Wystpuje dziwna praca lewarka biegi nie wchodza precyzyjnie.
jesli dobrze kojarze to tam jest przy wybieraku taka kula jakby czy cos tam i to ma wplyw na precyzje wybieranych biegow?
przy skrzyni zero luzu (taka sama praca na starej jak i na nowej skrzyni zalanej nowym olejem)
[Q-MAN.] ciezko znalesc biegi
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
sprawdz góre czyli lewarek i samo mocowanie go do nadwozia..moze masz cos polamane oderwane odspawane.ogolnie jablko na lewarku nie moze miec zbyt duzego luzu gora dól i na boki..nie da sie tego za bardzo zregenerowac..tylko wymiana na uzywke w lepszym stanie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
odkrec galke.podwaz od strony tylu tunelu pokrowiec cala ramke i zdejmij go.pod pokrowcem masz caly mechanizm na wierzchu.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Dworek
- Czeladnik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
- Imię: łUKASZ
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: WWA
- Płeć:
Mam to samo, właśnie z tym walczę. Na razie kupiłem przegub drążka zmiany biegów 893 711 615 a:
bo ma luzy jak patrzyłem pod autem, a jutro chyba też zdejmę osłonę drążka zmiany biegów, patrzyłem tam są 4 śrubki, odkręcę je i zobaczę w jakim stanie to tam jest. Ciekawe, czy można kupić jakieś reparaturki?
Choć u mnie nie ma problemu ze znalezieniem biegu, kłopot jest z jego wpięciem, czasem wchodzi łagodnie, a czasem trzeba się trochę namęczyć żeby się wpiął - szczególnie 2 i 3. Jak ręką wodzi się ten bolec pod autem co wchodzi w skrzynię, to wchodzi bez żadnego oporu, więc podejrzewam ten przegub albo faktycznie coś w drążku i jego mechanizmie.
UPDATE 18.03.2015
Wyjąłem gada dziś.
Układ cięgien zmiany biegów dla benzyniaków oraz AAS:
http://s004.radikal.ru/i206/1407/c1/bf293c2696c0.png
893 711 118 E - czop kulisty (Hans Pries HP111 323 - 47 zeta w InterCars, w ASO za 58 zeta)
893 711 334 B - gniazdo kuliste (Hans Pries HP111 337 - 627 zeta WTF!?!?!? w ASO za 263 Nawet tu jest: http://79.190.208.246/start.asp?WCU=MK8 ... %20334%20B )
Ładne fotki czopa kulistego 17 i gniazda kulistego 5 tutaj: https://www.drive2.ru/l/4899916394579254670/
U mnie wszystko fajnie ekstra poza tym, że w gnieździe jest guma, w której osadzony jest plastik - w ten plastik wchodzi czop. Ta guma u mnie jest wyrwana z jednej strony, i z drugiej się urywa też. Podejrzewam, że te luzy, i luzy w przegubie z pierwszego zdjęcia tego posta są winne ciężkiemu wrzucaniu biegów:
Tak wygląda mechanizm:
Plug&Play normalnie: http://www.drive2.ru/l/9992/
EDIT 21.03.2015
Wymienione. Myślałem na początku, żeby tylko wymienić gniazdo i wsadziłem stary czop kulisty, ale miał luzy po wsadzeniu - po włożeniu nowego luzy znikły, a może były bardzo małe, w każdym razie było lepiej, więc stary musiał się wytrzeć. Miał prawo przez 20 lat ;p
Operacja pomogła o tyle, że teraz drążek generalnie chodzi lżej, ale to, co blokowało zmianę biegów, blokuje je nadal, choć cały mechanizm chodzi sprawniej. Następny krok - wymiana przegubu drążka zmiany biegów. Może być trochę kłopot, bo kupiłem sam przegub 893 711 615 a, a zarówno ETKA, jaki rzeczywistość weryfikują moje zapędy, bo tenże przegub w audi jest przynitowany do drążka, całość ma numer 4A0 711 613 G. Spróbuję przewiercić nity i zamontować nowy na śruby, zobaczymy.
EDIT 25.03.2015
Wczoraj wymontowałem cięgna spod auta. Tak jak myślałem, przegub jest przynitowany do cięgna, trza to rozwiercić, coś w ten deseń:
http://www.drive2.ru/l/4899916394579327889/
Nowy drążek 4A0 711 613 G w ASO nie jest już dostępny, produkcja zakończona w połowie 2013r.
