[A6-2.6 ABC] Szarpie przy zmianie biegów, obroty latają
-
- Czeladnik
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: okolice Kielc
[A6-2.6 ABC] Szarpie przy zmianie biegów, obroty latają
Witam
Parownik Zavoli zeta S, OMVL Fast Reg, Stag 300-8. Po instalacji tego wszystkiego i regulacji samochód przy zmianie biegów z 1-2 i 2-3 szarpie. Trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło aby nie szarpało a to jest denerwujące w mieście. Druga sprawa - obroty jałowe czasem tak spadną że samochód zgaśnie a jak się ustawi równo mapę gaz i ben to wtedy prawie za każdym razem gaśnie. Ogólnie uszczelniłem ostatnio przepustnice i ją wyczyściłem ale nic się nie poprawiło (jedynie spalanie wzrosło co też mnie wkurza).
Parownik Zavoli zeta S, OMVL Fast Reg, Stag 300-8. Po instalacji tego wszystkiego i regulacji samochód przy zmianie biegów z 1-2 i 2-3 szarpie. Trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło aby nie szarpało a to jest denerwujące w mieście. Druga sprawa - obroty jałowe czasem tak spadną że samochód zgaśnie a jak się ustawi równo mapę gaz i ben to wtedy prawie za każdym razem gaśnie. Ogólnie uszczelniłem ostatnio przepustnice i ją wyczyściłem ale nic się nie poprawiło (jedynie spalanie wzrosło co też mnie wkurza).
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Stary komp jeszcze widzę... Mapa w normie, więc pytanie świece w jakim stanie ??
Możesz zrobić tak odłącz akumulator i zbierz od nowa mapy po restarcie i zobacz jak będzie. Zobacz też czy czasem zapłony Ci nie wypadają, bo po mapie i ustawieniach nic nie widać. Aha i jak może Ci gasnąć Na ile masz ustawione przełączanie wolnych obrotów na benzynę Ile w ogóle instalacja ma lat
Możesz zrobić tak odłącz akumulator i zbierz od nowa mapy po restarcie i zobacz jak będzie. Zobacz też czy czasem zapłony Ci nie wypadają, bo po mapie i ustawieniach nic nie widać. Aha i jak może Ci gasnąć Na ile masz ustawione przełączanie wolnych obrotów na benzynę Ile w ogóle instalacja ma lat
-
- Czeladnik
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: okolice Kielc
aku był odłączany, instalka ma 3 lata i najechane 90 000km dopiero. Parownik ma zrobione z 10 000km a tak się dzieje od początku jak założyłem instalkę. Nie kojarzę aby mi tak szarpało na starym parowniku Artic. Swiece też mają z 10 000km więc to nie ich wina. Przewody zapłonowe najlepsze - beru też mają około 10k km. Jka sprawdzić czy zapłony nie wypadają? niby ciągnie więc raczej nie wypadają. Aha i jak już pisałem w innym poście telepie lekko na wolnych obrotach. Jak np lekko dam gaz i puszcze i tak po 3 razach to zdarza mu się gasnąć. Przełączanie na benzynę mam na zero. A przełączanie na lpg mam przy 2000
-
- Adept
- Posty: 39
- Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kętrzyn
Witam, niedawno zainstalowałem sobie oprogramowanie od staga + kabele. I mi się wydaje że powinieneś podciągnąć mapę gazu. Widać że na początku kiedy masz wolne obroty dawka jest za uboga. od 2--> 5 ms linia jest wyraźnie poniżej linii mapy benzyny a to jest moment kiedy następuje przełączenie wiec możne to to.( końcówka mapy również) Ostatnio się bawię tą mapą i jak za mocno zjechałem poniżej mapy benzyny lub prawie na równo to samochód delikatnie szarpie przy przełączeniu,co prawda nie gaśnie jak u ciebie.
Zaktualizuj sobie oprogramowanie do nowszego ze strony AC. Może aktualizacja samego sternika gazu też co pomoże. Jak by nie spojrzeć nanoszą sporo poprawek do swoich wyrobów.
Dodatkowo sprawdź czy silniczek krokowy jest sprawny bo może tu się nakładają dwa tematy?
Zaktualizuj sobie oprogramowanie do nowszego ze strony AC. Może aktualizacja samego sternika gazu też co pomoże. Jak by nie spojrzeć nanoszą sporo poprawek do swoich wyrobów.
