[100 C4] Dziwne wskazania temp. plynu chlodn. Audi 100 2.6 A
-
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wawa
[100 C4] Dziwne wskazania temp. plynu chlodn. Audi 100 2.6 A
Witam,
Swiruje mi zegar od temp. cieczy. Latem potrafil pokazac i 130 stopni, teraz zas pokazuje permanentne niedogrzanie. Dodam jeszcze ze:
- klimatronik pod kodem 51 pokazuje wzorowa temp. tzn po zimnym odpaleniu, temp. powolutku rosnie az do 90 st. Potem juz ani nie rosnie, ani nie spada
- Ostatnio, po zimnym rozruchu od razu pojechalem w trase. Zegar lezal, podczas gdy klimatronik pokazywal 90 st. z z nadmuchow buchalo przyjemne ciepelko. Gdy postalem w korku, zegar ruszyl.
Stad moje pytanie do doswiadczonych forumowiczow:
Choc jestem niemal przekonany ze to czujnik, to jednak pewien niepokoj mam w mysli, ze to moze jednak termostat, bo wskazania zegara sa ewidentnie uzaleznione od warunkow zewn. (jazda w korku- pokazuje ok. albo wyzej, jazda na trasie - niedogrzanie)
Czy mozliwe jest, ze samcod jest niedogrzany lub przegrzany, a klimatronik pokazuje 90 st. ?
Czy zaczac od wymiany czujnika, czy moze od czegos innego?
Swiruje mi zegar od temp. cieczy. Latem potrafil pokazac i 130 stopni, teraz zas pokazuje permanentne niedogrzanie. Dodam jeszcze ze:
- klimatronik pod kodem 51 pokazuje wzorowa temp. tzn po zimnym odpaleniu, temp. powolutku rosnie az do 90 st. Potem juz ani nie rosnie, ani nie spada
- Ostatnio, po zimnym rozruchu od razu pojechalem w trase. Zegar lezal, podczas gdy klimatronik pokazywal 90 st. z z nadmuchow buchalo przyjemne ciepelko. Gdy postalem w korku, zegar ruszyl.
Stad moje pytanie do doswiadczonych forumowiczow:
Choc jestem niemal przekonany ze to czujnik, to jednak pewien niepokoj mam w mysli, ze to moze jednak termostat, bo wskazania zegara sa ewidentnie uzaleznione od warunkow zewn. (jazda w korku- pokazuje ok. albo wyzej, jazda na trasie - niedogrzanie)
Czy mozliwe jest, ze samcod jest niedogrzany lub przegrzany, a klimatronik pokazuje 90 st. ?
Czy zaczac od wymiany czujnika, czy moze od czegos innego?
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Podzielam.Hacken pisze:Choc jestem niemal przekonany ze to czujnik
Jest to możliwe, jak jedziesz masz cały czas przepływ przez chłodnicę i praktycznie stałą temp płynu/silnika. W korku już nie i te 2-5*C jest więcej, na sprawnym czujniku i wskaźniku nie zauważyłbyś tego wzrostu a dla uszkodzonego czujnika taki wzrost powoduje inną rezystancję i w tej innej rezystancji może działać, wyższa temp może być "pobudzająca" do działania i się podnosi, taka korkowa ViagraHacken pisze:wskazania zegara sa ewidentnie uzaleznione od warunkow zewn. (jazda w korku- pokazuje ok. albo wyzej, jazda na trasie - niedogrzanie)
Nie wiem jaki to kanał ale na którymś mimo zimnego silnika temp cały czas po odpaleniu leci w górę do 90C bez wzgl na faktyczną temp silnika... więc możliwe. Vag w sekcji ECU pokaże ci prawidłową temp, bo sterownik korzysta z innego czujnika niż ten na zegary, więc nie wykluczone że to termostat. Sprawdź dolny wąż od chłodnicy czy jest wtedy ciepły, kiedy powinien być jeszcze zimny.Hacken pisze:Czy mozliwe jest, ze samchod jest niedogrzany lub przegrzany, a klimatronik pokazuje 90 st. ?
Czyli zacząć musisz od zVagowania i spr temp w blokach wartości. Jak temp ok to czujnik, jak nie - termostat.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Pisałem nie raz - przy v6 pb kanał 51 nic nie warta, bo nasze wersje nie mają tego czujnika. Zawsze po kilu minutach będziesz miał 90*
Dwa - zanim cokolwiek zrobisz to odkręcasz korek na zimnym, wsadzasz taki np termometr - jak mam do 160*C z marketu
odpalasz auto i na wolnych sprawdzasz rzeczywistą temperaturę cieczy. Lub jak masz Vaga to w blokach 000 jest któraś kolumna i pokazuje wartości - nie konkretne stopnie, ale wartości. Gdzieś to już wklejałem na forum.
