[A6-2.6 ABC] Filtr Gazu

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Arek1984
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2012-02-23, 18:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dobre Miasto

[A6-2.6 ABC] Filtr Gazu

Post autor: Arek1984 »

Posiadacze podtlenku LPG co ile czasu wymieniacie filtry gazu?
WYmiana uzależniona jest od ilosci pokonywanych km/czasu czy jak?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Fazy ciekłej czy lotnej? Mając mondeo mk1 z II generacją to fazy ciekłej na 120 000 km na lpg wymieniłem może ze 3 razy - syfu raczej nie było.

Teraz mam sekwencję w c4, czyli jest też filtr fazy lotnej - pewnie raz na rok czyli u mnie co 12000-15000 km wystraczy. Generalnie po wymianie czaja fl02 na nowy ciśnienie lpg wzrosło o ok 0,04 bara, czyli było warto.

Najważniejsze to jaki masz filtr dokładnie i wtedy masz podane zalecenie co ile wymiana - CERTOOLS, czaja zalecają co 20 000 km.

Nie pieniądze, robota prosta więc nie ma co przeciągać interwałów zmiany filtra. Znaczenie też zapewne ma jakość gazu, bo na niektórych stacjach potrafią syf tankować - czuć to po osiągach.

Przy zmianie filtra nie zapomnij zakręcić zaworu w butli i wypalić pozostałego w układzie gazu, bo potrafi nieźle syknąć :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-01-01, 20:48 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

CERTOOLS, CZAJA ja wymieniam co 10 000 km, koniecznie z wkładem poliestrowym

[ Dodano: 2013-01-01, 22:59 ]
przemoprzem pisze:Generalnie po wymianie czaja fl02 na nowy ciśnienie lpg wzrosło o ok 0,04 bara, czyli było warto.
tu się trochę mylisz bo generalnie chodzi o to żeby filtr nie powodował spadków ciśnienia czyli przy skrajnym zabrudzeniu w filtrze ciśnienie nie spadało przypadkowo o jakieś 0,2 bara , a to że powiększyło Ci się o 0,04 raczej niema zbyt dużego znaczenia
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Generalnie może nie powoduje, ale u mnie widać był tak zasyfiony że powodował. Stosunkowo sporo było mazi w wężach między reduktorem a filtrem fazy lotnej, na dnie filtra było widać jakby miód czy coś podobnego. Sprawdziłem dokładnie i się rypnąłem z tym wzrostem ciśnienia bo wzrost miałem z (przed wymianą) 1,9 do (po wymianie) 2,5 bara. Po wymianie filtra skręciłem ciśnienie do 1,15.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

jak piszesz że masz dużo syfu między reduktorem, a filtrem fazy lotnej to może by się przydało zajrzeć do tego filtra przed reduktorem fazy ciekłej

i tu pytanie ten filtr co ile powinno się wymieniać??
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Tak też zrobiłem, wymieniłem oba filtry od razu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

przemoprzem pisze:Sprawdziłem dokładnie i się rypnąłem z tym wzrostem ciśnienia bo wzrost miałem z (przed wymianą) 1,9 do (po wymianie) 2,5 bara
1.9bara? Kto ci takie ciśnienie ustawił??? Nie mam pojęcie jak zapuszczone te filtry by musiały być skoro wymiana spowodowała wzrost do 2.5bara i zgodzę z kolegą gumisv6, że spadek to mogłeś mieć ale żeby na jałowym biegu wzrosło ciśnienie o 0.6bara to musisz mieć ostro skopany reduktor albo przewód zagnieciony do listwy że ci taka zmiana zaszła.
Ty tak tym ciśnieniem kręcisz bez kalibracji i wystrojenia mnożnika?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Hmm, mogę dać linka na PW do tematu - epopei na temat mojego gazu. Normalnie mam teraz ustawione robocze 1,13 bara chyba - faktycznie jest ok 1,08. Tamto ciśnienie było ustawione "na chwilę" żeby zobaczyć co się będzie działo.

Taki wzrost miałem, nic na to nie poradzę :) Filtr był zasyfiony.

Byłem u jednego gazownika - ustawił gaz "na postoju". Pojechałem do drugiego - pojeździliśmy ok 30 minut - patrzę później: sondy "odłączone", spadki ciśnienia spore, auto muł, do tego sporo paliło. Później trochę sam to poustawiałem, źle nie jest, starałem się przedobrzyć żeby było za bogato, ewentualnie sterownik dostosuje czasy wtrysków.

Żaden gazownik w mojej okolicy nie miał zamiaru podjąć się regulacji mojej instalacji, bo dla jednych Magic Jety do wymiany (ok - matrixy czy hanki to nie są, ale 600 zł nie miałem ot tak do wywalenia), drugi nie ma VAGa żeby ustawić czasy wtrysków LPG na podstawie wskazać VAGa, a z trzecim jak jeździłem z nim to więcej gadał z klientami przez telefon niż ze mną, a za durną aktualizację staga 300 rzucił 100 zł - gdzie program za free, a "roboty" całe 10 sekund. Jedynie Tryszawy z lpg forum sporo mi wyjaśnił przez telefon - niestety mieszka za Warszawą .....

Założę odpowiedni wątek odnośnie instalacji i może się to uda lepiej ustawić.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Filtr fazy lotnej do 15k km
filtr fazy ciekłej do 20k km max
To tak na moje już grubo ale jeśli tankujesz dobry gaz co nie zawsze znaczy dobra stacja :ok: przemoprzem, pisz na pw jaki problem pomogę... Albo wal na forumie nowy wątek ze stagiem damy sobie radę :) :ok:
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

poszperałem trochę po necie i znalazłem dobry motyw, filtr z wymiennym wkładem mamy do wyboru bibułę, poliester - włókno szklane

http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... ladem.html

później wymieniamy sobie tylko wkład filtra za 12zł :ok:

http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... iatka.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”