[100 C4] Dziwne wskazania temp. plynu chlodn. Audi 100 2.6 A

Hacken
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

[100 C4] Dziwne wskazania temp. plynu chlodn. Audi 100 2.6 A

Post autor: Hacken »

Witam,

Swiruje mi zegar od temp. cieczy. Latem potrafil pokazac i 130 stopni, teraz zas pokazuje permanentne niedogrzanie. Dodam jeszcze ze:

- klimatronik pod kodem 51 pokazuje wzorowa temp. tzn po zimnym odpaleniu, temp. powolutku rosnie az do 90 st. Potem juz ani nie rosnie, ani nie spada
- Ostatnio, po zimnym rozruchu od razu pojechalem w trase. Zegar lezal, podczas gdy klimatronik pokazywal 90 st. z z nadmuchow buchalo przyjemne ciepelko. Gdy postalem w korku, zegar ruszyl.

Stad moje pytanie do doswiadczonych forumowiczow:

Choc jestem niemal przekonany ze to czujnik, to jednak pewien niepokoj mam w mysli, ze to moze jednak termostat, bo wskazania zegara sa ewidentnie uzaleznione od warunkow zewn. (jazda w korku- pokazuje ok. albo wyzej, jazda na trasie - niedogrzanie)

Czy mozliwe jest, ze samcod jest niedogrzany lub przegrzany, a klimatronik pokazuje 90 st. ?

Czy zaczac od wymiany czujnika, czy moze od czegos innego?
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Hacken pisze:Choc jestem niemal przekonany ze to czujnik
Podzielam.
Hacken pisze:wskazania zegara sa ewidentnie uzaleznione od warunkow zewn. (jazda w korku- pokazuje ok. albo wyzej, jazda na trasie - niedogrzanie)
Jest to możliwe, jak jedziesz masz cały czas przepływ przez chłodnicę i praktycznie stałą temp płynu/silnika. W korku już nie i te 2-5*C jest więcej, na sprawnym czujniku i wskaźniku nie zauważyłbyś tego wzrostu a dla uszkodzonego czujnika taki wzrost powoduje inną rezystancję i w tej innej rezystancji może działać, wyższa temp może być "pobudzająca" do działania i się podnosi, taka korkowa Viagra :mrgreen:
Hacken pisze:Czy mozliwe jest, ze samchod jest niedogrzany lub przegrzany, a klimatronik pokazuje 90 st. ?
Nie wiem jaki to kanał ale na którymś mimo zimnego silnika temp cały czas po odpaleniu leci w górę do 90C bez wzgl na faktyczną temp silnika... więc możliwe. Vag w sekcji ECU pokaże ci prawidłową temp, bo sterownik korzysta z innego czujnika niż ten na zegary, więc nie wykluczone że to termostat. Sprawdź dolny wąż od chłodnicy czy jest wtedy ciepły, kiedy powinien być jeszcze zimny.
Czyli zacząć musisz od zVagowania i spr temp w blokach wartości. Jak temp ok to czujnik, jak nie - termostat.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Pisałem nie raz - przy v6 pb kanał 51 nic nie warta, bo nasze wersje nie mają tego czujnika. Zawsze po kilu minutach będziesz miał 90*

Dwa - zanim cokolwiek zrobisz to odkręcasz korek na zimnym, wsadzasz taki np termometr - jak mam do 160*C z marketu Obrazek

odpalasz auto i na wolnych sprawdzasz rzeczywistą temperaturę cieczy. Lub jak masz Vaga to w blokach 000 jest któraś kolumna i pokazuje wartości - nie konkretne stopnie, ale wartości. Gdzieś to już wklejałem na forum.

Ja przerabiałem w mondeo podłączenie parownika, bo w programie LPG było 60* i nic więcej. Myślałem, że źle parownik wpięty i niedogrzany, ale jak się okazało po wsadzeniu termometru do zbiorniczka - 60* maks, termostat się otwiera za wcześnie.