Ja przerabiałem w mondeo podłączenie parownika, bo w programie LPG było 60* i nic więcej. Myślałem, że źle parownik wpięty i niedogrzany, ale jak się okazało po wsadzeniu termometru do zbiorniczka - 60* maks, termostat się otwiera za wcześnie.
Ten czujnik na desce nie ma znaczenia dla pracy silnika - od tego jest po przeciwnej stronie czujnik dwu pinowy. U mnie 4 pinowy kaput, tylko czasem wskazówka ma wzwód
Dwa - zanim cokolwiek zrobisz to odkręcasz korek na zimnym, wsadzasz taki np termometr - jak mam do 160*C z marketu
odpalasz auto i na wolnych sprawdzasz rzeczywistą temperaturę cieczy. Lub jak masz Vaga to w blokach 000 jest któraś kolumna i pokazuje wartości - nie konkretne stopnie, ale wartości. Gdzieś to już wklejałem na forum.
Ja przerabiałem w mondeo podłączenie parownika, bo w programie LPG było 60* i nic więcej. Myślałem, że źle parownik wpięty i niedogrzany, ale jak się okazało po wsadzeniu termometru do zbiorniczka - 60* maks, termostat się otwiera za wcześnie.
Ten czujnik na desce nie ma znaczenia dla pracy silnika - od tego jest po przeciwnej stronie czujnik dwu pinowy. U mnie 4 pinowy kaput, tylko czasem wskazówka ma wzwód
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wawa
Dzieki Panowie za porady.... jednak termostat nie zamukal duzego obiegu i niunia byla caly czas niedogrzana jestem ubozszy o pare PLN mniej, ale przy okazji zozbebeszania oslon rozrzadu wymienilem uszczelniacze walkow.
BTW... PRZEMOPRZEM.... genialne w swojej prostocie rozwiazanie na zbadanie temp. !!! Kurde.... ze tez na to nie wpadlem
BTW... PRZEMOPRZEM.... genialne w swojej prostocie rozwiazanie na zbadanie temp. !!! Kurde.... ze tez na to nie wpadlem
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
W moim aucie jedynie łączyłem się Vag 3.11 i tam nie ma stopni, są jednostki. Nowszy vag u mnie się nie łączył.gumisv6 pisze:w VAGu, temperatura płynu chłodniczego jest w 002 grupie, 3 blok i pokazuje normalnie w stopniach celcjuszach
Dziś sprawdzałem termometrem laserowym w golfie temperaturę - temp ok 70* a dolny wąż już ciepły dosyć mocno. Kolejny termostat chyba kaput
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ato nie jest od programu? Czytałem, że Polski VAG ma już jednostki konkretne, a VAG 3.** ma jakieś jednostki. Sam mi kiedyś chyba odpisywałeś, że wskazania Vaga to jednostki a nie konkretna temperatura
Ale jak da się to zrobić przy vag 3.11 żeby pokazywał rzeczywiste jednostki to chętnie skorzystam.
Ale jak da się to zrobić przy vag 3.11 żeby pokazywał rzeczywiste jednostki to chętnie skorzystam.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Tak ale tylko w grupie 000 gdzie jest 10 pozycji, reszta grup z blokami powinna być opisana. Jak łaczy ci się z 311 to i z 409 powinien, kwestia ustawień.przemoprzem pisze:Sam mi kiedyś chyba odpisywałeś, że wskazania Vaga to jednostki a nie konkretna temperatura
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
No ale w moim aah mam jedynie vagiem dostępne bloki 000 - reszta nie działa, oczywiście mowa o zwykłym vagu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
ABC/AAH jeden czort tak po prawdzie - mam "pełną" wersję, nie jestem pierwszym posiadaczem C4 AAH z początku produkcji w którym przy silniku działają jedynie bloki 000, niestety taki sterownik.
Tutaj mój post z vaga i temperatury - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=23367#23367
Blok 000, pole nr 1 ... im wyższa jednostka tym wyższa temperatura - więc pewnie na odwrót niż w TDI, skoro kolega tak pisze.
Tutaj mój post z vaga i temperatury - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=23367#23367
Blok 000, pole nr 1 ... im wyższa jednostka tym wyższa temperatura - więc pewnie na odwrót niż w TDI, skoro kolega tak pisze.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
GTR34, u mnie 90*C to 200 jednostek, więc na pewno.
przemoprzem, no to nie ciekawa sprawa że tak jest.
[ Dodano: 2012-12-05, 22:32 ]
No i w tamtym poście widzę że masz Basic Settings, a wejdź w Measuring Blocks, może odnajdziesz zaginione grupy
przemoprzem, no to nie ciekawa sprawa że tak jest.
[ Dodano: 2012-12-05, 22:32 ]
No i w tamtym poście widzę że masz Basic Settings, a wejdź w Measuring Blocks, może odnajdziesz zaginione grupy
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13