[A6 C4 ALL] korozja kielichów i okolic
-
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-11-01, 14:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Opole
[A6 C4 ALL] korozja kielichów i okolic
Pacjent A6 c4 avant z 94 roku po wyciągnięciu macphersona moim oczom ukazała się korozja która objeła 1/3 powierzchni kielichab oczywiśći znaczna część z tej korozji ukryła się pod lakierem, rdza wyjadła też kawałek podłużnicy - dziura wielkości kawałka paczki zapałek. W moim egzemplarzu kielichy jak i część pod nimi zostały od wenwętrznej strony fabrycznie zabezpieczone tylko fabrycznym lakierem w dodatku bardzo cienka warstwa. W sumie nic dziwnego ale auto zostało kupione od pierwszego właściciela stan lakierniczy auta jest perfekcyjny wiek biorąc nawet przednie błotniki nie posiadają korozji a z pewnościa żaden element blacharski poza klapą bagażnika nie był malowany. auto było serwisowane w aso niemcy do 2014 roku auto napewno nie jest po powodziowe każdy element był sprawdzany elektronicznym miernikiem grubości lakieru, dodam że jest to moje 7 audi z tych lat ale żadne nie posiadało tak skorodowanych kielichów. Rdze wstępnie usunąłem szczotką drucianą na krążku i zabezpieczyłem cortaninem ale chyba postaram sie ją usunąć całkowicie za pomocą freza chociaż zabardzo nie wiem jak się tam zmieścić z prostą szlifirką tzw. palcówką. Jak wyglądają te okolice u was ??
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
O panie, trochę podgniło, możliwe że ktoś jeździł chwile bez plastikowych nadkoli i zaczeło żreć, ewentualnie odprysk w niefortunnym miejscu i poszło dalej. Ja bym to polecał wypiaskować a jak jest osłabiony kielich to wzmocnić blachą. Są pistolety do piaskowania, powinieneś nim spokojnie tam dojść, po piaskowaniu podkład reaktywny + akrylowy lub epoksyd a na to jakaś konserwacja ( np tectyl bodysafe czy tectyl pcv ( coś jak baranek ) ) i powinien być spokój. Z ciekawości aż sam tam zajrzę do siebie w to miejsce.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Wyczyścić do gołej blachy i podkład rektywny jakiś + na niego akryl i konserwacje, lub tak jak ja robiłem spody ćwiartek tylnych, czyszczenie papierem na krążku 80 czy 40 ( drze rdze jak głupi ) lub włosami murzyna, na to śnieżka na rdze pędzlem, dokładnie tym wymalować a na to dałem tectyla ml ( ten do profili, bo nie miałem innego pod ręką ), powinno się dać tam coś w stylu Tectyl BodySafe, chociaż ML pomimo zabaw w błocie trzyma się elegancko, dodatkowo od środka pozalewać ML'a i nie żałować Ważne są też odpływy wody żeby były drożne.
Ja też mam nalot na podłużnicach przez wzmocnienie do haka które po prostu z czasem ( od początku w aucie był hak ) wytarło podkład itd na nich to coś zaczęło tam rosnąć nalotu ale to nie jest nic tragicznego, zajrzyj do środka podłużnic czy są w środku ok, i zakonserwuj od środka. Od zewnątrz tak jak napisałem i powinien być spokój na długo, polecam też cała belke haka z tyłu jak masz montować na konserwacji do profili wewnętrznych, zmniejsza to ewentualne tarcie belki o podłużnice + zabezpiecza przed rdzą wiadomo.
Ja też mam nalot na podłużnicach przez wzmocnienie do haka które po prostu z czasem ( od początku w aucie był hak ) wytarło podkład itd na nich to coś zaczęło tam rosnąć nalotu ale to nie jest nic tragicznego, zajrzyj do środka podłużnic czy są w środku ok, i zakonserwuj od środka. Od zewnątrz tak jak napisałem i powinien być spokój na długo, polecam też cała belke haka z tyłu jak masz montować na konserwacji do profili wewnętrznych, zmniejsza to ewentualne tarcie belki o podłużnice + zabezpiecza przed rdzą wiadomo.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
Nieju231, szczotka na wiertarkę lub tarczka druciana na szlifierkę kontową
osobiście polecam na szlifierkę
szczotki
osobiście polecam na szlifierkę
szczotki
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Tak, bardzo fajna tarcza bo nie drze bez potrzeby metalu i nie przegrzewa go, a rdze zjada porządnie.Nieju231 pisze:Włosy murzyna ?
Link: http://allegro.pl/dysk-krazek-do-usuwan ... 38528.html
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Zamiast baranka lepiej dać coś 'aktywnego', ja będę stosować technologie bodysafe + podkład na rdze, na to tectyl ml który jest antykorozyjny również, a na niego bodysafe bo ML to podkład pod bodysafe. Relacja wkrótce
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Czeladnik
- Posty: 78
- Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Luzino
Ja będę używał "baranka" Wurtha na bazie kauczuku
Co do usuwanie rdzy, przestrzegam przed chemią typu fosol, cortanin. Po usunięciu rdzy fosolem i pokryciu podkładem epoksydowym, pod podkładem znów zaczęło rdzewieć. Cortanin podobnie, zabezpieczona mniej więcej rok temu przednia część progu, dziś całość pokryte rdzą jak poprzednio:)
Co do usuwanie rdzy, przestrzegam przed chemią typu fosol, cortanin. Po usunięciu rdzy fosolem i pokryciu podkładem epoksydowym, pod podkładem znów zaczęło rdzewieć. Cortanin podobnie, zabezpieczona mniej więcej rok temu przednia część progu, dziś całość pokryte rdzą jak poprzednio:)
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
Nie polecam akrylowego. Ma znikomą ochronę antykorozyjną.
