). Ale jak trafił do trzeciego mechanika to następnego dnia było już po nim. Teraz mam pożyczony od kolegi. Może i nie jest najmocniejszy ..ale kręci. Zaczynam się zastanawiać czy to może wina aku..?

A to co jest w nogach pasażera to mam wszystko na wierzchu. Sprawdzę też bezpieczniki, które tam są.

Ale z tym aku to mam klina.

: 2013-03-20, 21:48
autor: Key100l
Kurde to skoro kabloteka sprawdzona i czujniki działają to na moje nie ma sygnałów do wzmacniacza. Bo skoro przejście jest i idzie wyzwolić iskrę na cewkach to sygnał na moje albo zasłaby albo pod obciążeniem nie ma go wcale.

: 2013-03-20, 21:51
autor: Butterbean
Key100l, wez 4 pak i jedz uruchom chlopakowi to auto i narób wstydu tym 9 mechanikom... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 2013-03-20, 22:03
autor: Key100l
Oj żebyś wiedzał że bym chciał :P Najgorsze że to napewno jakaś pierdoła której nikt nie zauważa ;) Mądre głowy powielają tak jak ja schemat i tyle, a tu przypadek mamy szczególny i trzeba podejść do niego z czystą kartką :P Hmm a z tym kompem do gazu to dużo byś się dowiedział co jest a czego nie ma...

: 2013-03-20, 22:54
autor: J.A.G
Prosty test, podepnij miernik pod maską do biegunów albo przy ECU, kręć rozrusznikiem i napisz do ilu max spada napięcie przy kręceniu do max 5s.
Drugi też prosty, znajdź kogoś ze 100% sprawnym aku i podmień. Testy można krzyżować :)

: 2013-03-20, 23:04
autor: Key100l
Dobrze J.A.G mówi czegoś musisz być pewien żeby wykluczać różne warianty.

: 2013-03-23, 14:17
autor: impres-me
i co z tym wyszo bo sledze watek od samego poczatku ???

: 2013-04-03, 04:24
autor: Key100l
Wiemy coś :?: Czy kierownik imprezy pozbył się już karawanu :?: :P

: 2013-04-03, 20:37
autor: J.A.G
Trzeźwieje i dochodzi do siebie po udanej diagnozie :-D