[A6-2.6 ABC] Filtr Gazu
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2012-02-23, 18:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dobre Miasto
[A6-2.6 ABC] Filtr Gazu
Posiadacze podtlenku LPG co ile czasu wymieniacie filtry gazu?
WYmiana uzależniona jest od ilosci pokonywanych km/czasu czy jak?
WYmiana uzależniona jest od ilosci pokonywanych km/czasu czy jak?
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Fazy ciekłej czy lotnej? Mając mondeo mk1 z II generacją to fazy ciekłej na 120 000 km na lpg wymieniłem może ze 3 razy - syfu raczej nie było.
Teraz mam sekwencję w c4, czyli jest też filtr fazy lotnej - pewnie raz na rok czyli u mnie co 12000-15000 km wystraczy. Generalnie po wymianie czaja fl02 na nowy ciśnienie lpg wzrosło o ok 0,04 bara, czyli było warto.
Najważniejsze to jaki masz filtr dokładnie i wtedy masz podane zalecenie co ile wymiana - CERTOOLS, czaja zalecają co 20 000 km.
Nie pieniądze, robota prosta więc nie ma co przeciągać interwałów zmiany filtra. Znaczenie też zapewne ma jakość gazu, bo na niektórych stacjach potrafią syf tankować - czuć to po osiągach.
Przy zmianie filtra nie zapomnij zakręcić zaworu w butli i wypalić pozostałego w układzie gazu, bo potrafi nieźle syknąć
Teraz mam sekwencję w c4, czyli jest też filtr fazy lotnej - pewnie raz na rok czyli u mnie co 12000-15000 km wystraczy. Generalnie po wymianie czaja fl02 na nowy ciśnienie lpg wzrosło o ok 0,04 bara, czyli było warto.
Najważniejsze to jaki masz filtr dokładnie i wtedy masz podane zalecenie co ile wymiana - CERTOOLS, czaja zalecają co 20 000 km.
Nie pieniądze, robota prosta więc nie ma co przeciągać interwałów zmiany filtra. Znaczenie też zapewne ma jakość gazu, bo na niektórych stacjach potrafią syf tankować - czuć to po osiągach.
Przy zmianie filtra nie zapomnij zakręcić zaworu w butli i wypalić pozostałego w układzie gazu, bo potrafi nieźle syknąć
Ostatnio zmieniony 2013-01-01, 20:48 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- gumisv6
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
CERTOOLS, CZAJA ja wymieniam co 10 000 km, koniecznie z wkładem poliestrowym
[ Dodano: 2013-01-01, 22:59 ]
[ Dodano: 2013-01-01, 22:59 ]
tu się trochę mylisz bo generalnie chodzi o to żeby filtr nie powodował spadków ciśnienia czyli przy skrajnym zabrudzeniu w filtrze ciśnienie nie spadało przypadkowo o jakieś 0,2 bara , a to że powiększyło Ci się o 0,04 raczej niema zbyt dużego znaczeniaprzemoprzem pisze:Generalnie po wymianie czaja fl02 na nowy ciśnienie lpg wzrosło o ok 0,04 bara, czyli było warto.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Generalnie może nie powoduje, ale u mnie widać był tak zasyfiony że powodował. Stosunkowo sporo było mazi w wężach między reduktorem a filtrem fazy lotnej, na dnie filtra było widać jakby miód czy coś podobnego. Sprawdziłem dokładnie i się rypnąłem z tym wzrostem ciśnienia bo wzrost miałem z (przed wymianą) 1,9 do (po wymianie) 2,5 bara. Po wymianie filtra skręciłem ciśnienie do 1,15.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Tak też zrobiłem, wymieniłem oba filtry od razu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
1.9bara? Kto ci takie ciśnienie ustawił??? Nie mam pojęcie jak zapuszczone te filtry by musiały być skoro wymiana spowodowała wzrost do 2.5bara i zgodzę z kolegą gumisv6, że spadek to mogłeś mieć ale żeby na jałowym biegu wzrosło ciśnienie o 0.6bara to musisz mieć ostro skopany reduktor albo przewód zagnieciony do listwy że ci taka zmiana zaszła.przemoprzem pisze:Sprawdziłem dokładnie i się rypnąłem z tym wzrostem ciśnienia bo wzrost miałem z (przed wymianą) 1,9 do (po wymianie) 2,5 bara
Ty tak tym ciśnieniem kręcisz bez kalibracji i wystrojenia mnożnika?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Hmm, mogę dać linka na PW do tematu - epopei na temat mojego gazu. Normalnie mam teraz ustawione robocze 1,13 bara chyba - faktycznie jest ok 1,08. Tamto ciśnienie było ustawione "na chwilę" żeby zobaczyć co się będzie działo.
