[ ALL] jaka powinna być temperatura komputera silnika?

Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

[ ALL] jaka powinna być temperatura komputera silnika?

Post autor: Dawid2542 »

witam, dzisiaj pojeździłem trochę eską i znów zaczęła chodzić na 6 garów, po odstawieniu na godzinkę pali i jeździ normalnie, i znów po czasie praca na 6 cylindrów, podmieniłem szybko komputer bo mam drugi od kolegi kazikboy i autko chodzi już normalnie na 8 cylindrów, co mnie zastanawia to przy demontażu komputera był bardzo gorący, czy to jest normalne? po przejechaniu około 30 km na drugim kompie ten też jest bardzo gorący, ciężko było go złapać myślę że na oko miał z 50 stopni, co wy na to? normalne to?
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dawid2542, komputer to elektronika zamknięta w puszce. Bez chłodzenia, dodatkowego obiegu powietrza itd....będzie się grzać tym się nie przejmuj bo wiele ma do zrobienia. Skoro na Twoim pali na 6 garów a od kolegi kazikboy na 8 czyli tak jak być powinno winowajcą pewnie jest ten nieszczęsny przekaźnik bądź sam ecu....sam widzisz w czym problem.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Sam z ciekawości zobacze jaką ma mój temp bo mam zdjętą pokrywe puchy i dywan łatwo odciągnąć :mrgreen:
Myślę że tranzystory od zapłonu lub wtrysków mogą łapać temperaturę i tracić przewodność, masz gaz?
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

highzim, tak mam gaz. Grzesiek_Cichy, problem polega na tym że mój komp po ochłodzeniu również chodzi normalnie
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Chodzi normalnie po ostudzeniu bo zapewne ma nadal gdzieś przerwę na ścieżce, w momencie gdy się nagrzewa, coś się rozchodzi i nie przewodzi. Jak masz możliwość to wymień po prostu ten nieszczęsny ECU.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

gitmar, wymieniłem na ten od Kazika. Zrobiłem ze 40 km i auto śmiga jak narazić normalnie z tym że komp jest gorący i boję się żeby znów czegoś nie spalić. Najbardziej obawiam się trasy w lipcu 700 km w jedną stronę co by nie zostać gdzieś w polu
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Aż sprawdzę kiedyś u siebie czy też tak się grzeje. Nigdy nie musiałem grzebać przy ECU, dobrze pamiętam że siedzi gdzieś w nogach pasażera :?:
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Tak w nogach pasażera , w esie jest o tyle lepiej ze coraz dywanik , odkrecasz dwie śrubki z osłony i masz kompa na wierzchu. Co do poprzedniej naprawy ECU to byłem u tego elektryka co naprawiam i powiedział że w ECU są dwie kości które sterują wtryskami i po prostu zmienił je tylko miejscami i auto wtedy odżyło
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Dawid2542, czyli wnioskuje że komp odemnie nie miał immo ? :) w 2.2T pamiętam że też łapał temperaturę niezła
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Kazikboy, właśnie nie wiem czy miał czy nie. Ja mam ponoć zamontowany jakiś emulator w tej białej puszce za licznikiem
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Biała puszka za licznikiem to immo więc pewnie masz emulator immo. Z racji wieku możliwe że półprzewodniki w kompie się już zużyły i trzeba je wymienić, ewentualnie podmień ecu na inne. Jak przeszkadza Ci temperatura to możesz ecu z puchy wyjąć i dać za schowek, tam powinno mu być chłodniej. Pytałem o gaz bo może emulator wtrysków do gazu coś nawala, ale jak na innym ecu jest ok to coś z wyjściami prądowymi benzyny, ja bym rozebrał popatrzył i ew podmienił na nowe.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”