[A6 C4] Naprawa wewntylatora / dmuchawy - jak ???

Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[A6 C4] Naprawa wewntylatora / dmuchawy - jak ???

Post autor: Dodek »

MA pyt bawił sie ktoś z tym - jc prosze o jakies sugestie jak sie do tego zabrać , jakie sa najwazniejsze problemy, podjerzewam ze siałby szczotki w silniku ale jak sie do tego zabrac z głową - jc prosze o mniej wiecej dobry opis.
Pozdro :zabawa: :zakrecony: :happy:
Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 20:39 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kiedyś widziałem manual na AKP lub A6klub jak się do tego zabrać bez wyjmowania całego zespołu dmuchawy. Teraz znaleźć tego nie mogę.
Ogólnie koleś wyjmował go przez ten gumowy łącznik między zespołem a parownikiem po demontażu tej gumy oczywiście. Wiem że chłop miał poharatane łapy bo męczarni przy tym sporo było, lepiej wyjąć cały zespół, przynajmniej się nie będziesz tak wkurzał :-D

A w samym silniku pewnie szczotek już nie ma lub komutator zabiło pyłem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

J.A.G pisze:Ogólnie koleś wyjmował go przez ten gumowy łącznik między zespołem a parownikiem po demontażu tej gumy
Tak właśnie robiłem, zapoznawszy się prędzej z tym manualem.
J.A.G pisze:chłop miał poharatane łapy bo męczarni przy tym sporo było
Też tak poharatałem łapy

Ogólnie to rzeźba, czasochłonne. Zajęło mi to kilka godzin ale można. Jak już się ściągnie tą gumę to trzeba zbić śmigło z silnika, następnie można wyjąc sam silnik inaczej nie wyjdzie bez wyciągania zespołu. Oczywiście składając wszystko do kupy należy robić to z odwrotna kolejnością.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

AEL INSIDE
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Dodek, ja korzystałem z tego manuala http://www.a6klub.pl/a6-c4-25-tdi-ael-w ... t27012.htm
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Zabrałem sie za to o 18 przez 3 godziny dalej jestem w czarnej dupie.
, potrzebuje pomocy , odkreciłem tylko 2 sruby z 3 osłony wiatraka
tej dolnej nie moge za chiny podejść - jaką miałes tam dł tej kombinowanej przedłużki ?????? jak ja inaczej załapać

Chwilowo mam ochota podpalić swojego złoma :evil:
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 20:52 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wyciągaj cały zespół, bo poważnie jak cię wkurzy to spalisz :-P Może dłużej i więcej roboty ale na spokojnie i przyjemnie ;-) Poza tym można inne rzeczy przejrzeć, silniczki klap, nagrzewnicę.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Co to zn cały zespół - rozpinać nagrzewnicy nie mam zamiaru. bo nie skrece tego złoma do poniedziałku

a bez rozpinania nagrzewnicy da rade rozkrecił obudowe wiatraka jakos ???
na a6 piszą ze mozna wyjąc tylko parownik i jego obudową aby dostać sie do 3 srubki- ile w tym prawdy niewiem.
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 21:28 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Cały zespół czyli obudowę dmuchawy z nagrzewnica i klapkami. Jak w manualu o wymianie nagrzewnicy.
Dodek pisze:rozpinać nagrzewnicy nie mam zamiaru. bo nie skrece tego złoma do poniedziałku
Jak chcesz, żeby nie wyszło tak że do poniedziałku nic nie zrobisz i dalej będziesz w czarnej dupie...
Ja złożyłem to za pt i sob ale nie miąłem nagrzewnicy i dlatego dwa dni, jeden dzień myślę że spokojnie styknie a w razie co w niedzilę możesz w garażu działać żeby proboszcz nie widział że grzeszysz :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

jestem w trakcie dłubaniny
dziki JAG :bro:
- ale dupa zbita okazuje sie ze manual z akp nie przewiduje opcji wystepowania z klimatronikiem elektrycznej nagrzewnicy przy normalnej nagrzewnicy co jest na płyn

do tej elektrycznej wchodzą dod z boku obudowy wiatraka 3 kable w tym jeden bardzo gruby i nie moge dojść jak je odkrecić bo idą gdzies w wiazke pod popielniczke,
:-x :evil: :roll:

[ Dodano: 2012-10-27, 19:59 ]
wyczytałem na ruskiej stronce ze ten elektryczny dogrzewacz wystepował tylko z dieslami i miał 600w mocy - działa to automatycznie - jak sie właczy Hi na klimatroniku , aby sprawdzic czy sie to ma u siebie trzeba wsunąć dymke w okolice pedalów- i patrzeć mniej wiecej tam gdzie jest gaz- - trzeba patrzeć w obudowe nawiewów i tam powiniem iśc wiazdka kabli z jednym dosć grubym która wchodzi w plastik od nawiewów (tj obudowy dmuchawy - patrząć od dołu)
AEL INSIDE
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Dodek, mi też się nie udało odkręcić tej 3 śrubki. Jakoś tam ułamałem ten element że dało się ściągnąć i po zamontowaniu z powrotem wszystko było ok...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

1. mam pytanie - bo mam w silniku zjechana prawie na maxa szczotki - miały po 4 mm grubości.
CZY można je z czegoś dopasować ???
2. mam lekko wytarty miedziany komutator po którym chodza szczotki (wlasnie przez te szczotki) - zostało tam jeszcze troche miedzi i niewiem ile to jeszcze pociągnie.

Aha kiedy docisnałem sptrzynki -szczotki w silniku mocniej do komutatora przylegają , silnik startuje elegancko - ale pojawia sie delikatne iskrzenie - niewiem czy to juz nadaje sie na złom ????????????????
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 10:56 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Jeżeli nie chcesz 2 razy robić tej samej roboty to kup lepiej na allegro zamiennik tej dmuchawy, dużo osób to zakłada i działa :-D

http://allegro.pl/wentylator-dmuchawa-a ... 67987.html
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 11:49 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Szczotki to pół biedy, jak masz wytarty komutator to nie ryzykuj i kup nowy, choć uważam że lepiej mieć ori używany ale w bardzo dobrym lub dobrym stanie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

J.A.G pisze:ak masz wytarty komutator to nie ryzykuj
to nie wpływa na komfort jazdy


kupiłem jakaś szczotke od rozrusznika od traktora- jest mega duza i ma 2 rozgalezienia na przewody miedziane także przy uzyciu brzeszczota rozcinamu tą szczotke na 2 czesci i potem lekko docieramy papierem sciernym na wymiar

I co pasują idealnie :lol: a wszystko za szalone 5zł.
uwaga szczotki w tej dmuchawie sa jakies miedziowane wiec nie mogą to byc zwykłe szczotki grafitowe od suszarki do wlosów bo szybko sie wytrą.
Ostatnio zmieniony 2012-10-29, 20:22 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”