[100-2.8 AAH] Stag 300 - błąd "Spadek napięcia"
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
[100-2.8 AAH] Stag 300 - błąd "Spadek napięcia"
Witam. Podpiąłem się dziś do Staga i było kilka błędów - ok 10 razy - "Błąd napięcia" a podczas połączenia wyskoczył komunikat, że sterownik zresetowano 2 razy. Ostatnio odpiąłem minusa na akumulatorze na całą noc, więc pewnie jeden reset to to.
W każdym razie ten spadek napięcia to jest rejestrowany jak spadnie napięcie poniżej 9V na sterowniku Stag.
Ostatnio mam trudności z odpaleniem po nocy auta - muszę kręcić z 5-10 sekund, wali później przez kilka sekund z wydechu benzyną. Tak się zastanawiam - w nawiązaniu to tego błędu - może być akumulator słaby, ale nie na tyle, że kręci rozrusznikiem? Jutro sprawdzę miernikiem jaki jest spadek.
Druga sprawa:
Chciałem odpalić auto na LPG - to w nawiązaniu do trudności w odpalaniu - i wcisnąłem przycisk na wskaźniku "G" i przekręciłem zapłon. Zapaliły się wszystkie zielone diody po kolei i czerwona - taka sekwencja chyba 3 razy i następnie zaczęła pulsować ta okrągła zielona dioda. Tylko, że nie miałem zaznaczonej w Stagu awaryjnego odpalania - więc odpalało dalej na PB. Dziś włączyłem awaryjne odpalanie, ale powyższa procedura nic nie daje - odpala na PB, za 2-3 sekundy słyszę cyknięcie elektozaworów. No i po całej zabawie mam to co na zdjęciu. Normalnie na zbiorniku robię ok 250 km maks, dziś mam chyba 130 km a niby pokazuje "rezerwę"? Pewnie podjadę na stację i wejdzie ze 20 litrów maks.
W każdym razie ten spadek napięcia to jest rejestrowany jak spadnie napięcie poniżej 9V na sterowniku Stag.
Ostatnio mam trudności z odpaleniem po nocy auta - muszę kręcić z 5-10 sekund, wali później przez kilka sekund z wydechu benzyną. Tak się zastanawiam - w nawiązaniu to tego błędu - może być akumulator słaby, ale nie na tyle, że kręci rozrusznikiem? Jutro sprawdzę miernikiem jaki jest spadek.
Druga sprawa:
Chciałem odpalić auto na LPG - to w nawiązaniu do trudności w odpalaniu - i wcisnąłem przycisk na wskaźniku "G" i przekręciłem zapłon. Zapaliły się wszystkie zielone diody po kolei i czerwona - taka sekwencja chyba 3 razy i następnie zaczęła pulsować ta okrągła zielona dioda. Tylko, że nie miałem zaznaczonej w Stagu awaryjnego odpalania - więc odpalało dalej na PB. Dziś włączyłem awaryjne odpalanie, ale powyższa procedura nic nie daje - odpala na PB, za 2-3 sekundy słyszę cyknięcie elektozaworów. No i po całej zabawie mam to co na zdjęciu. Normalnie na zbiorniku robię ok 250 km maks, dziś mam chyba 130 km a niby pokazuje "rezerwę"? Pewnie podjadę na stację i wejdzie ze 20 litrów maks.
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 20:45 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 6 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Wiesz te błędy to raczej standard zależy skąd wzięty plus po stacyjce bo rozpatrując różne możliwości to np. Na cewkach i wtryskach spada przy odpalaniu właśnie w wartości ok 9v A co do odpalania to sterownik raczej się podwiesil ale to można sprawdzić w programie Jak będziesz chciał coś wiedzieć to pytaj może będę znał odp:)
Ostatnio zmieniony 2013-04-08, 09:28 przez Key100l, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A jak mam zlikwidować te wskazania na włączniku? Wykasowałem błędy w programie, ale te wskazania pozostały - bak pełny w 50%.
