[c4 AAN] dziwne objawy- wielozawór?

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

[c4 AAN] dziwne objawy- wielozawór?

Post autor: kuba2955 »

witam. mam aan na programie mtm. instalacja to stag + 2x ACr01 + hana2000. kiedy temperatura zewnętrzna jest powyżej około 20 stopni- fura hula pięknie, każdy bieg na pełnym bucie idzie bez problemu. kiedy temperatura spadnie w okolice 10 stopni to już zaczynają się komedie- kiedy na bc wskoczy 2.3-2.4 bara potrafi przerzucić na benzynę- ciśnienie w układzie spada, niezależnie od ilości gazu w butli. Zimą przy dużych mrozach jest w ogóle lipa, jeszcze gorzej. I teraz pytanie: wywalić tłoczek elektrozaworu w wielozaworze i rozwiercić go, jak to niektórzy robią? czy gdzie szukać problemu? na pewno winowajcą nie są reduktory- są dobrze podpięte i dobrze dogrzane.
Ostatnio zmieniony 2013-09-11, 10:01 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

A jaki masz wielozawór :?: zasilanie 8 :?: kurde mówisz mtm czyli 303 km :?: dwa ac r01 to 2 razy 150 km max przy czym ja daje mu jakieś 130 do jakiego ciśnienia spada ci że wraca na byne :?: na próbę wyjmij trzpień z tyłu i zobacz czy beczki na końcówkach nie są za bardzo zaciśnięte...
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

przewód 8mm. na mtm 303 nikt nie widział 303km, tak na przyszłość :)
acr01 wersja czerwona- niby na 250km każdy. Jak jest ciepło to ciśnienie spada max o 0.1 bara. teraz nie pamiętam ile mam ustawione, robocze chyba 1,2 bara a przerzuca na benzynę przy 0,9 lub 0,8.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A wie dlaczego, bo jak jest zimno to jest dużo tlenu w powietrzu a więc i paliwa trzeba więcej. Myślę, że ci zapętla wtryski i chwilowo zalewa silnik gazem, bo możliwości tego co masz zaleją pewnie i 400KM, spada ciśnienie i wraca na Pb. Nie szarpnie ci na chwilę przed tym powrotem do PB? Tak tylko się domyślam ale najpierw wyjmij trzpień o którym mówi gazowa żmija.
U mnie zapętla powyżej 5.5-6tyś obr na serii a co mówić u ciebie, i zapętla przy mnożniku 1 a nie jakimś 1.1 czy 1.2

PS daj podgląd z ustawień i plik osc z jazdy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

hmm jest to jakiś pomysł. Ale nie byłoby dziwnych błędów, że max otwarcie wtryskiwaczy itp?
ok, spróbuję to ogarnąć w stagu, zapisać do pliku, bo jeszcze tego nie robiłem ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-09-12, 22:35 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

tak tylko myślę że przelot gazu raczej nie jest problemem bo zawór prawie nie zmienia swojego przekroju... Tak myślę czy czasem czujnik lekko nie przekłamuje... Hmm... Dziwna sprawa tylko właśnie jakby zapętlił wtryski ty ciśnienie powinno ustać bo większego wydatku już nie może być gdy wtryski są podniesione do góry ciągle. Tak jak Jagielski mówi trzeba zrobić obrazek dla nas żebyśmy mogli coś więcej powiedzieć... A właśnie filtr fazy lotnej jaki masz :?: i kiedy był zmieniany :?:
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

2 filtry firmy hmm nie pamiętam, są takie kubeczki i tam wstawia się wkłady. Wymieniam co około 10-12 tys km. podgląd ustawień nie problem wrzucić, a jak ten plik osc z jazdy zrobić? :->
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Włącz ACGazSynchro i w okienku autokalibracja na dole masz oscyloskop z paskiem funkcji, normalnie cały czas się zapisuje przebieg parametrów do czasu kiedy naciśniesz REC (czerwona ikona) ten przejazd się zapisze pod podaną przez ciebie nazwą. Dla pewności przed jazdą naciśnij ikonę PLAY (włączy się zapis, choć powinien bez tego się zapisywać od momentu odpalenia programu), po zakończeniu jazdy REC i masz plik osc z tego przejazdu. Wiem że to dziwne dla człowieka który miał w młodości magnetofon na kasaty i Video na kasety VHS że po jeździe dopiero zapisuje się przyciskiem REC ale tak jest :-)
Sama jazda najlepiej jak najostrzej, tzn nie jak najszybciej ale jak najwięcej obciążenia i obr, najlepiej do odcinki i dla odmiany trochę spokojnej jednostajnej jazdy i to samo z tym że na PB.

[ Dodano: 2013-09-13, 14:42 ]
PS Błąd zapętlenia nie zapisuje się w pamięci sterownika!!! Jest tylko widoczny podczas podłączenia z interfejsem i laptopem, bez tego ślad po nim nie zostaje jak np "zamrożona ramka", AC dało z tym ciała i to bardzo.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Dokładnie jak mówisz... Tech to poprawił bo wyrzuca błąd pełne otwarcie wtryskiwaczy... I to już o czymś mówi... Ja teraz mam z tym problemy u siebie bo zapętla mi waldemary gdzieś koło 0,85 w podciśnieniu i teraz od 4800 benzyna i przejście przy obciążeniu 60 procent
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

