Strona 1 z 2

[ALL ] Czujnik temperatury 4pinowy - wartości rezystancji.

: 2011-10-02, 20:22
autor: J.A.G
Jeśli nie działa ci wskaźnik temp lub masz z nim problemy, warto pomierzyć 4 pinowy czujnik temp bo przeważnie w nim tkwi problem a nie w samym wskaźniku.

: 2012-03-20, 22:26
autor: icemerc
J.A.G, a masz jakiś numer tego wskaźnika aby można było kupić nowy??

: 2012-03-21, 14:12
autor: J.A.G
W szukajce byś znalazł :-P
034919369C ok 80-120zł zależnie od marki. Lepsze kosztują ponad 200zł

: 2012-03-22, 00:19
autor: icemerc
J.A.G, a mógłbys mi jeszcze powiedzieć gdzie go znajde??

Bedę wdzięczny za pomoc ;-)

: 2012-03-22, 10:07
autor: J.A.G

: 2012-03-22, 12:45
autor: icemerc
J.A.G, dzieki, punkcik dla ciebie ;-) a pomógł byś mi go jeszcze zlokalizowac??

: 2012-03-23, 21:51
autor: J.A.G
W tym wątku tobie co najwyżej mogę punta dać ;-)
W 2.5tdi jest na dole króćca wychodzącego z głowicy na chłodnicę, jest największym z czujników więc trafisz, ma kapturek gumowy, wkręcany na klucz coś powyżej 20.
Fotkę z AKP zapożyczyłem, kolor brązowy na dole.
Obrazek

: 2012-03-23, 23:21
autor: icemerc
aaa no faktycznie :mrgreen: powiedz mi podesłałeś mi linki tyle ze tam są 3 pinowe... będą pasować skoro ten ma 4 piny? Po numerze od ciebie już w sklepie znalazłem :)

: 2012-03-24, 09:54
autor: J.A.G
Pasują. 3/4 są zamienne. Nie kupisz już nawet w ASO 4pinowego chyba że z zapasu lat 90tych :-P 4ty pin był masą dla czujnika który teraz ją bierze ze swojej obudowy czyli silnika bo tam jest przecież wkręcany.

Może być że łatwiej odkręcić króciec (na dwie śruby klucz 10) i wtedy w imadle zadziałać, potrzebować będziesz tą uszczelkę pod króciec bo się zniszczy albo na silikon jak wolisz.

: 2012-03-31, 23:16
autor: icemerc
J.A.G, miałbym do ciebie jeszcze prośbe.
generalnie nie mam etki mógłbys mi podac numer tej uszczelki na króciec?

będę wdzięczny :) ;-) :ok:

: 2012-03-31, 23:24
autor: Michaelo
Obrazek
Obrazek

Co dziwne, ale wg ETKA uszczelka nie występuje pomiedzy głowicą a krućcem.
W miejscu spojenia nie ma tam żadnego elementu.. :roll:

: 2012-04-01, 09:23
autor: J.A.G
Jest, jest kolego 052121091A a hurtownie nieraz nazywają to "uszczelka kolektora" więc się nie zraź nazwą :-D

: 2012-04-18, 18:13
autor: karol89
Mam pytanie może ktoś mi pomoże czy ten czujnik 3 pinowy jest oznaczany jako G110 przy silniku 2.8 V6 ACK ?? Nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznego potwierdzenia. A wywala mi błąd w klimie 000799 G110
Temperatura na zegarze jest ok 90 stopni i normalnie rośnie przy nagrzewaniu silnika.

Ok wiem na 100% że G110 to ten z tyłu silnika od strony pasażera. 8-)

: 2012-04-28, 22:34
autor: przemoprzem
Czyli pomiaru dokonujemy na pinach 1(T) - C- "wysterowanie czerwonej kontrolki układu chłodzenia" oraz 3 - (R) - "klimatyzacja awaryjne rozłączenie kompresora"?

U mnie wskaźnik nie działa, ale po zmostkowaniu (pomiary na odłączonej wtyczce czujnika) pinu 4 (T) do masy na silniku i na włączonym zapłonie wskaźnik się wychyla (powoli, ale chyba audi tak ma). Jak zmostkowałem pin 1 (C) do masy to jakoś po czasie ponad 30 s żadna kontrolka się nie zapaliła. Opis sprawdzenia znalazłem pod tym linkiem - http://www.audi-tech-team.eu/100-c4-czu ... vt1792.htm .

Jak zrobiłem pomiar oporności (sonda miernika do masy na silniku) na czujniku (wtyczka odpięta) to mi wyszło 13,5 mega oma, ale na pinie 2 (+) - tego nie czaję. Na innych pinach po zwarciu do masy na wyświetlaczu miernika miałem "1." - więc nie wiem czy to nie oznacza, że oporność poza skalą - czujnik uwalony? Chyba że taki pomiar sensu nie miał i należy go robić jedynie tak jak zaprezentowano w pierwszym poście? Na Vagu błędów czujnika nie miałem (jedynie czujnik g110 ostatnio i silnik klapki ciepło/zimno).

: 2012-04-29, 10:29
autor: J.A.G
przemoprzem pisze:1(T) - C-
Żeś zamotał... Skoro "T" to nie "C".
Nie pamiętam już jak to dokładnie z numeracją tych pinów ale "T" jest to wysterowanie wskazania temp na zegarze a nie kontrolka przegrzania jak pisałeś.
Masz robić pomiar z masą i "T" bo po co ci inne skoro nie dotyczą wskazania na zegarze?
przemoprzem pisze:U mnie wskaźnik nie działa, ale po zmostkowaniu (pomiary na odłączonej wtyczce czujnika) pinu 4 (T) do masy na silniku i na włączonym zapłonie wskaźnik się wychyla (powoli, ale chyba audi tak ma)
Tak ma być, bo odnośnikiem jest masa. W linku masz błąd bo w 4pinowym ten 4 pin to nie zasilenie +12V tylko masa była a w nowym 3pin masa przecież jest brana z obudowy (króćca) który ma przecież połączenie z głowicą, więc logicznie go pominięto (po co ciągnąć zbędny dodatkowy kabelek :-P )