No i jaka jest w końcu sekwencja odpalania awaryjnego w stagu? Bo wg instrukcji powinna się zielona - okrągła - dioda zapalić na stałe, a u mnie ona mruga. Nawet jak silnik był ciepły to mrugała i odpalało z PB.
No i jaka jest w końcu sekwencja odpalania awaryjnego w stagu? Bo wg instrukcji powinna się zielona - okrągła - dioda zapalić na stałe, a u mnie ona mruga. Nawet jak silnik był ciepły to mrugała i odpalało z PB.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- eikel
- Czeladnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-11-24, 10:33
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Konin
może akumulator już nie trzyma jak należy co znacznie obniża napięcie przy rozruchu i/lub żle wyregulowana instalacja LPG która miesza w sterowniku silnika i stąd trudny rozruch ? na razie tylko to mi wpada do głowy tak na szybko.przemoprzem pisze:kręcić z 5-10 sekund
Największym problem dzisiejszych aut to jego poprzedni właściciel. Czyli jeżeli coś robisz, to rób to porządnie!
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Kontrolki Powiem Ci tak idź zobacz jakie szkiełko masz na butli i zobacz jakie jest ustawione w programie... Bo pewnie się zawiesił komp i pogubił parametry. Zobacz czy reszta ustawień się zgadza A co do odpalania to przekrec kluczyk.... jak zgasna kontrolki wcis przycisk od gazu trzymaj go ok 10sek ... i ciagle trzymajac odpal silnik ... potem pusc przycisk... i za kazdym razem bedzie odpalal na gazie dopoki nie wcisniesz przycisku jeszcze raz
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Oki, czyli źle robiłem ten tryb awaryjny, bo zanim w ogóle przekręciłem kluczyk to już trzymałem przycisk.
No problem jest jedynie z odpaleniem po kilku godzinach stania. Niby akumulator kręci bez problemu, dziś go podładuję. Błędów nie ma, jeszcze muszę obczaić wskaźnik temperatury, może zaniża temperaturę i go przylewa przy rozruchu.
Co do wskazania - podjechałem na stację i weszło tylko 24 litry LPG/170 km czyli 14 litrów/100 km (na kompie średnie ok 12,5) - wskaźnik teraz pokazuje full, czyli coś mu się kiepści czasem.
No problem jest jedynie z odpaleniem po kilku godzinach stania. Niby akumulator kręci bez problemu, dziś go podładuję. Błędów nie ma, jeszcze muszę obczaić wskaźnik temperatury, może zaniża temperaturę i go przylewa przy rozruchu.
Co do wskazania - podjechałem na stację i weszło tylko 24 litry LPG/170 km czyli 14 litrów/100 km (na kompie średnie ok 12,5) - wskaźnik teraz pokazuje full, czyli coś mu się kiepści czasem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Podjechałem dziś po pracy (ok 20 km) do znajomego i patrzę - tester akumulatorów Yato YT-8311. Podłączył i na "luzie" było ok 12,7V, a pod obciążeniem (wbudowana grzałka, robiąca za rozrusznik) spadek był do 10,9-11V - czyli coś będzie z akumultorem. Zakładając, że akumulator się przez te 20 km podładował to rano ten spadek może być większy i może to być przyczyną błędu w Stagu i kiepskiego rozruchu.
Przy okazji.
Pytanie o wskaźnik poziomu LPG. Ustawiłem wskaźnik w Stagu w ten sposób:
- 4 kropka do 0,5V
- 3 kropka do 1V
- 2 kropka do 1,5V
- 1 kropka do 2V
Chyba źle to ustawiłem? Bo mam 90 km (250 km maks) i już 2 kropki zgasły. Z deka za szybko chyba?
Przy okazji.
Pytanie o wskaźnik poziomu LPG. Ustawiłem wskaźnik w Stagu w ten sposób:
- 4 kropka do 0,5V
- 3 kropka do 1V
- 2 kropka do 1,5V
- 1 kropka do 2V
Chyba źle to ustawiłem? Bo mam 90 km (250 km maks) i już 2 kropki zgasły. Z deka za szybko chyba?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Podłączyłem się do staga i po 12 godzinach postoju auta - odpalanie - oto wynik napięcia akumulatora:
- 12,03 V przed odpaleniem
- podczas odpalania spadek chwilowy nawet do 8,5V
- podczas kręcenia spadek średnio do 9,6V
- po odpaleniu 14,6V
Czy ta oś pozioma to sekundy? Kurcze - 40 sekund auto odpalałem? Sporo ..... No ale spadki od samego początku, więc chyba nie ma co się dziwić. Podłączyłem w końcu prostownik, zobaczymy rano co zabieg dał.
