[A6 C4] Bardzo wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy -

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
hunter12
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-04, 10:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mielec

[A6 C4] Bardzo wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy -

Post autor: hunter12 »

Witajcie!

Posiadam A6 C4 2.6 ABC. Pojawił się u mnie problem lekko falujących obrotów na biegu jałowym. Wyjąłem i wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem także silniczek krokowy. Po poskładaniu wszystkiego do kupy auto od razu po odpaleniu łapie bardzo wysokie obroty - 3,5-4 tyś. Takie obroty utrzymują się przez cały czas. Wymontowałem wszystko jeszcze raz dla pewności czy wszystko dobrze poskładałem- jest ok. Wstępnie wykluczyłem branie lewego powietrza.

Poradźcie mi co zrobić? Czytałem, że po czyszczeniu przepustnicy konieczna jest jej adaptacja, ale nie wiem jak to zrobić?

Sprawdzałem auto Vagiem 409-1 ale nie pokazuje żadnych błędów.

HELP!
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Skoro wcześniej było ok to może sprawdź ten krokowy np załóż stary .Albo odłącz krokowy i spr czy obroty spadną .

Przepustnicę tylko czyściłeś czy rozbierałeś na części pierwsze ?
Bo jak rozbierałeś na cześć pierwsze to ciężko będzie dojść nie widząc jak to zrobiłeś ;)
hunter12
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-04, 10:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mielec

Post autor: hunter12 »

Wydaje mi się, że krokowy nie ma tu nic do rzeczy- na starym i nowym dzieje się tak samo. Po odpięciu kostki również bez zmian.

Przepustnicę tylko czyściłem, nie było potrzeby nic rozbierać, jakoś bardzo zabrudzona nie była.

Najbardziej interesuje mnie czy w tym silniku robi się adaptację przepustnicy po jej czyszczeniu? Jedyni piszą, że tak (tylko jak? :), inni, że przy przepustnicy na linkę nie robi się adaptacji.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Adaptacje robisz do nowej przepustnicy .Albo do przepustnicy od innego auta .
Skoro to ta sama tylko wyczyszczona to moim zdaniem adaptacja nie jest potrzebna .
A skoro to na linke to raczej na 100% adaptacja nie jest potrzebna ale nie jestem pewien nie wiem jak wyglada przepustnica w 2.6.


Możesz ściągnąć gume od dolotu i na zapalonym spr czy czasem przepustnica od wysokich obrotow sie nie przyblokowała bo obroty w granicach 4 tys to strasznie wysokie ;p
Mi padł nastawnik przepustnicy to trzymał 2-2,5 .
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

1.sprawdz krokowiec-byly dwa rodzaje krokowcow roznily sie koncowka-jedne spiczaste drugie sciete na tepo.
2.robi sie adaptacje..jest opis na forum poszukaj.
adaptacje robi sie dosc czesto.wlasnie przy czyszczeniu itp.
3.czy po czyszczeniu podlaczyles tps?kostka na dole przepustnicy.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
hunter12
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-04, 10:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mielec

Post autor: hunter12 »

Dzięki za odpowiedź. Krokowiec u mnie miał ściętą końcówkę i został wymieniony na taki sam. Kostka pod przepustnicą jest podpięta.

Czy mógłbyś podesłać mi jakiś link do opisu adaptacji przepustnicy? Ja sam niestety znalazłem tylko pobieżne informacji o adaptacji, nic konkretnego, a po prostu nie chciałbym zrobić czegoś źle.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Szukaj tematu kolegi robak w dziale silniki v6
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”