Sprowadzenie C4 z DE - kilka pytań
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2015-07-26, 20:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
Sprowadzenie C4 z DE - kilka pytań
Witam,
jestem nowy na forum i mam plan kupienia c4. Chciałbym abyście ocenili mój pomysł i odpowiedzieli na kilka pytań.
- chciałem kupic w124, ale ceny już są za wysokie plus wszystkie co oglądałem to blacha tragedia (czyli całe auto do robienia). Pewnego dnia wsiadłem w c4 i wiedziałem, że merca odpuszczam.
- W weekend jade do Niemiec do rodzinki. Kuzynka ożeniła się z NIemcem, który prowadzi komis samochodowy
Co prawda zajmuję sie nowszymi autami niż c4, ale zamierzam z nim zagadać żeby pomógł mi coś znaleźć. Może akurat coś od kogoś zaufanego.
- Na auto chce przeznaczyc do 2tys€ + 2 tys koszt sprowadzenia + jakiś tysiąc żeby zrobić na początek najważniejsze rzeczy.
PYTANIE 1. Co myślicie o budżecie ?
-Rozważam diesla(rope mógłbym sobie na firme odliczyć) i benzyne(założyć LPG). Diesel 1.9 TDI lub 2.5 TDI 140KM
Benzyna to 1.8 lub któreś 2.0(nie wiem które pod LPG) nie mogę znaleść info które ma jaki wtrysk
Lub benzyna 2.6 v6 150KM
PYTANIE 2. Które silniki dobre pod LPG ? Czytałem gdzieś że 1.8 i 2.6 nie ma problemów. Potwierdzi ktoś ?
- NIE SZUKAM AUTA DO WYŚCIGÓW!!. szukam auta niezawodnego do normalnej jazdy.
Silniki te wybrałem ze względu na akcyze którą przyjdzie mi zaplacic za sprowadzone auto. Dlatego albo 1.8 albo odrazu 2.6 Wolałbym auto poniżej pojemności 2.0(wtedy tylko 3% akcyzy), ale przekaże kolesiowi listę silników którymi jestem zainteresowany i jak powie, że warto kupić jakieś auto bo sprawdzony przebieg, serwisowane, wszystko "gra" to zwyczajnie pojadę i kupię. Zaufam mu bo na pewno ma wieksze doswiadczenie z samochodami niż ja.
Pytanie 3. Czy jest jakaś spora różnica jeśli chodzi o awaryjność aut między wymienionymi przeze mnie silnikami ?
Pytanie 4. Co wy byście wybrali ? Może pytanie głupie, ale jak ktoś dobrze uargumentuje to może się czegoś ciekawego dowiem
Pytanie 5. Macie jakieś inne pomysły ? (mogą dotyczyć wszystkiego)
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję, że niedługo będę mógł uzupełnić mój profil dotyczący auta, które posiadam ;p
Jeszcze tylko dodam, że z samochodem mi się nie spieszy. Jak kupie w ciągu 3 miesięcy będę zadowolony
jestem nowy na forum i mam plan kupienia c4. Chciałbym abyście ocenili mój pomysł i odpowiedzieli na kilka pytań.
- chciałem kupic w124, ale ceny już są za wysokie plus wszystkie co oglądałem to blacha tragedia (czyli całe auto do robienia). Pewnego dnia wsiadłem w c4 i wiedziałem, że merca odpuszczam.
- W weekend jade do Niemiec do rodzinki. Kuzynka ożeniła się z NIemcem, który prowadzi komis samochodowy
Co prawda zajmuję sie nowszymi autami niż c4, ale zamierzam z nim zagadać żeby pomógł mi coś znaleźć. Może akurat coś od kogoś zaufanego.
- Na auto chce przeznaczyc do 2tys€ + 2 tys koszt sprowadzenia + jakiś tysiąc żeby zrobić na początek najważniejsze rzeczy.
PYTANIE 1. Co myślicie o budżecie ?
-Rozważam diesla(rope mógłbym sobie na firme odliczyć) i benzyne(założyć LPG). Diesel 1.9 TDI lub 2.5 TDI 140KM
Benzyna to 1.8 lub któreś 2.0(nie wiem które pod LPG) nie mogę znaleść info które ma jaki wtrysk
Lub benzyna 2.6 v6 150KM
PYTANIE 2. Które silniki dobre pod LPG ? Czytałem gdzieś że 1.8 i 2.6 nie ma problemów. Potwierdzi ktoś ?
- NIE SZUKAM AUTA DO WYŚCIGÓW!!. szukam auta niezawodnego do normalnej jazdy.
