[A6-2.8 AAH] Moje lpg, co zmienic?

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

[A6-2.8 AAH] Moje lpg, co zmienic?

Post autor: misiek_lbn »

Na wstepie uwaga do wladz, nie ma ACK w wyborze tematu wiec wybralem AAH.

Jako ze jest jeszcze pare miesiecy za nim sie za to wezme mozemy spokojnie podyskutowac :) Ponizej pare fotosow mojej instalacji, i pytanie do Kolegow: co wypadalo by wymienic i co i jak zrobic zeby bylo dobrze ;)
Na pewno wtryski bo moje waldki sa juz rozklekotane, mocno klepia, sa duze rozjazdy, druga sprawa jest elektrozawor z powodu takiego iz jak widac cala miedz polozona jest osemka a zawor ktos wsadzil na 6mm z redukcjami...
Co dotychczas zrobilem: podpiete lambdy bo nie byly do staga, dorobiona kompensacja miedzy listwami, i dwa osobne filtry na kazda listwe.
Parownik taki jak widac na foto (niestety nie mam auta 'pod reka' zeby sprawdzic), pare tys byl regenerowany i costam w nim kolega gazownik zmienil ze ma byc mocniejszy (???).
Lambdy prawdopodobnie beda do wymiany (lub z jakiegos innego powodu..) ..pracuja dosyc ospale i nie w pelnym swoim zakresie, tak pokazal wykres programu diagnostycznego do staga.
Jak bede mial samochod przy sobie porobie dokladnie foto gdzie sa wkretki i podcisnienia dane.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cala instalacja ma z tego co pamietam jakies miedzy 3 a 4 lata, i ok 130kkm.
Butla walec 60 w bagazniku, wchodzi do 55l chyba.
Spalanie nie male: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/39015
Na motostat jestem na pierwszym miejscu :mrgreen: :mrgreen:
Tak wiem ze Hany bylyby najlepsze, ale 600zl na chwile obecna za same wtryski jest poza zasiegiem.. Generalnie trzeba zaczac od lambd i wymienic dla spokojnosci podsnienia wszystkie w silniku, a co dalej?
Wiecej grzechow nie pamietam ;)
Ostatnio zmieniony 2013-03-19, 19:19 przez misiek_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
impres-me
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-12-02, 10:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: impres-me »

tak czytajac Twoj post zabardzo nie wiem o co kakretnie pytasz, w nioskuje ze chcesz zmniejszyc zuzycie paliwa i szukasz przyczyn ze sporo pali,
wtryskiwacze to podstawa, jak masz dobrego gazownika to ok niech je zregeneruje skalibruje i po sprawie a jak w okolicy nie ma to najlepiej kupic nowe z allegro cena nie odrzuca, chyba ze chcesz zmienic na inne wtedy twoja sprawa.. na stagu sie nie znam wiec nie wiem jak sie zgrywa wtryski z kompem wiec niech sie wypowie ktos kto co przerabial,
co do sond to czytalem na dniach post ze pomoglo czyszczenie nagaru, osobiscie nie testowalem ale mysle ze to tez alternatywa jak nie wyjdzie to zawsze mozna kupic nowe. podcisnienia napewno warto przepatrzec szczegolnie czy wezyki nie sparcily ,trzeba zachowac zimna krew i ich przy tym niee pomieszac.
warto tez przeczyscic przeplywke i krokowca ewentualnie przepustnice, kolejnym krokiem jest wyeliminowanie nieszczelnosci na dolocie , wazne sa tez przewody zaplonowe i swiece, pomijam fakt VAG,a i bledow na nim .bo jestem zdania ze jak ktos dba o auto to nie dopuszcza do nich a jak je ma to szybko je eliminuje.\

:idea: odemnie to tyle POWODZENIA :ok:
----------------------IMPRES-ME-----------------------
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

Parownik to zavoli zeta, tylko przydało by się sprawdzić czy to N czy S. Tutaj masz linki.

http://lpg-forum.pl/zeta-s-vs-zeta-n-t1022.html

http://lpg-forum.pl/jaki-reduktor-da-au ... 17992.html

Instalacja wygląda zupełnie jak u mnie parę lat temu... Napiszę tylko jeśli masz silnik w dobrym stanie bo trochę przejechałeś to nie zastanawiałbym się i wpakowałbym tam barracudy, w Hanach spadła ostatnio jakość z tego co można zauważyć także na Twoim miejscu raczej i tak bym sobie je odpuścił...

