[Audi A6 C4]
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2011-03-10, 21:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn
[Audi A6 C4]
Pierwsza generacja
Audi A6 C4
Producent Audi
Premiera 1994
Okres produkcji 1994 – 1997
Miejsce produkcji Niemcy, Neckarsulm
Poprzednik Audi 100 C4
Następca Audi A6 II (C5)
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
R4 1.8
R4 2.0
R5 2.3
V6 2.6
V6 2.8
Wysokoprężne:
R4 1.9 TDI
R5 2.5 TDI
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
6-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4797 mm
Szerokość 1783 mm
Wysokość 1430 mm – sedan
1440 mm – kombi
Rozstaw osi 2760 mm
Masa własna 1400–1770 kg
Zbiornik paliwa 80 l
Konkurencja Mercedes-Benz W124
BMW
W czerwcu 1994 roku zaprezentowano zmodyfikowane Audi 100 C4 przemianowane na Audi A6. Podobnie jak poprzednik, A6 było oferowane jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Model A6 C4 miał konkurować prestiżowymi konkurentami – modelami marki BMW i Mercedes-Benz. Oferowanych było 11 wersji silnikowych – osiem benzynowych i trzy wysokoprężne. Produkowane były także usportowione wersje S6 z silnikami 2.2 Turbo oraz 4.2 V8.
Dane techniczne
Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.8[1] R4 1,8 l (1781 cm³), DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm 10,3:1 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min 168 N•m przy 3500 obr/min 11,2 s 200 km/h
2.0 R4 2,0 l (1984 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,3:1 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min 157 N•m przy 2750 obr/min 12,9 s 182 km/h
2.0E R4 2,0 l (1984 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,4:1 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min 168 N•m przy 3200 obr/min 11,9 s 190 km/h
2.0E R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,4:1 140 KM (103 kW) przy 5900 obr/min 185 N•m przy 4500 obr/min 10,1 s 204 km/h
2.3E R5 2,3 l (2309 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min 186 N•m przy 4000 obr/min b/d b/d
2.6E[2] V6 2,6 l (2598 cm³), SOHC wtrysk 81,00 mm × 86,40 mm 10,0:1 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min 225 N•m przy 3500 obr/min 9,9 s 209 km/h
2.8E[3] V6 2,8 l (2598 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min 250 N•m przy 3000 obr/min 9,2 s 209 km/h
2.8E V6 2,8 l (2598 cm³), DOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min 280 N•m przy 3200 obr/min 8,1 s 230 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.9 TDI R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 21,0:1 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min 202 N•m przy 1900 obr/min 13,9 s 177 km/h
2.5 TDI R5 2,5 l (2461 cm³), SOHC wtrysk 81,00 mm × 95,50 mm 21,0:1 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min 265 N•m przy 1900 obr/min 11,2 s 195 km/h
2.5 TDI R5 2,5 l (2461 cm³), SOHC wtrysk 81,00 mm × 95,50 mm 21,0:1 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min 290 N•m przy 1900 obr/min 9,9 s 208 km/h
Audi A6 C4
Producent Audi
Premiera 1994
Okres produkcji 1994 – 1997
Miejsce produkcji Niemcy, Neckarsulm
Poprzednik Audi 100 C4
Następca Audi A6 II (C5)
Segment E
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
R4 1.8
R4 2.0
R5 2.3
V6 2.6
V6 2.8
Wysokoprężne:
R4 1.9 TDI
R5 2.5 TDI
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
6-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu przedni / AWD
Długość 4797 mm
Szerokość 1783 mm
Wysokość 1430 mm – sedan
1440 mm – kombi
Rozstaw osi 2760 mm
Masa własna 1400–1770 kg
Zbiornik paliwa 80 l
Konkurencja Mercedes-Benz W124
BMW
W czerwcu 1994 roku zaprezentowano zmodyfikowane Audi 100 C4 przemianowane na Audi A6. Podobnie jak poprzednik, A6 było oferowane jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Model A6 C4 miał konkurować prestiżowymi konkurentami – modelami marki BMW i Mercedes-Benz. Oferowanych było 11 wersji silnikowych – osiem benzynowych i trzy wysokoprężne. Produkowane były także usportowione wersje S6 z silnikami 2.2 Turbo oraz 4.2 V8.