Tak ustawiłem wskaźnik poziomu. Autem zrobiłem ok 25 km od zatankowania - obecnie wskazuje już 0,48V - coś sporo jak na 10% wyjeżdżonego zasięgu? Czy wskaźnikiem na wielozaworze coś się reguluje? Nie zaglądałem tam bo mam bagażnik zawalony - wskaźnik jak widać w programie WPG4, ale nie wiem co jest na butli. Jak będzie pusty zbiornik to jakie powinno być napięcie? 5V?
- 12,03 V przed odpaleniem
- podczas odpalania spadek chwilowy nawet do 8,5V
- podczas kręcenia spadek średnio do 9,6V
- po odpaleniu 14,6V
Czy ta oś pozioma to sekundy? Kurcze - 40 sekund auto odpalałem? Sporo ..... No ale spadki od samego początku, więc chyba nie ma co się dziwić. Podłączyłem w końcu prostownik, zobaczymy rano co zabieg dał.
Tak ustawiłem wskaźnik poziomu. Autem zrobiłem ok 25 km od zatankowania - obecnie wskazuje już 0,48V - coś sporo jak na 10% wyjeżdżonego zasięgu? Czy wskaźnikiem na wielozaworze coś się reguluje? Nie zaglądałem tam bo mam bagażnik zawalony - wskaźnik jak widać w programie WPG4, ale nie wiem co jest na butli. Jak będzie pusty zbiornik to jakie powinno być napięcie? 5V?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
No ustawienia wskaźnika są moje, nie wiedziałem jakie jest napięcie na pustym. Czyli muszę dać co 1V.
To odpalanie to nie będzie chyba wina akumulatora, bo wczoraj go ładowałem, dziś w sumie szybciej załapał silnik, ale jednak trochę pokręcić nadal trzeba. Muszę świece sprawdzić, bo może po tym żłopaniu oleju są zawalone (tak w ogóle po zmianie oleju, po 700 km ubyło go może ze 200 ml tylko )
Co do ustawień to założę nowy wątek.
To odpalanie to nie będzie chyba wina akumulatora, bo wczoraj go ładowałem, dziś w sumie szybciej załapał silnik, ale jednak trochę pokręcić nadal trzeba. Muszę świece sprawdzić, bo może po tym żłopaniu oleju są zawalone (tak w ogóle po zmianie oleju, po 700 km ubyło go może ze 200 ml tylko )
Co do ustawień to założę nowy wątek.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Prawie bingo Jak się okazuje to Niko puszcza mi LPG przez podciśnienie. Na forum lpg piszą, że w tym modelu się to zdarza, muszę kupić oring i będzie ok. Po prostu po zgaszeniu auta lpg kumuluje się w kolektorze. Na drugi dzień pali ciężko, ale po dwóch dniach postoju odpala normalnie - pewnie gaz "wietrzeje". Kapnąłem się, że coś z lpg może być na rzeczy jak skończył się gaz i jeździłem na samej pb - odpalanie igła.mietek69 pisze:Zobacz czy Ci nie zalewają silnika wtryskiwacze gazowe na postoju.
Co to wskaźnika - na pustym baku pokazywało w stagu ok 3,8V - czyli totalnie pusty zbiornik to pewnie 4V. Ustawiłem teraz: 3,5V, 2,7V, 1,8V, 0,9V - zrobiłem 65 km i zgasła jedna dioda, czyli w sumie prawidłowo.
A co do spadków napięcia - winne lpg zalewające kolektor w wyniku czego auto musiało długo kręcić, co w konsekwencji powodowało nadmierne rozładowywanie akumulatora - spadek napięcia
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837