Co kupić

Awatar użytkownika
Marecki_tcv
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-03-13, 15:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Marecki_tcv »

pozwolę sobie przytoczyć ogłoszenie z naszego forum
Mareek pisze:W imieniu naszego forumowego kolegi FilipW zawiadamiam, że jego Audi zostało wystawione na sprzedaż.

[url=http://images47.fotosik.pl/814/6b92beeab165e99dm.jpg]Obrazek[/URL]

http://allegro.pl/piekne-audi-100-c4-2- ... 17448.html

Kontakt:
TELEFON 724 02 14 94 lub przez forum za pomocą PW z kolegą FilipW

Cena w aukcji 9800 pln, dla klubowicza.. szczegóły u właściciela :)
ładne idealne zadbane bez skazy audi moge kupic za 9800

lecz ja takiego nie szukam
szukam takiego w ktorym moge cos zrobic

podam przyklad wypasiony golf mk 1 kosztuje 7900 zł

http://moto.allegro.pl/vw-golf-mk1-mki- ... 10848.html

ale mogę kupic golfa mk 1 juz za 2000 zł

http://moto.allegro.pl/golf-mk-1-82r-i2207328874.html

wiec jak widzimy jest różnica pomiędzy jednym a drugim egzemplarzem nie szukam ideału moze byc cały w odpryskach nie ma problemu pomaluję jakies drobne wymiay mechaniczne tez nie ma problemu auto poprostu nie ma być zardzewialem i silnik ma byc igla niczego jak narazie nie oczekuję

i poprawiam przedmówcę może kolega J.A.G zmienil na 2.3 poniewaz bardziej odpowiada charakterystyka tego silnika w srodowisku VW siedzę juz troche i spotkalem się z róznymi ludźmi jeden przedał golfa mk 2 z vr6 pod maska i kupil golfa mk1 z 1.6D nie ktorych decyzji nie zrozumiemy kupujemy auto potem stwierdzamy ze jednak cos mi brakuje w nim kiedy juz kupimy tego czego pragniemy staramy sie dbać o to auto wtedy jest czymś wiecej dla nas niz tylko samochodem nie patrzymy na okazję zeby w kogos uderzyć żeby przyszła kasa z ubezpieczalni na nowe auto tylko trzymamy przy życiu swój jedyny skarb
i też chce powiedzieć po jakimś czasie ze zrobiłem wszystko żeby to auto było jak w najlepszym stanie i że to ja tego dokonałem i że to jest moja duma

ale sie rozpisałem :D

na koniec tylko dodam zawsze chciałem usiąść w samochodzie i po odpaleniu silnika usłyszeć to :)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ja uważam podobnie jak JAG.
nie przesiadłbym się już w żadne mechaniczne wtryski itp....to jest poprostu juz inna epoka.
miałem z tym mało do czynienia ale jak widziałem eSPe chechłającego swoja silber i odpalanie tego to bleee.
nie jego zreszta jedyny.
tez byłem specyficznie nastawiony do vki jako takiej.
wczesniej miałem 6 cyl ale w rzedzie w senatorze.potem mv6 w omedze..a audi kupiłem tak naprawde i szczerze właśnie dla tego klocka w komorze silnika.jak otworzyłem maske a tam czysciutko i miejsca wszedzie dość,nie ma kilogramów przewodów rurek itp.
poprostu to jest prostsze nawet w naprawach.
Ostatnio zmieniony 2012-03-18, 12:40 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

Ja osobiście jeżeli już będę zmianiał to tylko na 2.2 AAN a możliwe że to jeszcze w te wakacje :D :ok:
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
Awatar użytkownika
trotodyl
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2011-03-10, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: trotodyl »

Ludzie czy wy widzicie co piszecie???

Kolega lubi R5 i mu to nie przeszkadza, ale wg niektórych to już jest kimś wyklętym bo jakże w czasie elektroniki i innych cudów techniki można chcieć R5 i to na mechanicznym wtrysku, pod gilotynę z nim :evil: :evil:

Gość mówi że zamienił V-kę na R5 to na pewno kłamie :-/

Sam pierwsze R5 kupiłem z przypadku ale już następne z wyboru i nie uważam się za kogoś gorszego

Osobiście bardzo cenię sobie kulturę pracy i osiągi (a jednak) silników Typu NF, NG czy AAR

zauważcie że są to jedne z tańszych ofert, nie każdego stać na AAN-a (zakup i utrzymanie)

No ale jak to w naszym kraju bywa moje jest mojsze niż twojsze bo jest moje i tak ma być :-/

