[100-2.8 AAH] Stag 300 - błąd "Spadek napięcia"

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

[100-2.8 AAH] Stag 300 - błąd "Spadek napięcia"

Post autor: przemoprzem »

Witam. Podpiąłem się dziś do Staga i było kilka błędów - ok 10 razy - "Błąd napięcia" a podczas połączenia wyskoczył komunikat, że sterownik zresetowano 2 razy. Ostatnio odpiąłem minusa na akumulatorze na całą noc, więc pewnie jeden reset to to.

W każdym razie ten spadek napięcia to jest rejestrowany jak spadnie napięcie poniżej 9V na sterowniku Stag.

Ostatnio mam trudności z odpaleniem po nocy auta - muszę kręcić z 5-10 sekund, wali później przez kilka sekund z wydechu benzyną. Tak się zastanawiam - w nawiązaniu to tego błędu - może być akumulator słaby, ale nie na tyle, że kręci rozrusznikiem? Jutro sprawdzę miernikiem jaki jest spadek.

Druga sprawa:
Obrazek



Chciałem odpalić auto na LPG - to w nawiązaniu do trudności w odpalaniu - i wcisnąłem przycisk na wskaźniku "G" i przekręciłem zapłon. Zapaliły się wszystkie zielone diody po kolei i czerwona - taka sekwencja chyba 3 razy i następnie zaczęła pulsować ta okrągła zielona dioda. Tylko, że nie miałem zaznaczonej w Stagu awaryjnego odpalania - więc odpalało dalej na PB. Dziś włączyłem awaryjne odpalanie, ale powyższa procedura nic nie daje - odpala na PB, za 2-3 sekundy słyszę cyknięcie elektozaworów. No i po całej zabawie mam to co na zdjęciu. Normalnie na zbiorniku robię ok 250 km maks, dziś mam chyba 130 km a niby pokazuje "rezerwę"? Pewnie podjadę na stację i wejdzie ze 20 litrów maks.
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 20:45 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 6 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Wiesz te błędy to raczej standard zależy skąd wzięty plus po stacyjce bo rozpatrując różne możliwości to np. Na cewkach i wtryskach spada przy odpalaniu właśnie w wartości ok 9v A co do odpalania to sterownik raczej się podwiesil ale to można sprawdzić w programie Jak będziesz chciał coś wiedzieć to pytaj może będę znał odp:)
Ostatnio zmieniony 2013-04-08, 09:28 przez Key100l, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A jak mam zlikwidować te wskazania na włączniku? Wykasowałem błędy w programie, ale te wskazania pozostały - bak pełny w 50%.

No i jaka jest w końcu sekwencja odpalania awaryjnego w stagu? Bo wg instrukcji powinna się zielona - okrągła - dioda zapalić na stałe, a u mnie ona mruga. Nawet jak silnik był ciepły to mrugała i odpalało z PB.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
eikel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2012-11-24, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: eikel »

przemoprzem pisze:kręcić z 5-10 sekund
może akumulator już nie trzyma jak należy co znacznie obniża napięcie przy rozruchu i/lub żle wyregulowana instalacja LPG która miesza w sterowniku silnika i stąd trudny rozruch ? na razie tylko to mi wpada do głowy tak na szybko.
Największym problem dzisiejszych aut to jego poprzedni właściciel. Czyli jeżeli coś robisz, to rób to porządnie!
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Kontrolki :?: Powiem Ci tak idź zobacz jakie szkiełko masz na butli i zobacz jakie jest ustawione w programie... Bo pewnie się zawiesił komp i pogubił parametry. Zobacz czy reszta ustawień się zgadza :idea: A co do odpalania to przekrec kluczyk.... jak zgasna kontrolki wcis przycisk od gazu trzymaj go ok 10sek ... i ciagle trzymajac odpal silnik ... potem pusc przycisk... i za kazdym razem bedzie odpalal na gazie dopoki nie wcisniesz przycisku jeszcze raz :ok:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Oki, czyli źle robiłem ten tryb awaryjny, bo zanim w ogóle przekręciłem kluczyk to już trzymałem przycisk.

No problem jest jedynie z odpaleniem po kilku godzinach stania. Niby akumulator kręci bez problemu, dziś go podładuję. Błędów nie ma, jeszcze muszę obczaić wskaźnik temperatury, może zaniża temperaturę i go przylewa przy rozruchu.