Musiałbys sie dowiedziec czy to n czy s i czy podola 193KM.

2x rozdzielacz romano
wąż do połączenia
6x barracuda
dobry filtr

i do gazownika na ustawienie.
Ostatnio zmieniony 2013-03-19, 20:46 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A próbowałeś w vagu podejrzeć korekty pb? Bo jak masz ack to przy pomocy vaga możesz spróbować ją dostoić. No ale jak wtryski leciwe to cudów nie będzie. Jak ma być tanio to reanimacja valteców lub wgs, jak będzie kasa to hana/baracuda.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Spalanie nie jest jakies tragiczne i nie szukam przyslowiowego ch.. do du.. choc z drugiej strony wydaje mi sie ze z litre moze poltrej mozna by urwac z tych 18/100 :) Chcialbym poprostu zadbac o instalacje.
Wtryski maja 120 czy 130 tys, ich regeneracja nic nie daje, poprostu chce je wymienic i zapomniec o wtrysku VALTEC :) zaraz zerkne na te baracudy na necie, a moze regi?
Parownik z tego co mowil gazownik jest ten mocnejszy i ma dac rade. Siedzieli chlopaki w zeszlym roku, 2 dni ja nad nimi i nic wiecej dokladniej nie mogli zdzialac na tych gratach.
Na poczatku musze zerknac na lambdy, problemow zadnych raczej nie mam wszystko w porzadku, no moze troszke telepie czasem na gazie, pali z pierwszego bez gazowania, nie krztusi sie, nie odcina, po prostu lubie miec idealnie ogarniete rozne tematy ;)
A te korekty to jak mam zrobic i nie wiem nawet co to znaczy, vaga mam ale nie mam pojecia o tym, jeszcze prawdopodobnie kupie kabelek do staga.
Zobaczymy jeszcze co key100 napisze jeszcze ;)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ja tez mam automat, ale 15 srednio to miałem raz, z reguły poniżej 14 mam lpg na 100. Więc u ciebie jest spore pole do popisu. No chyba, że masz non stop tryb "sport" :mrgreen:

Najważniejsze w ustawianiu lpg jest to, żeby czasy wtrysków pb były takie same - w zbliżonych warunkach - do czasów wtrysków pb podczas pracy na lpg. Jeśli po włączeniu lpg zawuważysz w stagu, że czasy wtrysków pb się wydłużają to znaczy że jest za ubogo i ECU PB w ten sposów chce wzbogacić mieszankę. Jeśli po przejściu na lpg czasy wtrysków pb się skracają to znaczy, że na lpg jest za bogato.

I teraz albo śledzisz czasy wtrysków pb - szybko się to zmienia więc proste to nie jest. Albo sprawdzasz w vagu korekty krótkoterminowe - dajesz but, jak korekty dodatnie to (chyba!) za ubogo i dltgo korekta w sterowniku wzbogaca. Odwrotna sytuacja oznacza za bogato. Co jakiś czas zerkasz na korekty długoterminowe które podpowiadają czy generalnie jest ubogo/bogato/w sam raz.

