[Q] Dystanse. Jakie?

Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[Q] Dystanse. Jakie?

Post autor: szybki-ens »

Hej zakupiłem nowe felgi:

Obrazek

ET 45, 7,5J*H2
Opony: 225/45/R17
No i z przodu opona styka się z drążkiem kierowniczym.
Felga wchodzi do końca.
Trzeba dystans.
Pytanie jaki? Nie miałem z tym jeszcze nigdy doczynienia.
Z tyłu jest ok. Ale jak nałożę na przód to muszę i na tył?
Poradźcie.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

szybki-ens, 15mm na strone.mozesz zalozyc tylko przod.sa takie fajne alu uniwersalne na kilka rozstawow.cena kolo 80zl za komplet 2 sztuk.maja oczywiscie kolnierz centrujacy..\
do tego 10 srubek dluzszych..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli już to na tył i przód, będzie lipnie wyglądało jak przód szerzej niż tył.
15-20mm, więcej może być za dużo no i śruby za długie też nie dobrze. Szukaj tylko i wyłącznie ze wspomnianym centrowaniem czyli kołnierzem centrującym.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

polećcie coś w takim razie.
Na allegro są zestawy:
http://allegro.pl/dystanse-15mm-audi-vw ... 41710.html
np
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No i taki będzie ok. Drogo z deka ale nic raczej nie znajdziesz taniej. Byle rozstaw śrub i otwór na piastę pasowały.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
A(u)Di
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2012-01-21, 10:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sokółka

Post autor: A(u)Di »

ja mam felgi 15"ET 45 i dystans po 2.5cm http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 58f7de3548
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Dziwne, że kolega od którego kupiłem nie musiał zakładać dystansu na przód. A to te samo auto.
Silnik tylko inny 1,9
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

a mowilem ze zaczna sie schody?
sprzedawca byl albo nieuczciwy albo mial je z innymi oponami niz ci sprzedal.
albo nie mial ich wogole zalozonych na c4
albo mial sklepana zeszlifowana krawedz ucha przy mcpersonie.
moje zdanie znasz.
zacznij od przednich kół.
w c4 błotniki sa roznie uksztaltowane z przodu i z tylu.
lepiej sie pobawic z przymierzeniem i na przod i na tyl i zobaczyc jak to siedzi na 2 dystansach ktore docelowo zalozysz na przod.
zebys nei zostal z reka w nocniku jak sie okaze ze te 15mm bedzie za duzo z tylu.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Butterbean pisze:a mowilem ze zaczna sie schody?
nie mówiłeś :>

Co się spinać. Problem jest po to by go rozwiązać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Się kupi 2 dystanse i będzie po kłopocie
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak to wygląda. Nakreśliłem ci o co chodzi z centrowaniem.
Fig.1 Goła piasta, wew otwór do przykręcania półosi.
Fig.2 Sytuacja gdy dystans jest mniejszy niż 15mm i nie ma materiału w dystansie na wykonanie kołnierza centrującego felgę. Jeśli ten 5mm który chcesz założyć, zakrywa kołnierz na piaście i dochodzi to sytuacji jak na rysunku (pokrycie kołnierza piasty z dystansem) felga może być skręcana nie centralnie na środku piasty a z delikatnym przesunięciem które może powodować wszelkiego rodzaju wibracje bicie w w kierę itd.
Fig.3 Najmniejszy z możliwych dystans gdy da się jeszcze w nim wykonać ten kołnierz by felga była osadzana dokładnie na środku piasty.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

JAGielski dokladnie tak.
jest jeszcze jeden warunek.
ori felgi maja takie stoczenie wewnatrz otwory na początku.chodzi o to ze kołnierz wystający z piasty ma tez takie zgrubienie i zeby felga zawsze dolegala scisle to ma w otworze roztoczenie wieksze
obrazowo mówiąc tu gdzie u ciebie jest kąt prosty między plaszczyzna piasty a kolnierzem centrującym powinien byc skos.i w dystansie i w otworze koła.
w przypadku KAmila twierdzi że koło opiera sie jeszcze o ten kołniez centrujący czyli ze niby ma dobrze...ale tak nei jest własnie z tego powodu ze w ori kole jest ten otwór na poczatku wiekszy.
mimo że ENS twierdzi że nic nie bije jestem sceptycznie nastawiony do tego typu dystansow..
w drodze w trasie w awarii ciezko bedzie utrafic z założeniem koła idealnie..]
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak, ten skos powinien być i w dystansie wykonany, schematycznie tylko to przedstawiłem.
Nie pamiętam ile ten kołnierz ma mm na piaście, czyli ile można by dać dystansu bez centrowania, wydaję mi się że miał on coś ok 1cm skutecznej powierzchni centrującej więc ten 5mm dystans pozostawi miejsca drugie 5mm na centrowanie, tak na krawędź kołnierza by się łapało i nie wiem czy to jest wystarczające by felga na tym się dokładnie oparła, bo przecież ma ten skos wyfrezowany w otworze. Musiałbym to zobaczyć na oczy żeby dać na to gwarancję :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

obfotografuje to wam dziś dokładnie.


edit:
a nie będę robił zdjęć.
Zdjąłem koło. Wziąłem swoją starą piastę co niedawno wymieniałem. Położyłem ten dystans na felgę wsadziłem piastę i powiem Wam jedno. Piasta nawet nie drgnie. Felga opiera się na pieście idealnie.
Także w tym roku tak jeździmy a w następnym i tak nowe opony muszę kupić więc kupię węższe i będzie grać ;)
Ostatnio zmieniony 2012-08-11, 16:56 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tylko że normalnie na piaście masz jeszcze tarczę :idea: Jeśli felga opiera się faktycznie o ten kawałek wystającego centrowania i nie ma bicia podczas jazdy to może tak zostać, jednak co do śrub, przynajmniej ja bym dokupił dłuższe o te 5mm, mimo że to spory wydatek bo ok 20x4zł.
5 obrotów czy co tam ci powiedzieli swoją drogą, powinna być wkręcona co najmniej jak ori, tym bardziej że to większe koło, siły działające na śruby i piastę również większe.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

śruby będą dłuższe w poniedziałek :)
No nie wziąłem poprawki na tarcze to fakt ;)
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”