Silniki te wybrałem ze względu na akcyze którą przyjdzie mi zaplacic za sprowadzone auto. Dlatego albo 1.8 albo odrazu 2.6 Wolałbym auto poniżej pojemności 2.0(wtedy tylko 3% akcyzy), ale przekaże kolesiowi listę silników którymi jestem zainteresowany i jak powie, że warto kupić jakieś auto bo sprawdzony przebieg, serwisowane, wszystko "gra" to zwyczajnie pojadę i kupię. Zaufam mu bo na pewno ma wieksze doswiadczenie z samochodami niż ja.
Pytanie 3. Czy jest jakaś spora różnica jeśli chodzi o awaryjność aut między wymienionymi przeze mnie silnikami ?
Pytanie 4. Co wy byście wybrali ? Może pytanie głupie, ale jak ktoś dobrze uargumentuje to może się czegoś ciekawego dowiem
Pytanie 5. Macie jakieś inne pomysły ? (mogą dotyczyć wszystkiego)
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję, że niedługo będę mógł uzupełnić mój profil dotyczący auta, które posiadam ;p
Jeszcze tylko dodam, że z samochodem mi się nie spieszy. Jak kupie w ciągu 3 miesięcy będę zadowolony
Ostatnio zmieniony 2015-07-27, 11:56 przez damian1223, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Witam
1.9 tdi odpusc sobie za mały silnik do tej buty auto troche wazy jak juz to 140 km 2.5 tdi ael oska/quattro ( w zeszłym roku sam miałem taki dylemat)
jesli chodzi o silnik 2.5 tdi r5 dobry silnik jak mowia idiotoodporny jak sie dba ciezko go przegrzac bo wiatrak caly czas pracuje
spalanie osobiscie sam sie wypowiem late szczerze pomiedzy 6-7 l w miescie
mniejszy silnik niz 2.6 byc nie moze spalanie podobne 2.0 ,2.6 ABC,2.8AHH,ACK
silnik 2.6 ok bez przypłwomierza dobry do LBG Silnik 2.8 AHH wersja z przepływomierzem z tego co pamietam troche ciezsza w diagnozie rownierz dobry do LPG aha 2.6 ma plastikowy kolektor ssacy przy kijowej instalacji moze zdziałąc cuda , silnik 2.8 ma metalowy kolektor ( spalanie pomiedzy 2.0 2,6 i 2.8 sa bardzo podobne mniejszy motor musisz deptrac a wiekszy motor bardziej elastyczny co prawda koszty ew serwisowaniu silnika beda drozsze
Nie jestem pewien ale akcyze chyba zmniejszyli albo maja zmniejszyc ( moge sie mylic )
tak czy siak powodzenia
jesli wieksze przebiegi chcesz robic bierze AEL 6 skrzynia w trasie to malina ok 5 l spalanie ropa i tak teraz tez tania jest 4,5
tylko znalesc dobry egz ciezka sprawa ktos kto go dopieszczał i nie oszczedzał
1.9 tdi odpusc sobie za mały silnik do tej buty auto troche wazy jak juz to 140 km 2.5 tdi ael oska/quattro ( w zeszłym roku sam miałem taki dylemat)
jesli chodzi o silnik 2.5 tdi r5 dobry silnik jak mowia idiotoodporny jak sie dba ciezko go przegrzac bo wiatrak caly czas pracuje
spalanie osobiscie sam sie wypowiem late szczerze pomiedzy 6-7 l w miescie
mniejszy silnik niz 2.6 byc nie moze spalanie podobne 2.0 ,2.6 ABC,2.8AHH,ACK
silnik 2.6 ok bez przypłwomierza dobry do LBG Silnik 2.8 AHH wersja z przepływomierzem z tego co pamietam troche ciezsza w diagnozie rownierz dobry do LPG aha 2.6 ma plastikowy kolektor ssacy przy kijowej instalacji moze zdziałąc cuda , silnik 2.8 ma metalowy kolektor ( spalanie pomiedzy 2.0 2,6 i 2.8 sa bardzo podobne mniejszy motor musisz deptrac a wiekszy motor bardziej elastyczny co prawda koszty ew serwisowaniu silnika beda drozsze
Nie jestem pewien ale akcyze chyba zmniejszyli albo maja zmniejszyc ( moge sie mylic )
tak czy siak powodzenia
jesli wieksze przebiegi chcesz robic bierze AEL 6 skrzynia w trasie to malina ok 5 l spalanie ropa i tak teraz tez tania jest 4,5
tylko znalesc dobry egz ciezka sprawa ktos kto go dopieszczał i nie oszczedzał
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2015-07-26, 20:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
Z tego co ja wiem to znieśli te 500zl (opłata recyklingowa czy jakoś tak)
Chyba ta akcyza (do 2.0 3% wartości, >2.0 18%) nadal obowiązuje. Może ktoś potwierdzić ?