Dane techniczne
Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.8[1] R4 1,8 l (1781 cm³), DOHC wtrysk Bo Mot 81,00 mm × 86,40 mm 10,3:1 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min 168 N•m przy 3500 obr/min 11,2 s 200 km/h
2.0 R4 2,0 l (1984 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,3:1 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min 157 N•m przy 2750 obr/min 12,9 s 182 km/h
2.0E R4 2,0 l (1984 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,4:1 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min 168 N•m przy 3200 obr/min 11,9 s 190 km/h
2.0E R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC wtrysk 82,50 mm × 92,80 mm 10,4:1 140 KM (103 kW) przy 5900 obr/min 185 N•m przy 4500 obr/min 10,1 s 204 km/h
2.3E R5 2,3 l (2309 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min 186 N•m przy 4000 obr/min b/d b/d
2.6E[2] V6 2,6 l (2598 cm³), SOHC wtrysk 81,00 mm × 86,40 mm 10,0:1 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min 225 N•m przy 3500 obr/min 9,9 s 209 km/h
2.8E[3] V6 2,8 l (2598 cm³), SOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min 250 N•m przy 3000 obr/min 9,2 s 209 km/h
2.8E V6 2,8 l (2598 cm³), DOHC wtrysk 82,50 mm × 86,40 mm 10,0:1 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min 280 N•m przy 3200 obr/min 8,1 s 230 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.9 TDI R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC wtrysk 79,50 mm × 95,50 mm 21,0:1 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min 202 N•m przy 1900 obr/min 13,9 s 177 km/h
2.5 TDI R5 2,5 l (2461 cm³), SOHC wtrysk 81,00 mm × 95,50 mm 21,0:1 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min 265 N•m przy 1900 obr/min 11,2 s 195 km/h
2.5 TDI R5 2,5 l (2461 cm³), SOHC wtrysk 81,00 mm × 95,50 mm 21,0:1 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min 290 N•m przy 1900 obr/min 9,9 s 208 km/h
Ostatnio zmieniony 2011-03-11, 12:16 przez maximus, łącznie zmieniany 2 razy.
- tabis
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2011-06-23, 09:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bolesławiec
S6 Plus nie był składany przez firmę Audi tylko przez specjalnie do tego powołany zespół o nazwie Quattro GmbH.
I były tylko w manualu do wyboru były 4 rodzaje tapicerki dwa kolory licznika ( biały i niebieski oba świeciły na czerwono) za kierownice cztery ramienną obszyta skóra trzeba było dopłacić. Trzyramienna była standardowa.
Ostatnio zmieniony 2011-06-23, 12:18 przez tabis, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
Sporo ciekawych informacji odnośnie poszczególnych wersji można znaleźć na tej stronie:
http://www.automobile-catalog.com/list-audi.html
http://www.automobile-catalog.com/list-audi.html
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Mareek pisze:można znaleźć na tej stronie:
Pany nie zalinkujmy tutaj forum.J.A.G pisze:Strona posiada drobne błędy
Trochę inwencji.
maximus, zrobił to poprawnie.
Wkleił chociaż jakieś info na forum w formie posta.
A też mógł przecież dać linka do Wikipedii.
Jak będziemy wklejać w wątki info odnośnie A6/100 C4 stworzymy tu dzięki temu Audipedię C4. A nie wejdzie zielony user i od razu każemy mu uciekać z forum linkiem na inną stronę.
No chyba że ktoś opracuje to fajnie w formie jednego ładnego długiego wątku i zbierze wszelkie możliwe info (źródła zebrane z linków wszelakich).
Oczywiście wskazane w czymś takim podanie źródła informacji.
Ogólnie - Good Job
Na jednym z for widziałem kiedyś bardzo fajny przewodnik po wszystkich silnikach.
Np oznaczenie, dane i foto komory silnika aby nawet laik rozpoznał czy ma pod maską 2.0 90KM czy ma 2.0 115KM po zwykłym porównaniu zdjęcia i swojego auta.
Można by to zrobić dla C4 i podpiąć w odpowiednim miejscu w technicznym albo tutaj.
Ostatnio zmieniony 2011-08-30, 22:40 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
lechu a motor 2.4 byl w budzie a6?bo to rzadkie bylo.....
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
był, kod AFM 110 KM (chociaż uważam, że jest błąd bo te diesle 2.4 bez turba za cholere 110 KM nie wyciągnęły)
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 00:55 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-09-08, 22:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn / Londyn
dla milosnikow historii i nie tylko polecam stronke...
duzo przydatnych linkow...
http://www.pkaudi.pl/index.php?option=c ... e&Itemid=1
duzo przydatnych linkow...
http://www.pkaudi.pl/index.php?option=c ... e&Itemid=1
cztery kółka diesel w rzędzie i dojadę sobie wszędzie
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Mario69 pisze:dla milosnikow historii i nie tylko polecam stronke...
duzo przydatnych linkow...
http://www.pkaudi.pl/inde...ntpage&Itemid=1
eSPe pisze: Pany nie zalinkujmy tutaj forum.
Trochę inwencji.
maximus, zrobił to poprawnie.
Wkleił chociaż jakieś info na forum w formie posta.
A też mógł przecież dać linka do Wikipedii.
Jak będziemy wklejać w wątki info odnośnie A6/100 C4 stworzymy tu dzięki temu Audipedię C4.
A nie wejdzie zielony user i od razu każemy mu uciekać z forum linkiem na inną stronę.