AAT 2.5 TDI Jak sprawdzić silnik?
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
AAT 2.5 TDI Jak sprawdzić silnik?
Chłopaki, do tej pory poruszałem się benzyną lub gazem. Teraz mam okazji kupić AAT 116 z mojej okolicy... Samochód wygląda dobrze tylko pytanie jak sprawdzić silnik na co uwage i jak tego wszystkiego dokonać bo nie mam pojęcia jak takie silniki sie zachowują. Vaga wezme obowiązkowo ale czy macie jakies pomysły jak go sprawdzić by nie kupić skarbonki...
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 21:42 przez trooky, łącznie zmieniany 1 raz.
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
po pierwsze to zażądaj od właściciela że tego dnia kiedy przyjedziesz go oglądać (samochód nie właściciela hehe) ma być przy tobie pierwszy rozruch silnika po nocy.
Już po tym można ocenić jak silnik był serwisowany / dbany.
Jeżeli odpali dobrze tzn, że kąty, dawki, pompa jest w porządku.
Jeżeli źle to znak, ze coś jest już nie tak i trzeba będzie nad tym posiedzieć.
po drugie pozdejmuj osłony dolne i sprawdź jak turbina: sucha/ mokra.
po trzecie jak już rozgrzejecie silnik to w czasie jazdy wkręć go na jakieś 3500-4000 obrotów i sprawdź czy z dnia zrobiła się noc czy tylko dymi jak to każdy diesel.
Jak będzie rozgrzany sprawdź tez pracę na biegu jałowym- czy nie falują obroty.
Poza tym to standard jak w każdym silniku. Wycieki, uszczelki itd
Już po tym można ocenić jak silnik był serwisowany / dbany.
Jeżeli odpali dobrze tzn, że kąty, dawki, pompa jest w porządku.
Jeżeli źle to znak, ze coś jest już nie tak i trzeba będzie nad tym posiedzieć.
po drugie pozdejmuj osłony dolne i sprawdź jak turbina: sucha/ mokra.
po trzecie jak już rozgrzejecie silnik to w czasie jazdy wkręć go na jakieś 3500-4000 obrotów i sprawdź czy z dnia zrobiła się noc czy tylko dymi jak to każdy diesel.
Jak będzie rozgrzany sprawdź tez pracę na biegu jałowym- czy nie falują obroty.
Poza tym to standard jak w każdym silniku. Wycieki, uszczelki itd
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ma też przyśpieszać na 5biegu a nie tylko się toczyć i ładnie mruczeć, charakterystycznie dla R5
Jedną taką kiedyś oglądałem tyle że AEL i na 5 biegu się ledwo toczył, mówię do kolesia "panie, jak wrzucę 6tkę to mi zwalniać zacznie" on na to "długo stał i trzeba go przegnać..." podziękowałem ładnie za jazdę i zrezygnowałem.
Jedną taką kiedyś oglądałem tyle że AEL i na 5 biegu się ledwo toczył, mówię do kolesia "panie, jak wrzucę 6tkę to mi zwalniać zacznie" on na to "długo stał i trzeba go przegnać..." podziękowałem ładnie za jazdę i zrezygnowałem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
3 4 i 5 bieg w aelu to potwory do przyspieszania. Przynajmniej w moim aucie.
Chociaż i nie raz na 6 wyprzedzam nie redukując.
Chociaż i nie raz na 6 wyprzedzam nie redukując.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
pablo90, to chyba zagadnienie na oddzielny temat. Tutaj kolega pyta o co innego więc bez OT.
Załóż swój temat i będziemy kombinować
Załóż swój temat i będziemy kombinować
Ostatnio zmieniony 2011-09-09, 19:02 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie jest to zasadą, ilość karbów (dziurek), czyli grubość uszczelki, zależna jest od wysokości wystawania tłoków ponad blok. Po splanowaniu głowicy zakłada się uszczelkę jaka była a nie karb więcej/grubszą. Jeśli była płaszczyzna bloku to jak najbardziej należy zmierzyć wystawanie tłoków i odpowiednio dopasować uszczelkę.chmieliniak pisze:na nim powinna być jedna dziurka dwie oznacza że był remontowany a 3 dwa razy zdejmowana i dead
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
- chmieliniak
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
J.A.G, ale przyznaj że nie rozbierany silnik ma jedną uszczelką chodzi o jeden listek a nie np. dwóch gdzie drugi jest cieńszy... miałem strasznie dobity silnik pracował dobrze ale rzłopał olej na potęgę w cylindrach rysy a na tłokach slady od wybijnia głowica splanowana na max , po zakupie drugiego silnika zobaczyłem że ta wypustka (listek) ma jedną dziure i jest około grzubości 1mm a w starym 3 dziury listek 1mm i dwa około 0.3mm
- trooky
- Administrator
- Posty: 1074
- Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
- Imię: Andrzej
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Jak bedzie chwila zalozy temat tylko najpierw znajde lusterko od anglika bo mnie szlak trafia jak widze to małe lustereczko...
Ostatnio zmieniony 2011-09-12, 14:34 przez trooky, łącznie zmieniany 2 razy.