[Q] Dystanse. Jakie?
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
[Q] Dystanse. Jakie?
Hej zakupiłem nowe felgi:
ET 45, 7,5J*H2
Opony: 225/45/R17
No i z przodu opona styka się z drążkiem kierowniczym.
Felga wchodzi do końca.
Trzeba dystans.
Pytanie jaki? Nie miałem z tym jeszcze nigdy doczynienia.
Z tyłu jest ok. Ale jak nałożę na przód to muszę i na tył?
Poradźcie.
ET 45, 7,5J*H2
Opony: 225/45/R17
No i z przodu opona styka się z drążkiem kierowniczym.
Felga wchodzi do końca.
Trzeba dystans.
Pytanie jaki? Nie miałem z tym jeszcze nigdy doczynienia.
Z tyłu jest ok. Ale jak nałożę na przód to muszę i na tył?
Poradźcie.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
szybki-ens, 15mm na strone.mozesz zalozyc tylko przod.sa takie fajne alu uniwersalne na kilka rozstawow.cena kolo 80zl za komplet 2 sztuk.maja oczywiscie kolnierz centrujacy..\
do tego 10 srubek dluzszych..
do tego 10 srubek dluzszych..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
polećcie coś w takim razie.
Na allegro są zestawy:
http://allegro.pl/dystanse-15mm-audi-vw ... 41710.html
np
Na allegro są zestawy:
http://allegro.pl/dystanse-15mm-audi-vw ... 41710.html
np
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Dziwne, że kolega od którego kupiłem nie musiał zakładać dystansu na przód. A to te samo auto.
Silnik tylko inny 1,9
Silnik tylko inny 1,9
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
a mowilem ze zaczna sie schody?
sprzedawca byl albo nieuczciwy albo mial je z innymi oponami niz ci sprzedal.
albo nie mial ich wogole zalozonych na c4
albo mial sklepana zeszlifowana krawedz ucha przy mcpersonie.
moje zdanie znasz.
zacznij od przednich kół.
w c4 błotniki sa roznie uksztaltowane z przodu i z tylu.
lepiej sie pobawic z przymierzeniem i na przod i na tyl i zobaczyc jak to siedzi na 2 dystansach ktore docelowo zalozysz na przod.
zebys nei zostal z reka w nocniku jak sie okaze ze te 15mm bedzie za duzo z tylu.
sprzedawca byl albo nieuczciwy albo mial je z innymi oponami niz ci sprzedal.
albo nie mial ich wogole zalozonych na c4
albo mial sklepana zeszlifowana krawedz ucha przy mcpersonie.
moje zdanie znasz.
zacznij od przednich kół.
w c4 błotniki sa roznie uksztaltowane z przodu i z tylu.
lepiej sie pobawic z przymierzeniem i na przod i na tyl i zobaczyc jak to siedzi na 2 dystansach ktore docelowo zalozysz na przod.
zebys nei zostal z reka w nocniku jak sie okaze ze te 15mm bedzie za duzo z tylu.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
nie mówiłeś :>Butterbean pisze:a mowilem ze zaczna sie schody?
Co się spinać. Problem jest po to by go rozwiązać
Się kupi 2 dystanse i będzie po kłopocie
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Tak to wygląda. Nakreśliłem ci o co chodzi z centrowaniem.
Fig.1 Goła piasta, wew otwór do przykręcania półosi.
Fig.2 Sytuacja gdy dystans jest mniejszy niż 15mm i nie ma materiału w dystansie na wykonanie kołnierza centrującego felgę. Jeśli ten 5mm który chcesz założyć, zakrywa kołnierz na piaście i dochodzi to sytuacji jak na rysunku (pokrycie kołnierza piasty z dystansem) felga może być skręcana nie centralnie na środku piasty a z delikatnym przesunięciem które może powodować wszelkiego rodzaju wibracje bicie w w kierę itd.
Fig.3 Najmniejszy z możliwych dystans gdy da się jeszcze w nim wykonać ten kołnierz by felga była osadzana dokładnie na środku piasty.
Fig.1 Goła piasta, wew otwór do przykręcania półosi.
Fig.2 Sytuacja gdy dystans jest mniejszy niż 15mm i nie ma materiału w dystansie na wykonanie kołnierza centrującego felgę. Jeśli ten 5mm który chcesz założyć, zakrywa kołnierz na piaście i dochodzi to sytuacji jak na rysunku (pokrycie kołnierza piasty z dystansem) felga może być skręcana nie centralnie na środku piasty a z delikatnym przesunięciem które może powodować wszelkiego rodzaju wibracje bicie w w kierę itd.