I żeby nie było OT

Po mojej przygodzie z R5 na mechanicznym wtrysku stwierdzam że pracuje to na LPG nie gorzej niż na PB tylko do wszystkiego trzeba podchodzić z głową,jak dbasz tak masz, a gang silnika moim skromnym zdaniem jest bardziej rasowy niż 2.6 lub 2.8

Kupując R5 musi pracować na PB i na LPG nie ma że.: "a bo pompka się zatarła i nie wymieniałem bo jeżdżę tylko na gazie" itp. tłumaczeń niestety najgorszą wadą każdego używanego auta jest jego poprzedni właściciel

Za cenę o której mówisz można już kupić coś w miarę przyzwoitego ale trzeba być przygotowanym na kolejne wydatki, bo to już, było nie było, dość leciwe auta ale za to potem masz limuzynę która odwdzięczy się komfortem.

Powodzenia w poszukiwaniach
obejrzyj, pomyśl i jedź bezpiecznie


Juz nie Audi w posiadaniu ale cały czas w pamięci Teraz japończyk
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

trotodyl, popieram tok rozumowania, dźwiękowo też R5 mnie bardziej kręci niż V6. Koledzy pewnie jednak pisali przez pryzmat jazdy na LPG. Sam nawet myślę o zakupie jeszcze starszej technologii.. z gaźnikiem ale w czystej benzynce :)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

trotodyl, nikt nikogo nie wyklina.jeśli kolega chce i ma ku temu ciągoty to kupuje r5.Każdy z nas wypowiada swoja opinie,nic więcej.wypowiadamy sie o technologiach dwoch genracji silnika.
Nie oceniam że moje jest naj itp.
osobiście dla mnie naj jest v8
Oczywiście są zwolennicy rzedówek z mechanikiem.
Jest jednak coraz mniej ludzi którzy to ogarniaja,a również części jak np rozdzielacz też już nie ma za wiele.za cwhilę dojdzie do tego ze rozdzielacz bedzie w cenie całego zdrowego silnika abc.
Auta nie młodnieją a technologia z podcisnieniami wężykami jest kłopotliwa w utrzymaniu w idealnym porządku.
Po to jest postęp technologiczny żeby wkroczyły czujniki elektryczne i nawet sama diagnoza była prostsza.
Ale włąsciwie utrzymany silnik czy to bedzie 1.8 czy 2.3 czy v6 czy w koncu v8 wzbudza we mnie jednakowy szacunek.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

J.A.G pisze:Ktoś tu myli pojęcie gustu z gorszym wyborem a raczej uwstecznieniem się.
Co innego S4/S6 R5 ale zwykłe NG, AAR czy pochodne, to dziadostwo na mechanicznym topornym wtrysku, może gdyby to było jak 7A 2.3 20V to jeszcze bym zrozumiał...

Przyznałbyś się szczerze, że ta piękna, cacy fałka za 3400zł się sypała i dla tego pogoniłeś.
Sorry, ale to już nieporozumienie...
Jak się jeździ, by jeździć, to się później narzeka, jaki to mechaniczny zły... :-|

Ja miałem A80 B2, A100 C3 x2szt, A200 2.2T MC, to tyle z mechanicznym i R5 z PB/LPG, nie licząc S6, z żadnym nie było problemów, jak też Ci co kupili ode mnie, nie zgłaszali zastrzeżeń :lol:

Jest takie powiedzenie: Się dba, się ma ;-)

I choćbym nie wiem jak miał się cofnąć, kupię kiedyś R5, bo dźwięk silnika kładzie V6 na łopatki :mrgreen:

Dlatego koledze polecam szukać Audi z motorem 2.3 R5, które jeździ i na PB i na LPG 8-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Lucas pod warunkiem że zostaniesz nadwornym serwisantem trotodyla.
dyskusje nad zaletami v6 i r5 proponuje przeniesc do innego wątku.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