Możesz mieć mapy w stagu całkowicie "rozjechane" ale jeśli praca na lpg nie wpływa na czasy wtrysków pb to nie ma to znaczenia. Czyli - jeśli komp pb po przejechaniu 1000 km pokazuje ci średnie spalnie np. 15 litrów/100 km to po przejechaniu 1000 km na lpg nadal powinien wskazywać 15 litrów/100 km - to tak żeby zobrazować o co generalnie chodzi.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

A i jest Karolek :P Ja powiem tak... ACK fajny motor i szkoda potencjału dla waldemarów :P Na moje tak jeśli zeta s to niby do 250km więc twoją moc powinien ogarnąć. U siebie mam n'ke przerobioną i też daje radę ostatnio 220 na gazie i po zatrzymaniu o dziwo nie zamarzł więc jest dobrze :P Jeśli stag to już połowa sukcesu. Barracuda spokojnie wystarczy i firma alex ostatnio na targach dostała za nie nagrodę za skuteczne i dobre wtryski gazowe. Sam mam na nie chęć ale kasy brak... :/ Jak chcesz mieć bajkę to polecam do zestawu filtr kubełkowy i to by chyba było na tyle. Staga fajnie się stroi bo mapy chyba w żadnej instalacji nie są tak czytelne, ale ja i tak polecam strojenie po sondach. Sam ostatnio tak robiłem jak dostałem zabawkę od Butterbean'a :P A no i ogarnąć tą 8" bo skoro już jest to po co masz tą zwężke :?: Po tym wszystkim bajka będzie, no chyba że zmienisz instalację na LR Omegas to wtedy będzie ideał :P :D Ale to już tak poza konkursem :P Fajnie się poczułem jak czytałem że ktoś czeka na moją wypowiedź :D

[ Dodano: 2013-03-19, 22:20 ]
Aha Barto jeśli będziesz potrzebował pomocy to wal powinno się jakoś ogarnąć... A co do vaginy to sprawa prosta tak jak Przemo pisze... Powiedz mi jeszcze jedno. Stag 300 ale isa :?: Isa 2 :?: Czy może zwykły jeszcze dziad :?: :P i czy ma autoadaptację, bo jeśli tak to już jest bardzo dobrze :D
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

przemoprzem pisze:I teraz albo śledzisz czasy wtrysków pb - szybko się to zmienia więc proste to nie jest. Albo sprawdzasz w vagu korekty krótkoterminowe - dajesz but, jak korekty dodatnie to (chyba!) za ubogo i dltgo korekta w sterowniku wzbogaca. Odwrotna sytuacja oznacza za bogato. Co jakiś czas zerkasz na korekty długoterminowe które podpowiadają czy generalnie jest ubogo/bogato/w sam raz.
wartości dodatnie to mieszanka uboga, ujemne - bogata, im mniej sondy muszą wyrównywać mieszankę tym lepsze ustawienie LPG, korekty w przedziale +/-2% uważa się za poprawne/lux/malyna

na spalaniu w BC tez można podpatrzeć, na prostej drodze przykładowo jedziesz 100 na godzinę chwilowe spalanie na PB pokazuje, 8,5litra przełaczasz na LPG i ma tyle samo pokazywać, ale to tak raczej z braku czasu na trasie ;-)
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Dzieki za zainteresowanie
gumisv6 pisze: Napiszę tylko jeśli masz silnik w dobrym stanie bo trochę przejechałeś to nie zastanawiałbym się i wpakowałbym tam barracudy, w Hanach spadła ostatnio jakość z tego co można zauważyć także na Twoim miejscu raczej i tak bym sobie je odpuścił...
Chialbym pare lat jeszcze nią pojeźdzć ;)
przemoprzem, Ponizej 14 to u mnie tylko trasa / mieszany z przewaga trasy.
Key100l, Dokladnie tak, parownik to slabsza wersja przerobiona na + ;)
Sterownik to na pewno STAG, ale jaki niestety nie probuje sobie nawet przypomniec bo po prostu nie wiem, ale juz dalem dyspozycje zeby mi sprawdzili w domu :) Autoadaptacje ma jesli dobrze kojaze. Nie jest on nowy moze miec ze 4-5 lat bo pamietam ze jak koluniu podlaczyl sie kabelkiem to data produkcji byla o 2 lata starsza niz rzekoma data instalacji gazu. Wiec magicy wsadzili jakiegos uzywanca albo lezaka ;)
Co do redukcji 8 / 6mm nie mam pojecia czym kierowala sie osoba ktora to zalozyla :lol: Ale srednica miedzi jest az tak wazna?