Fig.3 Najmniejszy z możliwych dystans gdy da się jeszcze w nim wykonać ten kołnierz by felga była osadzana dokładnie na środku piasty.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
JAGielski dokladnie tak.
jest jeszcze jeden warunek.
ori felgi maja takie stoczenie wewnatrz otwory na początku.chodzi o to ze kołnierz wystający z piasty ma tez takie zgrubienie i zeby felga zawsze dolegala scisle to ma w otworze roztoczenie wieksze
obrazowo mówiąc tu gdzie u ciebie jest kąt prosty między plaszczyzna piasty a kolnierzem centrującym powinien byc skos.i w dystansie i w otworze koła.
w przypadku KAmila twierdzi że koło opiera sie jeszcze o ten kołniez centrujący czyli ze niby ma dobrze...ale tak nei jest własnie z tego powodu ze w ori kole jest ten otwór na poczatku wiekszy.
mimo że ENS twierdzi że nic nie bije jestem sceptycznie nastawiony do tego typu dystansow..
w drodze w trasie w awarii ciezko bedzie utrafic z założeniem koła idealnie..]
jest jeszcze jeden warunek.
ori felgi maja takie stoczenie wewnatrz otwory na początku.chodzi o to ze kołnierz wystający z piasty ma tez takie zgrubienie i zeby felga zawsze dolegala scisle to ma w otworze roztoczenie wieksze
obrazowo mówiąc tu gdzie u ciebie jest kąt prosty między plaszczyzna piasty a kolnierzem centrującym powinien byc skos.i w dystansie i w otworze koła.
w przypadku KAmila twierdzi że koło opiera sie jeszcze o ten kołniez centrujący czyli ze niby ma dobrze...ale tak nei jest własnie z tego powodu ze w ori kole jest ten otwór na poczatku wiekszy.
mimo że ENS twierdzi że nic nie bije jestem sceptycznie nastawiony do tego typu dystansow..
w drodze w trasie w awarii ciezko bedzie utrafic z założeniem koła idealnie..]
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Tak, ten skos powinien być i w dystansie wykonany, schematycznie tylko to przedstawiłem.
Nie pamiętam ile ten kołnierz ma mm na piaście, czyli ile można by dać dystansu bez centrowania, wydaję mi się że miał on coś ok 1cm skutecznej powierzchni centrującej więc ten 5mm dystans pozostawi miejsca drugie 5mm na centrowanie, tak na krawędź kołnierza by się łapało i nie wiem czy to jest wystarczające by felga na tym się dokładnie oparła, bo przecież ma ten skos wyfrezowany w otworze. Musiałbym to zobaczyć na oczy żeby dać na to gwarancję
Nie pamiętam ile ten kołnierz ma mm na piaście, czyli ile można by dać dystansu bez centrowania, wydaję mi się że miał on coś ok 1cm skutecznej powierzchni centrującej więc ten 5mm dystans pozostawi miejsca drugie 5mm na centrowanie, tak na krawędź kołnierza by się łapało i nie wiem czy to jest wystarczające by felga na tym się dokładnie oparła, bo przecież ma ten skos wyfrezowany w otworze. Musiałbym to zobaczyć na oczy żeby dać na to gwarancję
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
obfotografuje to wam dziś dokładnie.
edit:
a nie będę robił zdjęć.
Zdjąłem koło. Wziąłem swoją starą piastę co niedawno wymieniałem. Położyłem ten dystans na felgę wsadziłem piastę i powiem Wam jedno. Piasta nawet nie drgnie. Felga opiera się na pieście idealnie.
Także w tym roku tak jeździmy a w następnym i tak nowe opony muszę kupić więc kupię węższe i będzie grać
edit:
a nie będę robił zdjęć.
Zdjąłem koło. Wziąłem swoją starą piastę co niedawno wymieniałem. Położyłem ten dystans na felgę wsadziłem piastę i powiem Wam jedno. Piasta nawet nie drgnie. Felga opiera się na pieście idealnie.
Także w tym roku tak jeździmy a w następnym i tak nowe opony muszę kupić więc kupię węższe i będzie grać
Ostatnio zmieniony 2012-08-11, 16:56 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Tylko że normalnie na piaście masz jeszcze tarczę Jeśli felga opiera się faktycznie o ten kawałek wystającego centrowania i nie ma bicia podczas jazdy to może tak zostać, jednak co do śrub, przynajmniej ja bym dokupił dłuższe o te 5mm, mimo że to spory wydatek bo ok 20x4zł.
5 obrotów czy co tam ci powiedzieli swoją drogą, powinna być wkręcona co najmniej jak ori, tym bardziej że to większe koło, siły działające na śruby i piastę również większe.
5 obrotów czy co tam ci powiedzieli swoją drogą, powinna być wkręcona co najmniej jak ori, tym bardziej że to większe koło, siły działające na śruby i piastę również większe.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć: