Dlaczego Quattro ma krótszą skrzynie niż ośka?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Dlaczego Quattro ma krótszą skrzynie niż ośka?
Witam.
Zastanawia mnie dlaczego w quattro jest krótsza skrzynia niz w oście??
Dla przykładu:
AEL ośka 3000 obr 165-170 km\h
AEL quattro 3000 obr 140-145 km/h
Generalnie dla mnie czarna magia i zastanawia mnie dlaczego każde quattro w porównaniu do ośki ma krotsze przełożenia sktzyni, co owocuje mniejszymi prędkościami przy tych samych obrotach.
czy to ma wpływ na opory jaki 4 łąpy musza pokonać czy jak??
Bede wdzięczny za wytłumaczenie
Zastanawia mnie dlaczego w quattro jest krótsza skrzynia niz w oście??
Dla przykładu:
AEL ośka 3000 obr 165-170 km\h
AEL quattro 3000 obr 140-145 km/h
Generalnie dla mnie czarna magia i zastanawia mnie dlaczego każde quattro w porównaniu do ośki ma krotsze przełożenia sktzyni, co owocuje mniejszymi prędkościami przy tych samych obrotach.
czy to ma wpływ na opory jaki 4 łąpy musza pokonać czy jak??
Bede wdzięczny za wytłumaczenie
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
lipton, tak na 6 biegu.... z reszta przejechałem sie Q i moim inwalida i jest różnica w każdym biegu względem prędkości...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
icemerc, wydaje się, że masz rację. Auto napędzane jest przez 2 osie więc jest potrzebna większa siła by to ruszyć. Nm są dla obu wersji takie same, więc by silnik mógł osiągnąć taki moment musi mieć troszkę lżej, dlatego przełożenia są inne. Samo to, że Q trochę waży, W dowodzie mam mase 2070 kg . Tak na chłopski rozum to biorę.
-
- Szwendacz filmowiec
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-09-20, 18:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łosice / Marki
oja , kiedy Ty sie oduczysz tych wtretow z angielskiego. glos za teoria o checi wyrownania osiagow z tytulu wiekszych oporow pracy mechanizmu, poza tym kfatro jako naped przewidziany do zwiekszania bezpieczenstwa w trudnych warunkach powinien cechowac sie wieksza zdolnoscia do wydostawania sie z 'opresji' czyli np. z kopnego sniegu wiec gdybym to ja projektowal ten samochod 20 lat temu i nie mogl zmienic silnika na mocniejszy dalbym wlasnie krotsze przelozenia.eSPe pisze: Chyba całkowita z pasengerami i kierownikiem i płynami.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez deejay.ftb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
coś mi sie wydaje ze w tym quattro icemerc'a sie slizga sprzegło
bo patrzac na instrukcje widze ze ael quattro leci vmax 206
a ael Fwd 208 , czyli roznica 2km/h - jest prawdopodobna z racji odrobine wiekszej masy quattro
krótsza skrzynia powodowała by bardziej znaczna roznice w predkosci max
powiedzmy ael fwd szedł by 210 a quattro 200 czy tam 195
Ciekawe ze wg instrukcji Ael fwd ma od 0-100 9.9s
a ael Quatrro 10.0
bo patrzac na instrukcje widze ze ael quattro leci vmax 206
a ael Fwd 208 , czyli roznica 2km/h - jest prawdopodobna z racji odrobine wiekszej masy quattro
krótsza skrzynia powodowała by bardziej znaczna roznice w predkosci max
powiedzmy ael fwd szedł by 210 a quattro 200 czy tam 195
Ciekawe ze wg instrukcji Ael fwd ma od 0-100 9.9s
a ael Quatrro 10.0
AEL INSIDE
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Dodek, Sprzegło sie nie ślizga - mogę cie zapewnic.... jechałem 3 AEl -ami w quattro i każdy miał tak samo... Dane na papierze to jedno - dane w realu i na drodze to drugie...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Dobra, sprawdźcie sobie na vagcat chćby nawet. Faktycznie jest różnica, ośka 23/41 zębów Q 26/38(szóstka).
Dla porównania w ośce piątka to 26/39(nie wiem czy tu błedu nie ma jakiegoś w ETCE)-niemal jak szóstka q Q. Więc różnice w skrzynkach są spore...
Sprawdzałem dla rocznika 95
Nowsze audi widze że już miały te same przełozenia w FWD i Q...
Mam nadzieje że nie poknociłem czegoś...
Dla porównania w ośce piątka to 26/39(nie wiem czy tu błedu nie ma jakiegoś w ETCE)-niemal jak szóstka q Q. Więc różnice w skrzynkach są spore...
Sprawdzałem dla rocznika 95
Nowsze audi widze że już miały te same przełozenia w FWD i Q...
Mam nadzieje że nie poknociłem czegoś...
160+PS
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Nowsze czyli rocznik 96 czy 97 - tak??Hincó pisze:Nowsze audi widze że już miały te same przełozenia w FWD i Q...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443