Taki wzrost miałem, nic na to nie poradzę Filtr był zasyfiony.
Byłem u jednego gazownika - ustawił gaz "na postoju". Pojechałem do drugiego - pojeździliśmy ok 30 minut - patrzę później: sondy "odłączone", spadki ciśnienia spore, auto muł, do tego sporo paliło. Później trochę sam to poustawiałem, źle nie jest, starałem się przedobrzyć żeby było za bogato, ewentualnie sterownik dostosuje czasy wtrysków.
Żaden gazownik w mojej okolicy nie miał zamiaru podjąć się regulacji mojej instalacji, bo dla jednych Magic Jety do wymiany (ok - matrixy czy hanki to nie są, ale 600 zł nie miałem ot tak do wywalenia), drugi nie ma VAGa żeby ustawić czasy wtrysków LPG na podstawie wskazać VAGa, a z trzecim jak jeździłem z nim to więcej gadał z klientami przez telefon niż ze mną, a za durną aktualizację staga 300 rzucił 100 zł - gdzie program za free, a "roboty" całe 10 sekund. Jedynie Tryszawy z lpg forum sporo mi wyjaśnił przez telefon - niestety mieszka za Warszawą .....
Założę odpowiedni wątek odnośnie instalacji i może się to uda lepiej ustawić.
Taki wzrost miałem, nic na to nie poradzę Filtr był zasyfiony.
Byłem u jednego gazownika - ustawił gaz "na postoju". Pojechałem do drugiego - pojeździliśmy ok 30 minut - patrzę później: sondy "odłączone", spadki ciśnienia spore, auto muł, do tego sporo paliło. Później trochę sam to poustawiałem, źle nie jest, starałem się przedobrzyć żeby było za bogato, ewentualnie sterownik dostosuje czasy wtrysków.
Żaden gazownik w mojej okolicy nie miał zamiaru podjąć się regulacji mojej instalacji, bo dla jednych Magic Jety do wymiany (ok - matrixy czy hanki to nie są, ale 600 zł nie miałem ot tak do wywalenia), drugi nie ma VAGa żeby ustawić czasy wtrysków LPG na podstawie wskazać VAGa, a z trzecim jak jeździłem z nim to więcej gadał z klientami przez telefon niż ze mną, a za durną aktualizację staga 300 rzucił 100 zł - gdzie program za free, a "roboty" całe 10 sekund. Jedynie Tryszawy z lpg forum sporo mi wyjaśnił przez telefon - niestety mieszka za Warszawą .....
Założę odpowiedni wątek odnośnie instalacji i może się to uda lepiej ustawić.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- gumisv6
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
poszperałem trochę po necie i znalazłem dobry motyw, filtr z wymiennym wkładem mamy do wyboru bibułę, poliester - włókno szklane
http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... ladem.html
później wymieniamy sobie tylko wkład filtra za 12zł
http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... iatka.html
http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... ladem.html
później wymieniamy sobie tylko wkład filtra za 12zł
http://www.certools.pl/produkty-lpg-i-c ... iatka.html