Rzeczywiście trochę pomieszałem w poprzednim poście. Dokonałem dziś ponownie pomiarów. Posługując się takim schematem (Audi 100 1991 rok) wyszło mi coś takiego (pomiary na założonej wtyczce na czujnik, bez zapłonu, masa z kolektora ssącego):
- pin nr 1; przewód brązowo - żółty = ok. 0,192 koma (?)
- pin nr 2; przewód niebiesko - zielony = ok 6,83 koma
- pin nr 3; przewód czarno - niebieski = 6 omós
- pin nr 4; przewód niebiesko - żółty = 1,28 koma
Tutaj schemat czujnika - Electronic thermo SW - na podstawie schematu do Audi 100 1991 rok.
Sprawdziłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i było ok 30 stopni - ale nie wiem czy to miarodajny pomiar, bo czujnik jednak jest gdzie indziej, a auto stoi już dwa dni.
Jak robiłem pomiar na samym czujniku, czyli wtyczka zsunięta to jedynie na pin nr 3 miałem oporność 13,40 megaoma, na pozostałych na mierniku miałem wynik "1." czyli poza skalą.
No i teraz co robię źle? Czy jednak pomiar poprawny a czujnik kaput? Na pin nr 3 nie ma masy tylko zasilanie - tak wynika ze schematu. Zrobiłem pomiar pomiędzy masą z kolektora i pinem nr 1 (T) - czyli tym co daje sygnał do wskaźnika.
[ALL ] Czujnik temperatury 4pinowy - wartości rezystancji.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Po zrzuceniu kolektora ssącego, myciu silnika itp. czujnik zaczął chyb pracować. Na razie auto znowu stoi, ale na jeździe próbnej temperatura rosła, doszła do ok 95 i jak zacząłem zwalniać to wskazówka znowu "oklapła". Zatrzymałem się u mechanika, pogadałem parę minut i jak wracałem .... znowu wskaźnik działa. Zobaczymy co dalej, może coś nie stykało - sam nie wiem, przy okazji mycia silnika trochę wtyczkę przedmuchałem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A czy może być tak, że czujnik działa jak się go poruszy bo wtedy robi się lepsza masa? Czujnik w moim aucie bierze masę z "gwintu", może łączenie na gwincie jest nie bardzo?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837