J.A.G skoro twierdzisz że ta V-ka sie sypała to zapytaj Pawła_w co może powiedzieć na jej temat. Tym autem teraz jeździ jego mama i jest mega zadowolona, śmiga już nią ze 3 miechy i złego słowa nie powiedziała i nic nie robiła... Ja nie muszę być jak Ty czy ktokolwiek inny i robić tak jak się wam podoba. Chciałem R5 kupiłem sobie R5. od gówniarza chorowałem na R5, mój ojciec miał właśnie A90 z silnikiem 7A w Quattro i od tamtej pory nie było zmiłuj, wiedziałem że kiedyś kupie sobie właśnie jakieś 2.3 a że dla mnie 80/90 troszke za małe a 7A nie ma w C4 to został mi AAR ew. 2.5 w R5 ale nie trawie diesla. Miło że dzielisz się swoim zdaniem z nami ale proszę zapakuj je w konserwę i wyślij na eksport bo to tylko twoje zdanie a jest dużo zwolenników R5 i mechanicznego zacofanego wtrysku który bez bólu da się ogarnąć. U mnie pracuje i na PB i na LPG i brak jakichkolwiek problemów. Pozdro :ok:
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Misiek czy wyżej nie zostało napisane że dalsza dyskusja nad pojedynkiem v7 vs r5 nie tutaj?
nie dostaniesz warna tylko dlatego żeby nikt nie posądził mnie o stronniczość bo mam v.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Ja nie będę porównywał czy R5 lepsze od V6.

Ja ci tylko doradzę branie Vki.

Zgadzam się z Miśkiem w kwestii:
Misiek pisze:mój ojciec miał właśnie A90 z silnikiem 7A w Quattro i od tamtej pory nie było zmiłuj, wiedziałem że kiedyś kupie sobie właśnie jakieś 2.3
To fajne silniki i z potencjałem bo z 5 garów dają (fabrycznie książkowo) 170KM.

Tylko pomyliły ci się ździebko chyba motory bo AAR/NG/NF i 7A to są ździebko inne silniki.
W AAR/NG/NF wtrysk mechaniczny wielopunktowy KE-Jetronic masz natomiast w 7A masz wtrysk wielopunktowy Bosch MPI.

Ja powiem ze swojego doświadczenia jako porada dla kupującego.
Nie będę pisał czy lepszy ten czy ten.

Opiszę jak to było z moim a Marecki_tcv ocenisz sam.
Zostałęm poniekąd wywołany do tablicy przez Butterbeana więc i ja coś skrobnę.

Poczytaj może podejmiesz decyzję.

Miałem poprzednio B4 z silnikiem NG (to samo co AAR czy NF) - czyli 5 cylindrowy, rzędowy na mechanicznym wtrysku.

Chodził jak chodził. Raz nawet miał strzała ale to takiego że go nawet nie słyszałem. Raz sobie ni z gruchy ni z pietruchy sobie prychnął nawet bez głośnego strzału (tak jakby kangura przy ruszaniu złapał). No i oczywiście tak prychnał że aż mu wtryski wypadły (chyba aż 3 z 5)-mocowanie i zabezepiczenie wtrysków aż pękło.

No nic. Wymiana przeływki i rozdzielacza paliwa.

Pooglądaj ile kosztuje w używce bo o nowym nawet nie mówię bo nowa przepływka to ze 4 tysiące bo tylko w oryginale występuje.

W sumie nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. I tak miałem wymieniać bo widocznie poprzedniemu właścicielowi też musiał prychnać bo nie szło go wyregulować i pływał na benzynie (przepływka już pewnie też była dupnięta).

Udało się znaleźć fartem przepływkę (bo samo znalezienie nie jest łatwe) z autka nie skażonego LPG czyli na pewno bez strzałów gazowych.

Wymiana i fajnie.

Było fajnie może ze 2 miechy. Potem znowu cuda wianki, wymiany reduktorów, ciągłe regulacje gazu jednym słowem - niekończąca się odpowiedź z cyklu "Ja, moje NG i LPG".

Pominę iż na mrozach dużych zdarzało sie iż odmawiał posłuszeństwa (to se wtrysk rozruchowy zrobił wakacje i trzeba było kręcić 10 minut żeby łaskawie załapał, to inne cuda).

Jakoś udało sie doprowadzić auto d stanu normalności. W miarę zaczął odpalać normalnie, jeździć więc padł pomysł że po prostu przegrałem z mechanicznym wtryskiem i nie mam już na niego nerwów i został sprzedany.

Gadałem z kolejnym właścicielem. Jeszcze niedawno był zadowolony.

Ostatnio już gorzej.

Tak sobie gadaliśmy i nagle rozwalił mnie pytaniem czy nie wiem czy ktoś ma przepływkę do 5cylindrówki bo szuka.

To mu piszę przecież że przepływka była dobra, może poł roku przed sprzedażą był zmieniany ten cały kibel z filtrem powietrza.

No to mi pisze że kichnęło mu sobie i że kicha jest.

