[c4 AAN] dziwne objawy- wielozawór?

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

wiem wiem, wg jest do roboty... wiele osób mówi, że na mtm powinno być 1,4- 1,5 bara opadające na koniec na 1,2 około. Więc jest ciągle nad czym pracować :D
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

ok, więc ciąg dalszy zmagań :)
kupiłem zestaw innovate do mierzenia afr. po dzisiejszych poprawkach auto jedzie lepiej. ciśnienie robocze zmieniłem na 1 bar. wszystko jest spoko tylko powyżej 5 tys afr zaczyna spadać z ponad 12 do 11,5 czasami 11 a czasami wciąż pojawia się problem max otwarcia wtryskiwaczy, wtedy afr leci na 10.5
mapka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
odchyłka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
dziwne jest to, że problemu nie ma przy max bucie z małych obrotów, problem jest tylko przy 6-7 tys obr. Próbowałem coś działać z korekcją po obrotach, ale ze średnim skutkiem...:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
jakieś sugestie? ogólnie najdziwniejsze jest to, że na początku rok temu nie było żadnego problemu, auto ciągnęło do odcinki na każdym biegu bez zająknięcia i afr było ok.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-12-21, 22:11 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kuba2955 pisze:czasami wciąż pojawia się problem max otwarcia wtryskiwaczy
Nie czasami a za każdym razem gdy jest WOT i obr powyżej 5.000
Na MTM już powyżej 5.000 masz na 100% zapętlone wtryski, LPG też otwiera swoje na stałe i niczym tego nie obejdziesz. Wyjście to jazda na zapętleniu z dobrą regulacją ciśnienia lub wielkością dysz by mieć bogatą mieszankę do końca.
kuba2955 pisze:afr zaczyna spadać z ponad 12 do 11,5 czasami 11 a czasami wciąż pojawia się problem max otwarcia wtryskiwaczy, wtedy afr leci na 10.5
Masz za bogato! Jeśli dobrze rozumiem i dobrze mierzysz, to za bogato. Na LPG minimum to jakieś 12, najlepiej 13 choć specem tu nie jestem.
Z ciśnieniem zejść nie zejdziesz już, więc zostaje przytkanie wtrysków tak jak pisałem lub zmiana na mniejsze...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

z mojego szperania w necie i jakiejś tam wiedzy książkowej przy przyspieszaniu i pełnym otwarciu przepustnicy afr 12,5 jest ok, musi być trochę bogato. Poniżej tej wartości spada jak zaczyna zapętlać. przy stałej jeździe ustawiałem 14,5-15 ( lpg ma chyba 1:15.7).
tylko nie mogę pojąć jakim cudem rok temu zaraz po złożeniu przeze mnie tej instalki wszystko chodziło super, bez błędów z zapętleniem i bez poszarpywania. Próbowałem znaleźć te ustawienia ale nie mam szczęścia albo za tępy jestem :-P
Myślałem o dołożeniu dysz do tych wtryskiwaczy, ale to chyba średnio trafiony pomysł... bo wtryk nadal będzie lał jak wściekły i tłoczył gaz przed dyszę, jak to się odbije na pracę silnika po bucie a potem nagłym odpuszczeniu gazu? średnio mi się chce zmieniać wtryski, bo te wcale się nie rozjeżdżają i pomijając najwyższe partie obrotów jest ok.
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 12:24 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kuba2955 pisze:musi być trochę bogato
Zgadza się, z naciskiem na trochę.
kuba2955 pisze:przy przyspieszaniu i pełnym otwarciu przepustnicy afr 12,5 jest ok
A u ciebie
kuba2955 pisze:powyżej 5 tys afr zaczyna spadać z ponad 12 do 11,5 czasami 11 a czasami wciąż pojawia się problem max otwarcia wtryskiwaczy, wtedy afr leci na 10.5
Także jakbyś nie patrzył zbyt bogato i stąd szarpanie przy zapętleniu. Jak otwiera ci wtryski na max to zalewa silnik gazem a schodzenie z mnożnikiem poniżej 1 nic ci nie da. Stały sygnał max otwarcia wtrysków PB przemożony nawet przez mnożnik 0,01 da i tak max otwarcie. Inaczej, dopóki nie zapętla, masz możliwość regulacji mieszanki mnożnikiem ale gdy do tego dojdzie nie, sąd zalewanie i szarpanie.
kuba2955 pisze:rok temu zaraz po złożeniu przeze mnie tej instalki wszystko chodziło super, bez błędów z zapętleniem
Zapętlało ci na bilion %, zrozum jedno, w tym akurat konkretnym przypadku/silniku masz to zapisane w mapie paliwowej ECU, tym bardziej z MTM, nie zależy to od gratów, wydajności, czy regulacji LPG. Dlaczego wcześniej było ok, nie wiem, ja tego nie regulowałem, może miałeś ustawione przejście na PB przed zapętleniem, może sam coś regulowałeś.
kuba2955 pisze:Myślałem o dołożeniu dysz do tych wtryskiwaczy, ale to chyba średnio trafiony pomysł... bo wtryk nadal będzie lał jak wściekły i tłoczył gaz przed dyszę
Właśnie nie będzie lał, to ma na celu przytkanie go. Jeździłeś moim autem? Mam przewymiarowane wtryski MED i dołożyłem do nich owe dysze tuż za wtryskami w wężykach i chyba nic nie poczułeś, że coś jest nie tak. Może jakbyś miał wężyki długości 30cm i dał te dysze tuż przy kolektorze ssącym, to by miało jakieś znaczenie.
Zrobisz jak zechcesz ale samą regulacją programem tego nie przeskoczysz chyba, że zejdziesz jeszcze z ciśnieniem roboczym na 0.90-0.80 ale nie zaleca się schodzenia poniżej 0.90-1bar. Jak nie chcesz bawić się dyszami, na próbę możesz obniżyć ciśnienie i zobaczyć co będzie.
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 17:07 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