Dodatkowo sprawdź czy silniczek krokowy jest sprawny bo może tu się nakładają dwa tematy?
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Przełączanie daj na 700 obrotów, powrót około 600 na benzynę żeby nie gasło na gazie. 90kkm tylko Chłopie to ty zrobić musisz listwy Bo to raczej ich końcówka. Jak sprawdzić czy zapłony wypadają Idziesz do tyłu i na benzynie słuchasz wydechu. Jeśli jest takie pyrkanie "pff" "pff" "pff" to wypada zapłon... Jeśli na gazie będzie coś takiego częściej to wiesz już co jest...
[ Dodano: 2013-08-09, 11:10 ]
waldemark, tak tylko taka odchyłka to żadna odchyłka... To nie tłumaczy gaśnięcia motoru. Stary komp czyli nie da rady wgrać aktualizacji niestety. TMEA, Sprawdź zapłon i listwy bo ku temu ja bym się skłaniał
[ Dodano: 2013-08-09, 11:10 ]
waldemark, tak tylko taka odchyłka to żadna odchyłka... To nie tłumaczy gaśnięcia motoru. Stary komp czyli nie da rady wgrać aktualizacji niestety. TMEA, Sprawdź zapłon i listwy bo ku temu ja bym się skłaniał
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
O ile dobrze widać na wykresie to masz na wolnych maks ubogo, bo sondy lambda leżą, jedna coś tam od czasu do czasu się podnosi.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Czeladnik
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: okolice Kielc
wyczyściłem krokowca, ustawiłem ciśnienie gazu na 1 bar i nadal skakanie przy zmianie biegu jest a skacze jak by blondynka na nauce jazdy zmieniala biegi a zmeniam je delikatnie. drażni mnie to szarpnięcie. Lepiej jest jak zmieniam np z 2 biegu na 4 przy obrotach tych co zwykle czyli około 2300-2500. Sondy cos tam pokazują ale nie wiem jak je Vagiem sprawdzić czy czymś innym aby mieć pewność że pracują. Mogę nawet oscyloskop podłączyć ale nie wiem jaka jest zasada pomiaru sondy
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A takie jaja masz na LPG tylko czy na PB również? Może zapisz plik z osc ze staga podczas jazdy na PB i LPG - trochę więcej danych będzie jak np. pracują sondy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A jak się robi pomiar cewki w AAH?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Czeladnik
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: okolice Kielc
Koledzy czujnik temperatury powietrza dolotowego wkrecony w kolektor gdy silnik ma 90 stopni to wskazuje 51 stopni na kanale 002, jeśli silnik mial 50 stopni to czujnik wskazywał 47 stopni ale dziś jest na zewnątrz 5 stopni i maskę otworzylem więc coś mi się wydaje że nie wskazuje dobrze prawda? gdy go odepne to wskazania na kanale 002 wychodzi 21 stopni C. Czy od tego może być spalanie? czy ten czujnik wskazuje dobrze
-
- Czeladnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-12-14, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: legnica
podepnę się nieco do tematu, bo u mnie również problem z obrotami (gaz BRC - 30 tyś), ale również na PB. Co zrobiłem; kolektory dolotowe uszczelnione, przepustnica wyczyszczona i doszczelniona, krokowiec wyczyszczony i działa prawidłowo (sprawdzałem omomierzem), świece nowe... Parę razy restartowałem i czekałem aż się ustawi... Nic, dalej obroty falują, skaczą na 1200, spadają do prawie 0, potrafi czasem zgasnąć, i znowu na 1200, potem trochę postoi na 820 (mniej więcej) i znowu trochę na 1200, brak błędów na Vagu... Co jeszcze może nie grać?
-
- Czeladnik
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: okolice Kielc
u mnie obroty już nie falują lecz lekko skakają. Złe ustawienie lpg i chyba była mała nieszczelność no i cóż...silniczek krokowy już ma luzy i jest do wymiany. Samo czyszczenie nie pomoże na zużyty silnik krokowy a silnik przepustnicy? może on już jest wyrobiony i "nie wie" w jakiej pozycji jest i otwiera przepustnice i dlatego obroty latają. Bo z tego co widze to gaz jest na lince ale jest dodatkowy jakiś nastawnik przepustnicy chyba