Epoksydowy jest dużo lepszy, ale trzeba dokładnie oczyścić z korozji .
Od Cortaninu lepszy jest Fertan ale trzeba zastosować zgodnie z instrukcją.
Aha i epoksydowy (wbrew temu co piszą ) można dać na reaktywny pod warunkiem dobrego (kilka dni ) przeschnięcia reaktywnego. Jak tak robiłem w Fordzie i nie pogryzło się.
Epoksydowy jest dużo lepszy, ale trzeba dokładnie oczyścić z korozji .
Od Cortaninu lepszy jest Fertan ale trzeba zastosować zgodnie z instrukcją.
Aha i epoksydowy (wbrew temu co piszą ) można dać na reaktywny pod warunkiem dobrego (kilka dni ) przeschnięcia reaktywnego. Jak tak robiłem w Fordzie i nie pogryzło się.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Larix, Dobrze wiedzieć o miksie reaktywnego z epoksydem. Ja i tak bym zastosował śnieżkę na rdze ( sprawdzona i dobra farba, znajomy ma warsztat gdzie robią blacharkę i profile wewnętrzne ( w progu np ) po wyczyszczeniu i tak tym maluje a później wiadomo konserwacja i jest to dobre rozwiązanie, sam stosowałem ją u mnie na wyczyszczoną blache pod zderzakiem z tyłu ( tam często lubi coś nalotu się robić, tak samo nadkolu z tyłu od strony progu, zaprawki też tym robiłem i się trzyma elegancko. W jednym miejscu nie doczyściłem rdzy z odprysku i farba odpadła z rdzą pod spodem czysty metal... Barana można dać, ale wcześniej dobre zabezpieczenie bo inaczej będzie jeszcze gorzej.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
Ja właśnie jestem po złożeniu samochodu po konserwacji tylnych kielichów.
Po oczyszczeniu z nalotu malowałem farbą Cekor R na to 2x Alkyton.
Do zdobienia mam jeszcze przednie kielichy.
Nie używałem baranków bo jak coś się zacznie znowu dziać to pod nim i tak zgnije, a z zewnątrz nic nie będzie widać.
Po oczyszczeniu z nalotu malowałem farbą Cekor R na to 2x Alkyton.
Do zdobienia mam jeszcze przednie kielichy.
Nie używałem baranków bo jak coś się zacznie znowu dziać to pod nim i tak zgnije, a z zewnątrz nic nie będzie widać.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Dobre rozwiązanie, ewentualnie psiknąć to czymś do profili zamkniętych ( woskiem ) i poczekać aż wyschnie co by syfu od razu nie złapało a chroniło by to od wody. Chociaż te farby antykorozyjne same w sobie robią twardą powłokę, ja z ciekawości kiedyś talerz dolny przedniej kolumny pod sprężyną bez jakiegoś specjalnego czyszczenia pomalowałem corizonem i do dzisiaj się to jakoś trzyma
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-11-01, 14:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Opole
Panowie jako że założyłem temat zdam relacje z pola bitwy.Narazie ogarnąłem jedną strone auta : całość oczyściłem tzw. włosami murzyna do gołej blachy i pomalowałem podkładem reaktywnym następnie podkładem akrylowym na to tectyl ML następnie tectyl bodysafe. Wżery w kielichach były bardzo głębokie wszystko przez styk talerza amortyzatora z kielichem. Pomiędzy tymi dwoma płaszczyznami ruda miała idealne warunki. Podejrzewam że po zimie miałbym już efekt widoczny po otwarciu maski. Ale to nie wszystko okazało się że znaczna część tego fabrycznego kauczukowo- elastycznej konserwacji skrywa pod sobą ogniska rdzy. Podłużnice mam z otworami aż strach było tam czyścić w obawie że nagle ją tak wyszoruje że zniknie. W porównaniu do drugiego mojego auta - 80 b4 to Niemcy się nie wykazali. 80-tka po 25 latach w nadkolach wciąż wygląda jak nowa, w zasadzie kielichów tam nie brało bo mcpherson był inaczej mocowany do budy. A teraz ciekawostka a6 c4 96r znajomego kupiona od 1 wł. Niemca w 2014r wygląd rodzynek - podłużnic brak korozja w kielichach bardziej rozległa niż u mnie. Trzeba się przerzucić na bude z alu bo nie mam zdrowia na walkę z rdzą , padł silnik no problem 600zł mam słupek dzień pracy i jadę dalej, ale spawanie kielichów i podłużnic dla mnie mija się z jakimkolwiek rozsądkiem chociaż potrafie i mam spawarke.Troche załamka z tym ''teorytycznie ostatnim prawdziwym audi'' 80 za małe , c5 korozja wkoło przedniej szyby bąble na dachu i drzwiach, a8- titanic na mieście w dodatku dlamnie nie praktyczny bo sedan.