EDIT 26.03.2015
Nie obyło się bez pomocy ślusarza ;-p
W audi przegub jest przynitowany, operacja wiertarką nie przyniosła skutku, na wiertarce stołowej u ślusarza było lepiej, ale koniec końcem szlifierką kątową z cienką tarczą do cięcia metalu poszło najłatwiej Potem tylko wybić pozostałości i przewiercić pod śrubę 6mm i można wsio skręcać. Jak to nie pomoże i biegi nadal będą źle wchodzić, to już nie wiem co może być grane, bo zrobione będzie już wszystko co tylko możliwe
EDIT 02.04.2015
Robota skończona. Wszystko poskładane, poskręcane.
Niestety, nie zakończona sukcesem. Wszystko działa precyzyjniej, ale to, co blokowało czasem wrzucanie biegów, nadal blokuje. Remont skrzyni już robiłem, 1500 poszło, ale po tym nic się nie zmieniło, więc zacząłem w tych wodzikach grzebać. Teraz wszystko z tego układu co wymagało naprawy lub wymiany, od gałki począwszy, do przegubu widocznego na ostatnich zdjęciach skończywszy jest wymienione na nowe. Nie wiem już co to może być. Cięgien metalowych nie wymieniałem, nie wyglądają jakby były pogięte.
Możliwe, ze jak robili remont skrzyni, to patrzyli tylko na synchronizatory i jakieś tam inne trybiki, a nie zauważyli czegoś innego, co wymaga wymiany?
<<--------------------------- [ DODANO: sobota, 11 kwi 2015, 10:05 ] --------------------------->>
Słuhcjacie, a jak przy silniku AAD wymienia się poduszki, albo cokolwiek innego, żeby silnik potem z powrotem zamocować na swoje miejsce, to jest szansa na to, żeby go źle ustawić? Bo mi jeden mechanik podrzucil pomysł, że silnik ze skrzynią może być delikatnie źle spozycjonowany i dlatego cięgna mają problem ze wrzuceniem biegu odpowiednio. Jest taka opcja w ogóle?
bo ma luzy jak patrzyłem pod autem, a jutro chyba też zdejmę osłonę drążka zmiany biegów, patrzyłem tam są 4 śrubki, odkręcę je i zobaczę w jakim stanie to tam jest. Ciekawe, czy można kupić jakieś reparaturki?
Choć u mnie nie ma problemu ze znalezieniem biegu, kłopot jest z jego wpięciem, czasem wchodzi łagodnie, a czasem trzeba się trochę namęczyć żeby się wpiął - szczególnie 2 i 3. Jak ręką wodzi się ten bolec pod autem co wchodzi w skrzynię, to wchodzi bez żadnego oporu, więc podejrzewam ten przegub albo faktycznie coś w drążku i jego mechanizmie.
UPDATE 18.03.2015
Wyjąłem gada dziś.
Układ cięgien zmiany biegów dla benzyniaków oraz AAS:
http://s004.radikal.ru/i206/1407/c1/bf293c2696c0.png
893 711 118 E - czop kulisty (Hans Pries HP111 323 - 47 zeta w InterCars, w ASO za 58 zeta)
893 711 334 B - gniazdo kuliste (Hans Pries HP111 337 - 627 zeta WTF!?!?!? w ASO za 263 Nawet tu jest: http://79.190.208.246/start.asp?WCU=MK8 ... %20334%20B )
Ładne fotki czopa kulistego 17 i gniazda kulistego 5 tutaj: https://www.drive2.ru/l/4899916394579254670/
U mnie wszystko fajnie ekstra poza tym, że w gnieździe jest guma, w której osadzony jest plastik - w ten plastik wchodzi czop. Ta guma u mnie jest wyrwana z jednej strony, i z drugiej się urywa też. Podejrzewam, że te luzy, i luzy w przegubie z pierwszego zdjęcia tego posta są winne ciężkiemu wrzucaniu biegów:
Tak wygląda mechanizm:
Plug&Play normalnie: http://www.drive2.ru/l/9992/
EDIT 21.03.2015
Wymienione. Myślałem na początku, żeby tylko wymienić gniazdo i wsadziłem stary czop kulisty, ale miał luzy po wsadzeniu - po włożeniu nowego luzy znikły, a może były bardzo małe, w każdym razie było lepiej, więc stary musiał się wytrzeć. Miał prawo przez 20 lat ;p
Operacja pomogła o tyle, że teraz drążek generalnie chodzi lżej, ale to, co blokowało zmianę biegów, blokuje je nadal, choć cały mechanizm chodzi sprawniej. Następny krok - wymiana przegubu drążka zmiany biegów. Może być trochę kłopot, bo kupiłem sam przegub 893 711 615 a, a zarówno ETKA, jaki rzeczywistość weryfikują moje zapędy, bo tenże przegub w audi jest przynitowany do drążka, całość ma numer 4A0 711 613 G. Spróbuję przewiercić nity i zamontować nowy na śruby, zobaczymy.
