AAT 2.5 TDI Jak sprawdzić silnik?

Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

AAT 2.5 TDI Jak sprawdzić silnik?

Post autor: trooky »

Chłopaki, do tej pory poruszałem się benzyną lub gazem. Teraz mam okazji kupić AAT 116 z mojej okolicy... Samochód wygląda dobrze tylko pytanie jak sprawdzić silnik na co uwage i jak tego wszystkiego dokonać bo nie mam pojęcia jak takie silniki sie zachowują. Vaga wezme obowiązkowo ale czy macie jakies pomysły jak go sprawdzić by nie kupić skarbonki...
Ostatnio zmieniony 2014-02-04, 21:42 przez trooky, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

po pierwsze to zażądaj od właściciela że tego dnia kiedy przyjedziesz go oglądać (samochód nie właściciela hehe) ma być przy tobie pierwszy rozruch silnika po nocy.
Już po tym można ocenić jak silnik był serwisowany / dbany.
Jeżeli odpali dobrze tzn, że kąty, dawki, pompa jest w porządku.
Jeżeli źle to znak, ze coś jest już nie tak i trzeba będzie nad tym posiedzieć.
po drugie pozdejmuj osłony dolne i sprawdź jak turbina: sucha/ mokra.
po trzecie jak już rozgrzejecie silnik to w czasie jazdy wkręć go na jakieś 3500-4000 obrotów i sprawdź czy z dnia zrobiła się noc czy tylko dymi jak to każdy diesel.
Jak będzie rozgrzany sprawdź tez pracę na biegu jałowym- czy nie falują obroty.
Poza tym to standard jak w każdym silniku. Wycieki, uszczelki itd
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Dzieki za pomoc, nie chciał bym wtopić bo naprawy nie są tanie.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ma też przyśpieszać na 5biegu a nie tylko się toczyć i ładnie mruczeć, charakterystycznie dla R5 :-D
Jedną taką kiedyś oglądałem tyle że AEL i na 5 biegu się ledwo toczył, mówię do kolesia "panie, jak wrzucę 6tkę to mi zwalniać zacznie" on na to "długo stał i trzeba go przegnać..." podziękowałem ładnie za jazdę i zrezygnowałem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

3 4 i 5 bieg w aelu to potwory do przyspieszania. Przynajmniej w moim aucie.
Chociaż i nie raz na 6 wyprzedzam nie redukując.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Tak ja piszecie na piątym biegu powinieneś bez problemu wyprzedzać inne samochody, ja tak mam, że nie muszę redukować.
Los się musi odmienić
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

AAT na 4 się bardzo ładnie zbiera do wyprzedzania..
jestem w sumie świeżo po robocie silnika i zauważyłem ze dymi przy maksymalnym bucie na 2.. przy ok 3 - 3,5 tysiaca obrotów..
zostawić czy kombinować coś z pompa i dawka ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

pablo90, to chyba zagadnienie na oddzielny temat. Tutaj kolega pyta o co innego więc bez OT.
Załóż swój temat i będziemy kombinować ;)
Ostatnio zmieniony 2011-09-09, 19:02 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

możesz też zobaczyć czy silnik miał wymienianą uszczelkę pod głowicą, bez zdejmowania osłony górnej widać listek na wysokości termostatu i na nim powinna być jedna dziurka dwie oznacza że był remontowany a 3 dwa razy zdejmowana i dead ;-)
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

OK dzieki wszystkim, dzisiaj jade jeszcze z 3 niezaleznymi odbiorcami i sprawdzą swoim okiem bo ja sie zakochałem:)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

chmieliniak pisze:na nim powinna być jedna dziurka dwie oznacza że był remontowany a 3 dwa razy zdejmowana i dead ;-)
Nie jest to zasadą, ilość karbów (dziurek), czyli grubość uszczelki, zależna jest od wysokości wystawania tłoków ponad blok. Po splanowaniu głowicy zakłada się uszczelkę jaka była a nie karb więcej/grubszą. Jeśli była płaszczyzna bloku to jak najbardziej należy zmierzyć wystawanie tłoków i odpowiednio dopasować uszczelkę.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

DZieki wszystkim, tranzakcja zakonczona pomyślnie:)
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

chwal się w takim razie nabytkiem
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

J.A.G, ale przyznaj że nie rozbierany silnik ma jedną uszczelką chodzi o jeden listek a nie np. dwóch gdzie drugi jest cieńszy... miałem strasznie dobity silnik pracował dobrze ale rzłopał olej na potęgę w cylindrach rysy a na tłokach slady od wybijnia głowica splanowana na max , po zakupie drugiego silnika zobaczyłem że ta wypustka (listek) ma jedną dziure i jest około grzubości 1mm a w starym 3 dziury listek 1mm i dwa około 0.3mm :mrgreen:
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Obrazek


Jak bedzie chwila zalozy temat tylko najpierw znajde lusterko od anglika bo mnie szlak trafia jak widze to małe lustereczko...
Ostatnio zmieniony 2011-09-12, 14:34 przez trooky, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”