Auto z przeznaczeniem na dojazdy do pracy i po bułki itp

Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

A czy ktoś z posiadaczy 2.6 lub 2.8 mógłby się wypowiedzieć o kosztach napraw tych jednostek? Psują się / nie psują itp? Wiem, że każdy inny, ale tak mniej więcej. Możliwe, że też będę się rozglądał za czymś.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Nie psują. Ale największą ich wadą są wycieki skąd się da i konsumpcja oleju. Zaryzykuję stwierdzenie że V6 są bardziej olejożerne od V8. Mam trzecie S6 i żadne nie brało więcej niż 1l/10kkm. Z V6 (których w ciągu kilkunastu lat miałem....dużo) każda brała mniej lub więcej ale taka norma to 0.25l/1000km (minimum) do nawet 0.7l /1000km (to już dużo). Przepraszam, 10 lat temu miałem 80 B4 2.8 AAH quattro kupione w DE od Pana po 50-tce i jeżdżone przez niego od nowości i tylko ta brała 0.5l/10kkm.
Spożycie oleum to jest coś coś z czym trzeba się po prostu pogodzić. Zwłaszcza w silnikach 30V. Nawet silnik 2.4 BDV w A6 C5 2002, które swego czasu miałem, suchy z każdej strony, uszczelniony gdzie się da (komplet uszczelnień w Szwajacarii - 6 simeringów, nastawniki wałków, uszczelki pokryw, broki) z prawdziwym przebiegiem 200kkm pobierał ćwiartkę na tysiąc.
W silnikach 30V z dużymi przebiegami (np.blisko 400kkm) trzeba wziąć pod uwagę fazatory, które tanie nie są.
Poza tym są ok, swoje muszą spalić, trzeba lać olej, pilnować płynu chłodniczego, układu wysokiego napięcia, rozrządu i będą jeździć :)
Ostatnio zmieniony 2016-10-24, 10:17 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Branie oleju mnie nie przeraża, bym dolewał. Ja po prostu zawsze liczę koszty utrzymania motoru, np. w skali rocznej. Niech weźmie nawet 1 l / 1000 km to nie są to duże koszty, jeśli nie powoduje to żadnych innych awarii. Wiem, że np. zrobienie rozrządu jest droższe niż w silniku rzędowym, ale rozrząd robi się przecież raz na kilka lat... No i muszę dodać, że u mnie w grę wchodzi tylko zasilanie LPG, ale z tego co widzę po forum to sobie z tym radzą. Jeszcze tylko muszę zgłębić koszty spalania na LPG :mrgreen:
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Spalanie minimum 11-12 LPG, średnio 13-15, 17-20 miasto. Wszystko zależy od Twojego prawego regulatora w sensie prawej nogi ;) Jakieś małe rozbieżności jeszcze mogą być między konfiguracją ośka/quattro/manual/automat ale są to różnice rzędu 1l/100km. Dużo zależy od stanu osprzętu silnika/sprawności jak również jakości/poprawności wystrojenia instalacji LPG.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Dzięki. Czyli koszty paliwa na LPG podobne do kosztów w przypadku diesla. Pozostaje porównanie kosztów napraw, ale te też pewnie generalnie można uznać za podobne, zależnie od egzemplarzu. No tylko że dochodzi koszt założenia instalacji.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

gitmar, o widzisz o spalaniu oleju nic nie wiedzialem. To jest to co najbardziej mnie wkurza w uzywanytch autach i motorach jezeli ich stan techniczny jest w maire spoko a chleją olej to dziekuje takie silniki. Rozumiem 1l na 10kkm ale nie 4-5 na dolewki
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Jeżeli nic się nie psuje to co to za problem dolać np. 0,5 l na 1000 km? Jeżeli ktoś dałby mi samochód, w którym będę musiał dolać 1 l na 1000 km, ale np. w zamian za to odwdzięczy się 200kkm bez awarii silnika/pompy/skrzyni - brałbym bez zająknięcia.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Dodek, mozna przywyknąć
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Oska w manualu i automat w quattro to nawet 2l na setke inne spalanie
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

jak już to manual w quattro ;)
Awatar użytkownika
Decu1405
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-06-14, 07:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jordanowo

Post autor: Decu1405 »

Kolego mam 2.8 aah od czerwca. Wersja avant w manualu i quattro. Po typowym mieście dużo nie jeżdżę raczej cykl mieszany. Spalanie przy normalnej jeździe od 12 do 14l gazu. Przy bardziej dynamicznej jeździe spalanie mialem 19l/100km.
Ale nigdy nie pałuje auta do odciny.
Co do kosztów napraw to ostatnio pękł mi pasek rozrządu. Wszystkie części, uszczelki, uszczelniacze, dwa nowe zawory, czujnik temp, świece, rozrząd, olej, filtr, plyn chłodniczy - to wszystko przy zniżkach w hurtowni wyszlo mnie jakieś 1300zl. Do tego musisz doliczyć koszty naprawy, planowania głowicy i docierania zaworów (ale ja to sam ogarnąłem także placilem tylko za czesci ).
Także jak na taka awarię przy dwóch głowicach to koszt wydaje się do zaakceptowania. A wszystko na częściach z górnej polki, bo poprzedni właściciel oszczędzał na częściach i dlatego zatarly sie rolki i pompa.
Sondy lambda okolo 200zl za sztukę, kable WN Beru idzie dostać za 300/350zl.
Także nie jest źle moim zdaniem.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Bez przesady z tym twierdzeniem ,że V6 musi brać olej. Ja po kupnie swojego właśnie takiego stanu rzeczy się spodziewałem i co chwila sprawdzałem poziom. Jak się okazało oleju nie ubywa wcale. Zrobiłem już 10 tyś km i stan obniżył się minimalnie ale nie wymaga to dolewki ;-) I to pomimo tego, że prawdopodobnie mam wyciek spod obu głowic :roll: Ale widocznie nie duży skoro dolewać nie trza :mrgreen: Chyba trafiłem zdrowe ABC ;-) Generalnie uważam, że V6 to na prawdę tani w utrzymaniu silnik pomijając koszty paliwa ;-) Spalanie Pb w mieście w korkach ok. 13l, trasa ok. 10l.
Ostatnio zmieniony 2016-10-25, 22:45 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Dlatego napisałem, że w szczególności w silnikach 30V. Wszystkie, które miałem brały olej (ACK, AMX, BDV - bardzo zdrowy i suchy był, ale ćwiartki potrzebował :D ), jedynie ASN praktycznie nie potrzebował dolewek. No może jeszcze wspomniane B4 AAH q sprzed 10 lat, bardzo mało ubywało też w A6 C4 AAH quattro, które miałem w latach 2007-2008 (może dlatego je pamiętam :lol:) a obecnie jest driftowozem RWD u kolegi Key_100l. Z tego co słyszałem ten stan rzeczy uległ zmianie :D

Słowik, z takim samym nastawieniem kupiłem pierwsze V8 a tu zdziwienie :-D
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Co do brania oleum to ma duzo też sam olej. U nas gdzie wiekszośc to jakies mniej lub więcej ochrzczone podrobki to nie mamy gwarancji co kupujemy w baniaku.

Od nastepnej wymiany kupuje z pewnych źródeł w DE i ze Szwecji prosto z rafinerii. Jakość wysoka cena jak za taniego minerała-czegóż chciec więcej :)
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Z ekonomicznego punktu widzenia, a4 b5 będzie lepszym wyborem ? 1.8 5V ? Czy sie więcej psuje niż c4 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”