[A6-AVANT.] Metalowa osłona silnika

Szyby, zderzaki, błotniki, maski i inne elementy blacharskie.
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

[A6-AVANT.] Metalowa osłona silnika

Post autor: verus »

Potrzebuję lepszego zabezpieczenia niż plastik od dołu i stąd poszukiwania metalowej osłony. Pytanie główne, czy to będzie pasować jak trzeba ? Zakładał ktoś może ? Zdjęcie z aukcji allegro, cena ~300zł.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-02-05, 13:01 przez verus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Sporo jak za kawałek wyciętej blachy :mrgreen: :mrgreen:
Po wycięciach i dziurach widać, że powinno pasować... aczkolwiek oryginalna osłona jest podzielona na dwie części :-D
()()()() Jedna rodzinka VW
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

A ja wiem czy to dobry pomysł? Od przodu bedzie polozona na wewnetrznej czesci zderzaka jak w cos przypierdzielisz to i tak oslona sie podniesie a mocowania przy zderzaku moze wyrwac, a sama oslona i tak uderzy w najnizszy element auta nad oslona. Po bokach z przodu masz mocowanie do nadkoli.. tez podejda to gory jak oslona cos napotka (nadkola moga sie uszkodzic).. ori oslona ma chyba wloty zapewniajace chlodzenie miski i wydechu? Apropo ciekawe jak bedzie z temperatura w bardzo upalne dni.. Na srodku tez jest mocowanie do cienkiego ja to nazwe plaskownika tez nie wytrzyma.. Jaka jest waga tej plyty? Ori jest bardzo leciutka nie wiem czy ori mocowania wytrzymaja taki ciezar.. z tego co widze ori mocowania do nadkoli nie beda pasowac trzeba kombinowac.. juz chyba lepiej wzmocnic ori plyte ale przy spotkaniu z czyms "ostrym" i tak nie wytrzyma.. Nie wspomne juz o tym co bedzie jak sie na czyms "powiesisz" autem...
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię: Tomasz
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Arturo997, Nie siej herezji
Arturo997 pisze:a sama oslona i tak uderzy w najnizszy element auta nad oslona.
A przy oryginalnej to niby nie :?: Dopiero... ta chociaż przyjmie część uderzenia
Arturo997 pisze:Jaka jest waga tej plyty? Ori jest bardzo leciutka
Nie wygląda na wagę cieżką ale będzie wytrzymalsza od oryginalnego plastiku
Arturo997 pisze:ori oslona ma chyba wloty zapewniajace chlodzenie miski i wydechu?
Jak plastik wytrzymuje temperature to i metal da rade. A Jak by było za gorąco w co wątpie to można dorobić chłodzenie. 10 minut ewentualnej roboty.

A jak autor pisze:
verus pisze:Potrzebuję lepszego zabezpieczenia niż plastik od dołu
To chyba najlepsze rozwiązanie.

Najgorzej to z tym mocowaniem :-/ najlepiej verus, jak byś sobie to mógł przymierzyć i zobaczyć jak leży.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Tomas, piszac ze uderzy w najnizszy element auta mialem na mysli ze metal bedzie napierdzielal o metal, nawet jesli udezy w kamien bedzie to slychac i to mysle ze nawet bardzo. Po pewnym czasie pozbedziemy sie zabezpieczenia na tym elemencie (lakieru lub konserwacji zaleznie od tego w co bedzie uderzac). Poza tym tak jak napisalem po podniesieniu sie tej metalowej plyty moga zostac wyrwane mocowania ze zderzaka przod i nadkola po ich wyrwaniu dalsza jazda moze okazac sie bardzo utrudniona.
Moze nie wyglada na ciezka ale chetnie sie dowiem ile wazy, wiadomo ze taka oslona jest bardziej wytrzymala ale czy bedzie spelniac swoje zadanie prawidlowo?
Wedlug mnie plastik nie utrzymuje tak dobrze temperatury jak metalowa oslona bez wlotow powietrza.
Nie wiem czy cos jest dobre skoro moze byc problem z zamocowaniem tego.. Nie latwiej dorobic sama oslona na najwazniejszy punkt czyli miske?
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

Zauważyłem, że w Audi Allroad są metalowe osłony i pierwotnie taką chciałem dopasować. Potem znalazłem te cięte na wymiar. Ta blacha ma 2mm więc całość jest lekka. Jest też wersja 4mm ale cena 1x wyższa czyli 600zł... Pytanie o temperature słuszne ale czy to będzie aż taki ekran aby powodować szybsze dogrzewanie silnika ?
Z doświadczenia wiem, że faktycznie najczęściej przy kolizji z podłożem leci mocowanie, więc uwagi Arturo jak najbardziej trafne. Ale jakby nie patrzeć to chyba lepsze to niż plastik a ja trochę jeżdżę po drogach podwyższonego ryzyka.