Co do wskazania - podjechałem na stację i weszło tylko 24 litry LPG/170 km czyli 14 litrów/100 km (na kompie średnie ok 12,5) - wskaźnik teraz pokazuje full, czyli coś mu się kiepści czasem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Zobacz czy Ci nie zalewają silnika wtryskiwacze gazowe na postoju.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Podjechałem dziś po pracy (ok 20 km) do znajomego i patrzę - tester akumulatorów Yato YT-8311. Podłączył i na "luzie" było ok 12,7V, a pod obciążeniem (wbudowana grzałka, robiąca za rozrusznik) spadek był do 10,9-11V - czyli coś będzie z akumultorem. Zakładając, że akumulator się przez te 20 km podładował to rano ten spadek może być większy i może to być przyczyną błędu w Stagu i kiepskiego rozruchu.

Przy okazji.
Pytanie o wskaźnik poziomu LPG. Ustawiłem wskaźnik w Stagu w ten sposób:
- 4 kropka do 0,5V
- 3 kropka do 1V
- 2 kropka do 1,5V
- 1 kropka do 2V

Chyba źle to ustawiłem? Bo mam 90 km (250 km maks) i już 2 kropki zgasły. Z deka za szybko chyba?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

przemoprzem, A jakie szkiełko ustawiłeś ?? Masz WPG4 :?: Czy inne :?: Bo to zależy może masz założone WPGH1 albo dwa i tam skala jest do 5v jeśli dobrze pamiętam... Sprawdź z tyłu i wtedy pomyślimy :ok:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Podłączyłem się do staga i po 12 godzinach postoju auta - odpalanie - oto wynik napięcia akumulatora:
- 12,03 V przed odpaleniem
- podczas odpalania spadek chwilowy nawet do 8,5V
- podczas kręcenia spadek średnio do 9,6V
- po odpaleniu 14,6V

Obrazek

Czy ta oś pozioma to sekundy? Kurcze - 40 sekund auto odpalałem? Sporo ..... No ale spadki od samego początku, więc chyba nie ma co się dziwić. Podłączyłem w końcu prostownik, zobaczymy rano co zabieg dał.

Obrazek

Tak ustawiłem wskaźnik poziomu. Autem zrobiłem ok 25 km od zatankowania - obecnie wskazuje już 0,48V - coś sporo jak na 10% wyjeżdżonego zasięgu? Czy wskaźnikiem na wielozaworze coś się reguluje? Nie zaglądałem tam bo mam bagażnik zawalony - wskaźnik jak widać w programie WPG4, ale nie wiem co jest na butli. Jak będzie pusty zbiornik to jakie powinno być napięcie? 5V?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Powinno opadać do 5v może coś się pozmieniało w programie bo oryginalnie na pewno nie jest to tak ustawione... A tak między nami to parę ustawień masz źle ustawione :-P :ok:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No ustawienia wskaźnika są moje, nie wiedziałem jakie jest napięcie na pustym. Czyli muszę dać co 1V.

To odpalanie to nie będzie chyba wina akumulatora, bo wczoraj go ładowałem, dziś w sumie szybciej załapał silnik, ale jednak trochę pokręcić nadal trzeba. Muszę świece sprawdzić, bo może po tym żłopaniu oleju są zawalone (tak w ogóle po zmianie oleju, po 700 km ubyło go może ze 200 ml tylko :-D )

Co do ustawień to założę nowy wątek.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

mietek69 pisze:Zobacz czy Ci nie zalewają silnika wtryskiwacze gazowe na postoju.
Prawie bingo :) Jak się okazuje to Niko puszcza mi LPG przez podciśnienie. Na forum lpg piszą, że w tym modelu się to zdarza, muszę kupić oring i będzie ok. Po prostu po zgaszeniu auta lpg kumuluje się w kolektorze. Na drugi dzień pali ciężko, ale po dwóch dniach postoju odpala normalnie - pewnie gaz "wietrzeje". Kapnąłem się, że coś z lpg może być na rzeczy jak skończył się gaz i jeździłem na samej pb - odpalanie igła.

Co to wskaźnika - na pustym baku pokazywało w stagu ok 3,8V - czyli totalnie pusty zbiornik to pewnie 4V. Ustawiłem teraz: 3,5V, 2,7V, 1,8V, 0,9V - zrobiłem 65 km i zgasła jedna dioda, czyli w sumie prawidłowo.

A co do spadków napięcia - winne lpg zalewające kolektor w wyniku czego auto musiało długo kręcić, co w konsekwencji powodowało nadmierne rozładowywanie akumulatora - spadek napięcia :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

No to gratuluję rozwiązania zagadki :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”