Ten czujnik na desce nie ma znaczenia dla pracy silnika - od tego jest po przeciwnej stronie czujnik dwu pinowy. U mnie 4 pinowy kaput, tylko czasem wskazówka ma wzwód :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

w VAGu, temperatura płynu chłodniczego jest w 002 grupie, 3 blok i pokazuje normalnie w stopniach celcjuszach
Hacken
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: Hacken »

Dzieki Panowie za porady.... jednak termostat nie zamukal duzego obiegu i niunia byla caly czas niedogrzana :( jestem ubozszy o pare PLN mniej, ale przy okazji zozbebeszania oslon rozrzadu wymienilem uszczelniacze walkow.

BTW... PRZEMOPRZEM.... genialne w swojej prostocie rozwiazanie na zbadanie temp. !!! Kurde.... ze tez na to nie wpadlem
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

gumisv6 pisze:w VAGu, temperatura płynu chłodniczego jest w 002 grupie, 3 blok i pokazuje normalnie w stopniach celcjuszach
W moim aucie jedynie łączyłem się Vag 3.11 i tam nie ma stopni, są jednostki. Nowszy vag u mnie się nie łączył.

Dziś sprawdzałem termometrem laserowym w golfie temperaturę - temp ok 70* a dolny wąż już ciepły dosyć mocno. Kolejny termostat chyba kaput :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

przemoprzem pisze:Vag 3.11 i tam nie ma stopni
To nie od programu zależy... może po prostu nie masz pliku .lbl swojego sterownika z opisem wartości.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ato nie jest od programu? Czytałem, że Polski VAG ma już jednostki konkretne, a VAG 3.** ma jakieś jednostki. Sam mi kiedyś chyba odpisywałeś, że wskazania Vaga to jednostki a nie konkretna temperatura :)

Ale jak da się to zrobić przy vag 3.11 żeby pokazywał rzeczywiste jednostki to chętnie skorzystam.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

przemoprzem pisze:Sam mi kiedyś chyba odpisywałeś, że wskazania Vaga to jednostki a nie konkretna temperatura :)
Tak ale tylko w grupie 000 gdzie jest 10 pozycji, reszta grup z blokami powinna być opisana. Jak łaczy ci się z 311 to i z 409 powinien, kwestia ustawień.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No ale w moim aah mam jedynie vagiem dostępne bloki 000 - reszta nie działa, oczywiście mowa o zwykłym vagu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No to w grupie 000, blok 7 jest to temperatura płynu. Wartość 70 odpowiada wartości ok. 85st*. Przynajmniej tak widzę ze swoich logów, które mam zapisane na dysku.

[ Dodano: 2012-12-05, 22:17 ]
I im mniejsza wartość, tym większa rzeczywista temperatura płynu, tutaj jest na odwrót.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kolega ma ABC.
A ty masz w ogóle aktywna, pełną wersję programu?

[ Dodano: 2012-12-05, 22:19 ]
GTR34, to przecież zależy od sterownika, każdy będzie miał co innego w każdej grupie i bloku.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No tak, ale myślałem, że jeśli chodzi o temperaturę płynu chłodniczego to wartości w innych silnikach będą podobne. Ale może i masz rację, że zależy od sterownika.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

ABC/AAH jeden czort tak po prawdzie - mam "pełną" wersję, nie jestem pierwszym posiadaczem C4 AAH z początku produkcji w którym przy silniku działają jedynie bloki 000, niestety taki sterownik.

Tutaj mój post z vaga i temperatury - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=23367#23367

Blok 000, pole nr 1 ... im wyższa jednostka tym wyższa temperatura - więc pewnie na odwrót niż w TDI, skoro kolega tak pisze.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

GTR34, u mnie 90*C to 200 jednostek, więc na pewno.
przemoprzem, no to nie ciekawa sprawa że tak jest.

[ Dodano: 2012-12-05, 22:32 ]
No i w tamtym poście widzę że masz Basic Settings, a wejdź w Measuring Blocks, może odnajdziesz zaginione grupy :-D
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”