Co to jest filtr kubelkowy, bo google tylko akwarystyke mi podrzuca jak pytam ;)

Te baracudy ogladalem na allegro, w sumie nie wiele tansze niz hany, po 85zl/szt ale jesli ma to latac :mrgreen: Tym bardziej ze CHYBA (?) mozna by je upchnac pod ori pokrywka plastikowa, te listwy z valtekami strasznie szpeca :(

No to zostaje mi nauka VAGa i STAGA i jak to pomierzyc wszystko i poustawiac :)
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

misiek_lbn, będziesz pytał pomożemy :ok: Redukcja hmm... wiesz przy pełnym bucie może brakować a jednak 8 trochę pomaga podawać ten gaz. Barracudy wchodzą jak się odrobinę przyłożysz 8-) A filtr kubełkowy to taki filtr który zbiera wszystkie brudy w pojemniku i dzięki temu listwy tak w dupe nie dostają :) :ok:

[ Dodano: 2013-03-19, 23:35 ]
http://allegro.pl/filtr-lovato-smart-se ... 36600.html
Tu jest taki filtr ale ten akurat jest z czujnikiem ciśnienia :ok:
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

www.drypa.pl tam stoją po 75zł/szt
seeba z forum LPG - po 70zł/szt

także już jest taniej, albo może ktoś jeszcze poda jakaś konfiguracje...
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

gumisv6 o jaką konfigurację ci chodzi??
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

3 pytania jeszcze :)

Ten filtr tyle kosztuje, bo nie trzeba go wymieniac tylko czysci sie? W czym jes lepszy od zwyklego filtra f lotnej przykladowo takiego: http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-gaz ... 74597.html

Autoadaptacja to co, ze program sam sie dopasuje do instalacji ze nie trzeba juz nic ustawiac? :)

A co powiecie o REGach? :)

Pokazuje reszte zdjec instalacji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Z lektury forum lpg to autoadaptacja nie działa najlepiej, a napewno nie można uznać, że z automatu ustawi instalacje.

Jak kupisz kabel do staga to wzuć plik osc - będzie wiadomo jak się zachowuje reduktor, jakie czasy mają wtryski itp. Albo - jak pisałeś - pożycz kabel od kolegi gazownika. Ja mam magicjety nalatane pewnie z 50 000 km i spalanie mam sporo niższe, więc nie bardzo mi tu pasuje, że przez walteki aż tyle kopci. Jeździłeś kiedyś tak z 200 km na samej pb? Bo ciekaw jestem jakie byś miał spalnie na pb.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Barto ten filtr po pierwsze można zmieniać dopiero po 20kkm... Ale wymienia się tylko wkład. Ma dużo większą przepustowość gazu przy zachowaniu czystości gazu... Autoadaptacja pomaga gdy wstępnie ustawimy już nasze mapy paliwowe i gazowe. Wtedy jakiekolwiek odchyłki instalacji są szybko likwidowane przez sterownik. Komputer uczy się twojego stylu jazdy i wspomaga się swoją dodatkową mapą. A co do regów to mogę polecić fajne dość szybkie i ciche wtryski. Możliwość samodzielnej regeneracji na plus jak pisałem już spokojnie zrobią ok 70kkm. Szczerze myślę tylko czy wydolą z Twoją mocą bo nie pamiętam ile one miały 35 na cylinder :?: Musiałbyś sprawdzić dokładnie żeby nie było błędu wtryski całkowicie otwarte :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”