Jechałem w124 2.0 D i na przyśpieszenie nie narzekałem Więc tak jak zaznaczyłem - jakoś super na mocy mi nie zależy. Bardziej chodzi mi o stan auta i koszty utrzymania. Auto bedzie raczej na dłuższe trasy niż do sklepu czy pracy(do pracy mam 3 minuty rowerem).
Chyba ta akcyza (do 2.0 3% wartości, >2.0 18%) nadal obowiązuje. Może ktoś potwierdzić ?
Jechałem w124 2.0 D i na przyśpieszenie nie narzekałem Więc tak jak zaznaczyłem - jakoś super na mocy mi nie zależy. Bardziej chodzi mi o stan auta i koszty utrzymania. Auto bedzie raczej na dłuższe trasy niż do sklepu czy pracy(do pracy mam 3 minuty rowerem).
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Opłata recyklingowa jest nadal, nie będzie jej dopiero od początku 2017 roku (do tego czasu będą się głowić co wymyślić innego by udupić kierowców czy osoby sprowadzające auta)
Znieśli jak narazie tylko opłatę 160zł do US za wydanie zaświadczenia VAT-24 o nie podleganiu podatkowi VAT (do osób fizycznych). A akcyza jest i nic się nie zanosi by miało jej nie być
Bierz 2.6/2.8 V6 co się trafi w lepszym stanie. Bierzesz rzeczoznawcę w PL (on już będzie wiedział jak opisać auto i wycenić do UC) i akcyza nie będzie już tak kosmiczna. Poza tym to już stare auta są i w eurotaxie też już wartości wysokiej nie mają. Pamiętaj że od kwoty z eurotaxie/wyceny rzeczoznawcy odlicza się jeszcze podatek VAT 23% i wartość akcyzy 18.6% (przy pojemności powyżej 2000ccm).
Znieśli jak narazie tylko opłatę 160zł do US za wydanie zaświadczenia VAT-24 o nie podleganiu podatkowi VAT (do osób fizycznych). A akcyza jest i nic się nie zanosi by miało jej nie być
Bierz 2.6/2.8 V6 co się trafi w lepszym stanie. Bierzesz rzeczoznawcę w PL (on już będzie wiedział jak opisać auto i wycenić do UC) i akcyza nie będzie już tak kosmiczna. Poza tym to już stare auta są i w eurotaxie też już wartości wysokiej nie mają. Pamiętaj że od kwoty z eurotaxie/wyceny rzeczoznawcy odlicza się jeszcze podatek VAT 23% i wartość akcyzy 18.6% (przy pojemności powyżej 2000ccm).
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2015-07-26, 20:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Rzecoznawcy zwykle życzą sobie ok.200zł i zwykle opłaca się korzystać z ich usług przy pojemności >2000ccm. Załóżmy że auto ma w "książce" wartość 5000zł (kwota dowolna -może być więcej) to liczysz tak: 5000÷1.23= 4065 (odliczamy VAT), później 4065÷1.186=3427 (odliczamy akcyzę) i od tej kwoty liczysz wartość akcyzy czyli 3427 x 0.186 = 637zł. Rzeczoznawca może ustalić wartość uwzględniając wszelkie usterki i niedociągnięcia auta a to może czasami znacząco wpłynąć na kwotę akcyzy. Zdecydujesz sam.
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-01-02, 14:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: TBU
Jak jeździsz w długie trasy to 1.9 może być męczący, choć wyciszenie dużo lepsze niż w A4 B5.
Jeśli nie, to styka w zupełności. Zawsze można program wgrać.
Najgorzej jest na starcie spod świateł wajhowanie a i tak jesteś z tyłu.
2.6 to przy nim rakieta, ale tak jak mówie, nie narzekam pojeżdżając nim.
W124 2.0D - ja nigdy bym się w to nie wpakował..
Jeśli nie, to styka w zupełności. Zawsze można program wgrać.
Najgorzej jest na starcie spod świateł wajhowanie a i tak jesteś z tyłu.
2.6 to przy nim rakieta, ale tak jak mówie, nie narzekam pojeżdżając nim.
W124 2.0D - ja nigdy bym się w to nie wpakował..
-
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-10-19, 20:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: GCZ
-
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-10-19, 20:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: GCZ