[S4-4.2 ABH] Dymi na siwo rano, zmiejsza sie podczas jazdy
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnów
[S4-4.2 ABH] Dymi na siwo rano, zmiejsza sie podczas jazdy
Witam. Borykam sie z dymieniem w swojej s4 4.2, gdzie pojawia sie dym na siwo (bialo), rano, utrzymujacy sie pare minut (pierwsza chmurka, potem delikatnie) oraz przy mocniejszym deptaniu podczas jazdy. 2 tyodnie temu dymienie zwiekszylo sie radykalnie podczas nawet rozrzanego silnika, wykrecilismy wszystkie swiece i okazalo sie ze na 8 cylindrze byla wypalona i zalana (zaspawana sie mowi?), po wymianie dymienie z powrotem w zasadzie tylko rano. Jakies pomysly? Silnik chodzi wzglednie ladnie, ladnie sie wkreca, mam zastrzezenie co do obrotow jalowych (delikatnie nierowna praca), co do mocy to raczej ją ma, choc jezdzem dyamiczniejszym ABH.. wiec cos moze byc na rzeczy.
CO RADZICIE? Auto świezo po wymienia oleju z 10w60 na 10w40 (niestety mobil-niedopilnowalem) i jakby od tego czasu ciut gorzej, wlany plyn do poprawy lepkosci chyba liqui moly. Zrobione 100 km od tego czasu (auto u lakiernika)
Pobor oleju przed wymiana - do 0,7 l na 1000 km. Duzo wiem.
Sprezanie jeszcze nie sprawdzane - auto u lakiernika.
Slucham teorii o uszczelniaczach i pierscieniach Pewnie te drugie gorsze. Czego sie obawiac?
Nie chce lać doktorow itp itd zalezy mi na doprowadzeniu silnika do fajnego stanu, problem jest tez z napedami a obecnie auto lakieruje sie od podstaw.
Prosze o przychylne potraktowanie, jestem nowym czlonkiem jednak kilka audi za mna. To jest wyjatkowe i takich setek juz w zasadzie nie ma.
Polecaja płukanki, ceramizery. No sam nie wiem. Jakies sugestie?
Pozdrawiam serdecznie, Dawid.
ps. JEDNO ważne pytanie. Ogarniety mechanik malopolska podkarpackie swietokrzyskie? Taki co auta nie zepsuje a naprawi? Znafca audi lub pasjonat v8?
Nie wymieniacz a ktos z sercem do staruszków? Prosze o info na priv... dzieki z gory!!!
CO RADZICIE? Auto świezo po wymienia oleju z 10w60 na 10w40 (niestety mobil-niedopilnowalem) i jakby od tego czasu ciut gorzej, wlany plyn do poprawy lepkosci chyba liqui moly. Zrobione 100 km od tego czasu (auto u lakiernika)
Pobor oleju przed wymiana - do 0,7 l na 1000 km. Duzo wiem.
Sprezanie jeszcze nie sprawdzane - auto u lakiernika.
Slucham teorii o uszczelniaczach i pierscieniach Pewnie te drugie gorsze. Czego sie obawiac?
Nie chce lać doktorow itp itd zalezy mi na doprowadzeniu silnika do fajnego stanu, problem jest tez z napedami a obecnie auto lakieruje sie od podstaw.
Prosze o przychylne potraktowanie, jestem nowym czlonkiem jednak kilka audi za mna. To jest wyjatkowe i takich setek juz w zasadzie nie ma.
Polecaja płukanki, ceramizery. No sam nie wiem. Jakies sugestie?
Pozdrawiam serdecznie, Dawid.
ps. JEDNO ważne pytanie. Ogarniety mechanik malopolska podkarpackie swietokrzyskie? Taki co auta nie zepsuje a naprawi? Znafca audi lub pasjonat v8?
Nie wymieniacz a ktos z sercem do staruszków? Prosze o info na priv... dzieki z gory!!!
Ostatnio zmieniony 2019-05-22, 12:16 przez dawidr1987, łącznie zmieniany 2 razy.
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
- pili
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
- Imię: Marcin
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Brodnica
- Płeć:
Gdyby to były pierścienie to dymił by na czarno. Skoro dym jest biały to płyn chłodniczy dostaje się do komory. A skoro płyn w cylindrze to uszczelka nie trzyma. Zmierz kompresję i zobacz ile ubywa płynu chłodniczego.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnów
Witam, przepraszam dopiero sie ucze. O jakie hasztagi chodzi?
Prosze o nie usuwanie tematu, tylko skierowanie mnie - odeslanie w razie czego.
Jest to dym jasny, wpadajacy w niebieski. Nie calkiem bialy. Przy mocnym przegazowaniu wpada w czarny ale tak jak kazde normalne auto przy takim przebiegu (wg moich obliczen ponad 300).
Tak, kompresja bedzie mierzona.
Ktos poleci mechanika? Tarnów - małopolskie - moge dojechać gdzieś do 100 km.
Prosze o nie usuwanie tematu, tylko skierowanie mnie - odeslanie w razie czego.
Jest to dym jasny, wpadajacy w niebieski. Nie calkiem bialy. Przy mocnym przegazowaniu wpada w czarny ale tak jak kazde normalne auto przy takim przebiegu (wg moich obliczen ponad 300).
Tak, kompresja bedzie mierzona.
Ktos poleci mechanika? Tarnów - małopolskie - moge dojechać gdzieś do 100 km.
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Nikt nic nie usuwa
Plus dla Ciebie za odrobinę dobrej woli, ale i tak musiałem poprawić
Chodzi o wybranie odpowiedniej opcji z rozwijanego menu, które jest okienku po lewej stronie od nazwy wątku. Zaznaczasz to przy zakładaniu wątku albo podczas edycji pierwszego posta z wątku.
Plus dla Ciebie za odrobinę dobrej woli, ale i tak musiałem poprawić
Chodzi o wybranie odpowiedniej opcji z rozwijanego menu, które jest okienku po lewej stronie od nazwy wątku. Zaznaczasz to przy zakładaniu wątku albo podczas edycji pierwszego posta z wątku.
Ostatnio zmieniony 2019-05-22, 12:19 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnów
Dzieki bardzo i sory za bledy.
Plynu chlodniczego nie ubywa...
Cisniebie oleju utrYmuje sie najczesciej miedzy 3/4 a maksem...
Potrafi sie zaswiecic kontrolka oleju przy ostrZejrsej jezdzie, po zgaszeniu znika.
Czary mary...
Plynu chlodniczego nie ubywa...
Cisniebie oleju utrYmuje sie najczesciej miedzy 3/4 a maksem...
Potrafi sie zaswiecic kontrolka oleju przy ostrZejrsej jezdzie, po zgaszeniu znika.
Czary mary...
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnów
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
Stawiam na uszczelniacze zaworów. Zdejmij kolektory wydechowe i będziesz widział jak na dłoni czy leje się olej po zaworach. Ja rok po remoncie głowic szukałem wycieku oleju. Okazało się że kolektory mam mokre (wyciek z pod szpilek) ściągnąłem kolektor i zobaczyłem strugi oleju z pod uszczelniaczy...