A może samemu da rade tak blache wyciąć ? 8-)
Tylko jak, czym, gdzie ?
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 00:02 przez verus, łącznie zmieniany 2 razy.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

verus, zrobisz jak uwazasz ;-) co do temperatury mialem tylko bardzo upalne dni gdy w sloncu jest powiedzmy 50 stopni, nigdy nie mialem takiej oslony i jestem poprostu ciekaw czy bardziej bedzie sie nagrzewal silnik i wdech czy nie zrobi to nim zadnego wrazenia. W kazdym razie zrobil bym chlodzenie miski tak jak jest to w ori oslonie (maly przeciag na 100% tam nie zaszkodzi). Przemysl dobrze sprawe tych mocowan bo jesli nie bedzie to dobrze zamocowane to moze byc z taka oslona wiecej problemu niz radosci ;-) zobacz jakie sa mocowania w audi allroad jak to tam jest rozwiazane moze uda sie cos pozyczyc i podpasowac do A6 C4.
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Widać, że osłona jest z amelinium, więc dużo nie waży, w dodatku oddaje ciepło sprawniej od oryginału... ;-)
Co do termiki, to ori osłona ma wycięcia, żeby chłodzić skrzynię, nie miskę, czy wydech...
Plastikowe osłony kosztują pewnie ze 150zł, więc 300 za ameliniową blachę ryflowaną, w dodatku wyciętą na wymiar, to nie dużo...
Jak się wgniecie, łatwo wyklepać...
Arkusz blachy 1mx2m grubości 2mm kosztuje około 200PLN...
Cieszcie się, że komuś chce się bawić w dorabianie części do tych aut :mrgreen:

Pzdr
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Widze ze nie znam sie na tym kompletnie. Poczekam az ktos kupi i przetestuje bo mnie taka oslona kompletnie przekonuje.
Awatar użytkownika
kocureq
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2012-12-26, 12:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: kocureq »

Pisałem trochę z producentem tej osłony, podobno spełnia swoje zadanie. Mogą zrobić dowolną grubość:
2mm ryfla 310zł
3mm ryfla 465zł
4mm gładka lub ryfla 600zł

DPD: 35zł

ryfla to dodatkowe 1,4mm grubości
Osłony idą już w tysiące sztuk i taki przypadek się nie zdarzył.
Sam od siedmiu lat przeprawiam się po dziurach różnymi autami.
Przy dzwonie nawet pas przodu siedział na silniku, a osłona siedziała na wszystkich mocowaniach.
Natomiast coś mnie to nie przekonuje, mocowanie metalowej osłony na plastikach według mnie nie ma sensu - słabszy element się podda i cała osłona na nic.
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Z tym stwierdzeniem, że idą w tysiące sztuk, to się chyba zagalopował z lekka :lol:
Wątpię, by tyle ludzi to kupowało, jak często mają plastikowe połamane i nie chce się wymienić, tylko wloką je po asfalcie ;-)
Jakoś klienta trzeba zachęcić...
Ja do siebie bym nie wsadził, chociażby dlatego, że nie ma chłodzenia skrzyni, a za taką kasę powinni to robić 8-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
kocureq
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2012-12-26, 12:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: kocureq »

Spoko, ogarniam temat osłony mocowanej do pasa przedniego i sanek, z chłodzeniem, z kwasówki 3mm. Jak zrobię, dam namiary :)
AdamPP4190
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2023-09-27, 20:56
Imię: Adam
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła

Post autor: AdamPP4190 »

Arturo997 pisze: 2014-02-07, 21:04 Tomas, piszac ze uderzy w najnizszy element auta mialem na mysli ze metal bedzie napierdzielal o metal, nawet jesli udezy w kamien bedzie to slychac i to mysle ze nawet bardzo. Po pewnym czasie pozbedziemy sie zabezpieczenia na tym elemencie (lakieru lub konserwacji zaleznie od tego w co bedzie uderzac). Poza tym tak jak napisalem po podniesieniu sie tej metalowej plyty moga zostac wyrwane mocowania ze zderzaka przod i nadkola po ich wyrwaniu dalsza jazda moze okazac sie bardzo utrudniona.
Moze nie wyglada na ciezka ale chetnie sie dowiem ile wazy, wiadomo ze taka oslona jest bardziej wytrzymala ale czy bedzie spelniac swoje zadanie prawidlowo?
Wedlug mnie plastik nie utrzymuje tak dobrze temperatury jak metalowa oslona bez wlotow powietrza.
Nie wiem czy cos jest dobre skoro moze byc problem z zamocowaniem tego.. Nie latwiej dorobic sama oslona na najwazniejszy punkt czyli miske?
Arturo997 pisze: 2014-02-07, 20:26 A ja wiem czy to dobry pomysł? Od przodu bedzie polozona na wewnetrznej czesci zderzaka jak w cos przypierdzielisz to i tak oslona sie podniesie a mocowania przy zderzaku moze wyrwac, a sama oslona i tak uderzy w najnizszy element auta nad oslona. Po bokach z przodu masz mocowanie do nadkoli.. tez podejda to gory jak oslona cos napotka (nadkola moga sie uszkodzic).. ori oslona ma chyba wloty zapewniajace chlodzenie miski i wydechu? Apropo ciekawe jak bedzie z temperatura w bardzo upalne dni.. Na srodku tez jest mocowanie do cienkiego ja to nazwe plaskownika tez nie wytrzyma.. Jaka jest waga tej plyty? Ori jest bardzo leciutka nie wiem czy ori mocowania wytrzymaja taki ciezar.. z tego co widze ori mocowania do nadkoli nie beda pasowac trzeba kombinowac.. juz chyba lepiej wzmocnic ori plyte ale przy spotkaniu z czyms "ostrym" i tak nie wytrzyma.. Nie wspomne juz o tym co bedzie jak sie na czyms "powiesisz" autem...
Widzę, że nie zrozumiałeś zapytania kolegi. Mówiący szczerze to hałas wydobywający się z pod auta, bynajmniej dla mnie.. byłby nawet nie jak wspomniałeś dokuczliwy, tylko wręcz odwrotnie, miód dla moich uszu, ponieważ z każdym uderzeniem kolejna wydana złotówka stopniowo, aż do kwoty którą wydało się na takową osłonę idzie w niepamięć.
A wracając do tematu.. czy kolega skusił się w końcu na tą osłonę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”