no więc dziś się pobawiłem. nie przełączył się ani razu na benzynę, ale przy 6 tys obr miał zamułę. tak wygląda mapka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
oraz pliki osc, z jazdy na gazie:
http://www.sendspace.pl/file/62277d4f2f73d30de9ec89e
benzyna:
http://www.sendspace.pl/file/69b0be488df779ad1d5ed68
Jazda była z wyjętym tłoczkiem z elektrozaworu w wielozaworze
Ostatnio zmieniony 2013-09-14, 11:37 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Z rzeczy poza tematem mnożnik wyszedł ci tak nisko czy ty go tak ustawiłeś?? Mapa gdzie ładnie więc to nie jej sprawa. Widocznie spadki masz ogromne ale na dwóch czerwonych reduktorach :?: hmm no właśnie a jak je regulowałes pojedynczo czy oba razem ?? Może jeden reduktor podaje słabsze ciśnienie i przez to spadki są większe :?: ja ustawiłbym ciśnienie trochę niższe aby możnik siedział gdzieś koło 1.1 czyli ciśnienie gdzieś 1.10. No właśnie ale pewnie wielozawór masz zwykły tylko na 8 :?:
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

instalacja była ustawiana rok temu z sondą afr. troszkę potem coś się bawiłem, chyba z tą końcówką mnożnika. raczej za nisko go spuściłem. Reduktory ustawiałem pojedyńczo żeby trzymały równe ciśnienie. wielozawór z papierów to tomasetto 8mm ale jaki model grom go wiem napisane gdzieś na nim? wygląda coś jak ten:
http://allegro.pl/w16-wielozawor-tomase ... 99233.html
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ewidentnie zapętla od 5-5,5tyś obr i w momentach zapętleń pod koniec obr są największe spadki ciśnienia, spadki rzędu 0.17 to sporo. Może teraz ci nie zrzuciło na PB bo nie spadło poniżej minimum jakie masz ustawione ale wcześniej pewnie spadało niżej.
Masz za duże wtryski albo za duże ciśnienie robocze, mnożnik najniższy jaki może być to 1.00, bo tylko przy takim mnożniku sterownik LPG pracuje w trybie rzeczywistym, poniżej 1 zaczyna tylko przewidywać jaki będzie kolejny czas wtrysku na podstawie ostatniego sygnału i dawka paliwa nie jest wtedy precyzyjna.
Inna sprawa, że na mapkę/wykres w ACSynchro przy tym silniku nie ma co patrzeć, powyżej 10-12ms zawsze się pokryje jakbyś nie ustawił, bo ECU nie bierze wtedy pod uwagę korekcji Lambda, pracuje w pętli otwartej (OL), czyta tylko gołą zapisaną mapę w kościach nie regulując składu sondą. Jest to bardzo niebezpieczne, można jechać na bardzo ubogiej mieszance przy wyższych obciążeniach a ECU będzie myślał że ma optymalnie.

U ciebie było strojenie szerkopasmówką to z założenia, że nie zostało to schrzanione, możesz spać spokojnie, no chyba, że niepotrzebnie bawiłeś się mnożnikiem :-P
Poza tym, sonda Lambda do LPG nie jest podłączona czy faktycznie tak stoi z odczytami? Jeśli tak to jest padnięta. Ciekawi mnie czy przy WOT na pewno jest bogato i jak wygląda Lambda przy takich przejazdach na wykresie.

Morał jest taki, że zejdź z ciśnieniem do 1.00, minimum ustaw 0.80, i wtedy regulować na nowo. Nie patrz w ogóle na wykres pokrycia map w ACSynchro powyżej 10ms tylko na sondę! Najlepiej szerokopasmową :-P
Jeśli dalej mnożnik pod koniec mapy będzie spadał poniżej 1.00 i ciśnienie gazu spadało to "przytaj" wtryski mniejszymi dyszami jeśli się da w Hanie a jak nie, to lekko zmodyfikowane dysze z Matrix HD w wężyki za wtryskami wkładasz i rozwiercasz na ile trzeba będzie. Można też kupić mniejsze wtryski, tylko po co ;-)
ECU i tak zapętli bo ma takie wysokie czasy zapisane w mapie paliwa ale przy niższym ciśnieniu nie powinno tak szybko spadać, przytkanie wtrysków ma to samo na celu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

o dzięki za poświęcony czas :D
hmm więc zaopatruję się w szerokopasmówkę innovate i działam dalej :)
nie wiedziałem, że tak się ma sprawa z tym mnożnikiem, że świruje jeśli jest poniżej wartości 1.
sonda raczej nie jest podłączona do lpg z tego co pamiętam.
afr trzymał się pięknie...ale to było rok temu, po założeniu tych gratów pod maskę, więc na pewno należy się mu jakaś porządna "poprawka"
pozdro
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak poza LPG to faktycznie coś słabo wbija ci doładowanie, max MAP jaki widziałem to 2.34 a przeważnie ok 2.20 bar, co dziwne na PB mniejsze niż na LPG i jakieś takie szarpane, jak wykres pracy serca :-P Mimo to fajnie się tym jechało, może tak ma być, nie znam się na tym programie ale ciśnienie nie powinno być tak szarpane. Obadaj dolot porządnie, N75, DV i WG, szczególnie luz na prowadnicy i trzonku zaworu, bo wygląda jakby tamtędy uciekało ciśnienie a N75 toczył wojnę o wyrównanie go. Ja i kk84 regenerowaliśmy WG, wydaję mi się że jest lepiej, ciśnieniem tak nie buja a na wykresie MAP mam gładko prowadzony.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”