możliwe, że nie zapętlało na początku bo miałem seryjną sprężynę wg i ciśnienie mogło być minimalnie niższe....wiem też, że poniżej 12,5 to za dużo gazu ale jak wiemy- nie da się tego ogarnąć, zawsze dążyłem do 12,5. wiem, że mnożnik tu nie pomoże, liczyłem tylko na jakąś głupią lukę w stagu stąd też próby z korektą po obrotach :D
skoro u Ciebie to działa to też tak zrobię z tymi dyszami, możesz powiedzieć jakie dysze zastosowałeś? i jakieś średnicy?
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kuba2955 pisze:możliwe, że nie zapętlało na początku bo miałem seryjną sprężynę wg i ciśnienie mogło być minimalnie niższe
Na seryjnym sofcie mi zapętlało już przy 5.5-6tyś, na MTM zapętla już 5-5.5tyś, sprężyna mało tu zmienia, po prostu wynika to z czasu otwarcia wtrysków i obrotów, zanim skończy się jeden wtrysk, przychodzi nast sygnał zanim skończy się poprzedni, dochodzi do zapętlenia i wtryski masz otwarte na max, regulacja w tym momencie nie ma sensu bo nic nie daje, nie można korygować czasu otwarcia wtrysków które są otwarte na max... LPG idzie wtedy pełną wydajnością na ile wielkość wtrysków pozwala.
kuba2955 pisze:jakie dysze zastosowałeś? i jakieś średnicy?
Dysze, nie pamiętam ale były chyba Matrix HD http://allegro.pl/113-dysze-dysza-sekwe ... 45065.html szlifujesz miejsce na 6ciokątny klucz, wiercisz otwory na wymiar i wkładasz w wężyki.
Nie wiem czy to nie byłe też takie http://allegro.pl/101-dysze-dysza-sekwe ... 91499.html to w sumie bez znaczenia.
Znalazłem też coś ciekawego, twoje Hany mają wykręcane dysze?
Patrz :) http://allegro.pl/293-dysza-dysze-hana- ... 58288.html
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

widziałem dysze na hany, ale moje mają minimum 1,5 roku, wtedy nie było tych bajerów. tak orientacyjnie na ile wierciłeś? zaoszczędzi mi to troszkę zabawy, rozwiercę troszkę więcej i będę ustawiał znów :)
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:sprężyna mało tu zmienia
Zastanów się jeszcze raz .. :lol:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W sensie czasu w którym się zapętli wtrysk :-P Dziadu :mrgreen: Może opóźni to zjawisko o 500obr i kilkanaście milisekund :-/
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

więc: były testy z dyszami 3.0mm- było lepiej ale nadal zalewało.
teraz jeżdżę na ciśnieniu 1 bar i dyszach 2.8mm. I nadal zalewa jak się otworzą na maxa :-P
znaczy już jest lepiej, bo nie przerzuca na benzynę, auto ma lepszą dynamikę ale to jeszcze nie to. Dziwi mnie to zjawisko, bo przecież już dośc mocno stłumiłem wtryski...mam próbować 2.4mm?
Ostatnio zmieniony 2014-03-01, 11:47 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Między 2.8 a 2.4 masz jakieś 4 wymiary :-P Skoro zalewa to jak myślisz? Musisz to idealnie zgrać, by latać na tym zapętleniu, tak by nie zalewało i nie było ubogo.
Źle zacząłeś, idziesz w górę od jakiś 2.2 co 0.1 a nie w dół od 3.0 bo "dokleić" zebranego materiału się nie da a na nowe dysze z każdym wymiarem wydasz niezłą kasę...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

Chciałem tak się wstrzelić od razu w wymiar haha. Seryjne dysze do hana sprzedają w wymiarach 2.0 i 2.4 i kosztują grosze( a one elegancko pasują do mojej konfiguracji). w wolnych chwilach dalsze testy na innych dyszach. Poinformuję o efektach.
pozdro!
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ty masz te nowsze Hany w które można już wkręcać dysze?
Jak nie ma większego wymiaru to próbuj te 2.4, mogą okazać się wystarczające, rozwiercisz sobie najwyżej albo jak ci pisałem kup inne np do Valteka, Matrix itp startujące od 1.5, po rozwiercie i modyfikacji w wężyk za wtryskiem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: kuba2955 »

mam stare hany ale z dysz zeszlifowuję gwint i wchodzą we wtryskiwacz, wystaje tylko łeb który siedzi ciasno w wężyku. dzięki takiemu rozwiązaniu wężyki wtryskiwacz- kolektor są króciótkie, krótszych się już nie da :mrgreen: a wtryskiwacze stoją w pionie.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”