I szuka "talerzyka" hahahah. To mu piszę że to trzeba caą przepływkę a nie talerzyk bo nie ustawi go tak jak powinno być jak będzie spróbował go odkręcić i przykręcić. To mi odpisał że go próbowali naprostować i zamontowali. To już wogóle padłem bo tam wystarczy że ten talerzyk ma odchyłkę na mikrometry i już auto ma fale dunaju na obrotomierzu.

Więc jak pisałem auto sprzedałem i kupiłem sobie AAH czyli V6 2.8.

Spalanie? To samo a nawet lepiej.

Odpalanie? Nie zdarzyło mi się od paźdzernika żeby mi nie odpalił. Mróz nie mróc. Bez różnicy czy +5*C czy -25*C. 2 przekręcenia wału i słyszysz gul gul gul gul.

Nie będę pisał że ten taki oh i ah a ten be.

Opisałem ci swoją przygodę z R5 (mówię tu o R5tkach konstrukcyjnie NG/AAR/NF i tym pochodnym) i jak mam na V6.

Wnioski wyciągnij sam.

Jako końcówkę dodam jeszcze coś co zawsze powtarzam.

R5? - Tak!

NG/NF/AAR z LPG? - Nie!

NF czy tam AAR czy tam NG (bo to to samo) to nie jest ten sam silnik co R5 20V czy tam inne u uturbione R5.

Te 5 cylindrówki pochodne AAR mają ładną kulturę pracy ale nie jest to to co było w choćby silnikach z S2, S4, B2, itp.

Dobra. Kończę bo zaraz dostanę "belkę".

Pozdrawiam i co złego to nie ja.
Awatar użytkownika
Marecki_tcv
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-03-13, 15:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Marecki_tcv »

no w końcu K***a (przepraszam za zwrot ;) ) kąkrety :)

od początku chciałem v6 i mam prośbę do kolegi żeby mi napisał legendę oznaczeń silników bo ja znam tylko VW :D

czyli tak jak wnioskuje od poprzednich postów jeżeli kupie 2,6;2,8 na LPG nie powinienem mieć większych problemów z tymi silnikami?

EDIT

pytanie mam jeszcze jedno czy brać V6 w automacie??
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 12:45 przez Marecki_tcv, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Tabela z oznaczeniami silników - http://www.autoshoppingcenter.com/Volks ... scode.html oraz http://www.audiklub.org/silniki.html.
Marecki_tcv pisze:kąkrety
konkrety :mrgreen:
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Marecki_tcv pisze:no w końcu K***a (przepraszam za zwrot ;) ) kąkrety :)
Znaczy się mój post to konkrety czy innych?


Marecki_tcv, jeżeli szukasz 100C4 to nie potrzebna ci taka tabela z silnikami.
W Audi 100 C4 silnik V6 występował przeważnie w dwóch oznaczeniach.
Jeżeli podjąłeś decyzję że będzie to V6 to szukaj silników o oznaczeniach ABC (2.6 V6) oraz AAH (2.8 V6).

Jeżeli chodzi o V6 + LPG to z tego co mi ludzie mówili to nie ma z tym problemów.
Elektroniczny wtrysk pracuje podobno idealnie z sekwencją.

Nie wiem dokładnie ale gdzieś zasłyszałem że 2.8 podobno może być ma zwykłej instalce a 2.6 już nie. Ale to tylko gdzieś coś mi wpadło w ucho.
Sam mam czyste PB więc nie doradzę w tej kwestii.

Przypuszczam że najlepiej będzie pracować zarówno 2.6(ABC) jaki i 2.8(AAH) na instalacji sekwencyjnej tak czy siak.

A dla tych co nie widzieli to "bitwa R5-V6" jest w innym wątku: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=20917#20917
(tamteż J.A.G prowadzi kontynuację "potyczek" odnośnie porównania R5/V6).

W tym wątku odpowiadajmy jedynie na pytania kolegi Marecki_tcv rozwiewając jego wątpliwości a nie przechwalanie czy lepsza łopatka czy grabki.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2012-03-21, 20:37 ]
Marecki_tcv pisze:pytanie mam jeszcze jedno czy brać V6 w automacie??
A po co?
Odbierać sobie przyjemność z wahlowania biegami?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja dziś nie wiem czy bym przypadkiem się nie zdecydował na automata :roll:
Zależy gdzie jeździsz (więcej miasto czy trasa), czy masz usposobienie emeryta czy człowieka z adhd :-P Przy tym drugim zdecydowanie manual ale z drugiej str abc to żadne sportowe zacięcie, wiec i automat mocno go nie osłabi. Wygoda i komfort większy przy automacie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 100 C4”