EDIT 25.03.2015
Wczoraj wymontowałem cięgna spod auta. Tak jak myślałem, przegub jest przynitowany do cięgna, trza to rozwiercić, coś w ten deseń:
http://www.drive2.ru/l/4899916394579327889/
Nowy drążek 4A0 711 613 G w ASO nie jest już dostępny, produkcja zakończona w połowie 2013r.
EDIT 26.03.2015
Nie obyło się bez pomocy ślusarza ;-p
W audi przegub jest przynitowany, operacja wiertarką nie przyniosła skutku, na wiertarce stołowej u ślusarza było lepiej, ale koniec końcem szlifierką kątową z cienką tarczą do cięcia metalu poszło najłatwiej Potem tylko wybić pozostałości i przewiercić pod śrubę 6mm i można wsio skręcać. Jak to nie pomoże i biegi nadal będą źle wchodzić, to już nie wiem co może być grane, bo zrobione będzie już wszystko co tylko możliwe
EDIT 02.04.2015
Robota skończona. Wszystko poskładane, poskręcane.
Niestety, nie zakończona sukcesem. Wszystko działa precyzyjniej, ale to, co blokowało czasem wrzucanie biegów, nadal blokuje. Remont skrzyni już robiłem, 1500 poszło, ale po tym nic się nie zmieniło, więc zacząłem w tych wodzikach grzebać. Teraz wszystko z tego układu co wymagało naprawy lub wymiany, od gałki począwszy, do przegubu widocznego na ostatnich zdjęciach skończywszy jest wymienione na nowe. Nie wiem już co to może być. Cięgien metalowych nie wymieniałem, nie wyglądają jakby były pogięte.
Możliwe, ze jak robili remont skrzyni, to patrzyli tylko na synchronizatory i jakieś tam inne trybiki, a nie zauważyli czegoś innego, co wymaga wymiany?
<<--------------------------- [ DODANO: sobota, 11 kwi 2015, 10:05 ] --------------------------->>
Słuhcjacie, a jak przy silniku AAD wymienia się poduszki, albo cokolwiek innego, żeby silnik potem z powrotem zamocować na swoje miejsce, to jest szansa na to, żeby go źle ustawić? Bo mi jeden mechanik podrzucil pomysł, że silnik ze skrzynią może być delikatnie źle spozycjonowany i dlatego cięgna mają problem ze wrzuceniem biegu odpowiednio. Jest taka opcja w ogóle?
- Dworek
- Czeladnik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
- Imię: łUKASZ
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: WWA
- Płeć:
Gdzieś na pewno, jak oddajesz na regenerację skrzynię, to skądś te tryby musza brać, ale jak się je kupuje i gdzie, tego nie wiem.
Ja regenerowałem w ASCCO jak jeszcze byli w Łomiankach, teraz są w Czosnowie, i NIE POLECAM! wydałem dużo hajsu za coś, co zupełnie nie przyniosło zmiany w działaniu skrzyni, a na jeździe próbnej ich "specjalista" nawet nie dotknął drążka zmiany biegów.
Tak nawiasem mówiąc, wyjmowałem jeszcze po tych całych moich przygodach silnik do przeglądu-remontu, po włożeniu go z powrotem skrzynia zaczęła chodzić idealnie. Choć czasem potrafi się przyhaczyć, ale i tak jest o niebo lepiej, nie muszę z nią walczyć, czasem czuć tylko opór mały.
Ja regenerowałem w ASCCO jak jeszcze byli w Łomiankach, teraz są w Czosnowie, i NIE POLECAM! wydałem dużo hajsu za coś, co zupełnie nie przyniosło zmiany w działaniu skrzyni, a na jeździe próbnej ich "specjalista" nawet nie dotknął drążka zmiany biegów.
Tak nawiasem mówiąc, wyjmowałem jeszcze po tych całych moich przygodach silnik do przeglądu-remontu, po włożeniu go z powrotem skrzynia zaczęła chodzić idealnie. Choć czasem potrafi się przyhaczyć, ale i tak jest o niebo lepiej, nie muszę z nią walczyć, czasem czuć tylko opór mały.