[A6-2.6 ABC] Wysokie wolne obroty
- Gucio
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Władysławowo
[A6-2.6 ABC] Wysokie wolne obroty
Witam, wydaje mi się że mam problem w moim audi za długo ma wysokie obroty (ssanie?) Po nocy jak odpalam auto to na biegu jałowym obroty utrzymują się w okolicach 1400obr po przejechaniu ok 2km obroty potrafią spaść do 1100obr. i tak do dojazdu do pracy(8km) potrafią się utrzymać na tym poziomie mimo że silnik ma już 90*C a wskazówka temperatury oleju zaczyna się podnosić. Czy jest to normalne że tak długo silnik trzyma podwyższone obroty ?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
zdyt dlugo..moze czujnik 2 pinowy padl...lub czujnik temperatury powietrza...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Też stawiam na czujnik albo lewe powietrze łapie..Gucio pisze:Gdzie owe czujniki się znajdują ? I czy sprawdzając ich oporność można sprawdzić działanie czy niestety tylko podmianka ?Butterbean pisze:zdyt dlugo..moze czujnik 2 pinowy padl...lub czujnik temperatury powietrza...
Parametry do tego czujnika
0°C ≈ 5500Ω (5,5kΩ przy wybranym zakresie do 20k)
10°C ≈ 3700Ω (3,7kΩ)
20°C ≈ 2500Ω (2,5kΩ)
50°C ≈ 780Ω (0,8kΩ)
90°C ≈ 250Ω (0,2kΩ)
Nie musi być dokładnie tyle bo tak widać na wykresie jest pewien zakres tolerancji.
masz czujnik wkręcony w metalową rurke, a od góry jest kostka, trzeba dobrze się przyjrzeć, bo jest tam troche przewodów, najlepiej zauważyć to od boku
numer 3 to ten czujnik, teraz chyba znajdziesz
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 11:44 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gucio
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Władysławowo
Czujnik temperatury wody podmieniony i jak miał wyższe obroty tak ma dalej. Po jakiś 15 minutach pracy/jazdy obroty spadają do normalnej pracy na biegu jałowym. Co ciekawe jak temperatura już ruszy ale nie jest jeszcze do końca rozgrzany to przy zduszeniu silnika (próbując ruszyć bez gazu) potrafi zejść do obrotów na biegu jałowym. Jak podbije gazem to zatrzymuje się na obrotach wyższych.
Jakieś pomysły ?
Jakieś pomysły ?
- Gucio
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Władysławowo
Problem nadal nie został rozwiązany czujnik temperatury cieczy podmieniony czujnik położenia przepustnicy także oraz nowy silnik krokowy. Nic ale to nic się nie zmieniło na lepsze dalej po porządnym rozgrzaniu problem zacinających się i podwyższonych obrotów znika. Wrzucam filmik ukazujący problem to jak obroty opadają do troche ponad 1000obr/min spowodowane jest zduszeniem auta na biegu. Podbicie gazem powoduje "zawieszenie" obrotów.
https://www.youtube.com/watch?v=1up06u-wH9w
Problemem może być jakieś lewe powietrze (aż do tego stopnia?) ?
Będę wdzięczny za każda wskazówkę
https://www.youtube.com/watch?v=1up06u-wH9w
Problemem może być jakieś lewe powietrze (aż do tego stopnia?) ?
Będę wdzięczny za każda wskazówkę
- sky_walker1
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-03-29, 12:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koniecpol
A powiedz mi jak chodzi silnik?? równiutko czy telepie nim trochę??
Ja miałem problem z falującymi obrotami. Po żmudnych poszukiwaniach okazało się że kolektor ciągnął lewe powietrze. Rozkręciłem go na czynniki pierwsze, wyczyściłem, odtuściłem i użyłem podczas składania MASA USZCZELNIAJĄCA SILIKON VICTOR REINZ i od tego czasu mam spokój.
Czy czujnik na przepustnicy tyka jak puścisz nogę z pedała gazu??
Jakiej firmy kupiłeś silniczek krokowy??
Ja miałem problem z falującymi obrotami. Po żmudnych poszukiwaniach okazało się że kolektor ciągnął lewe powietrze. Rozkręciłem go na czynniki pierwsze, wyczyściłem, odtuściłem i użyłem podczas składania MASA USZCZELNIAJĄCA SILIKON VICTOR REINZ i od tego czasu mam spokój.
Czy czujnik na przepustnicy tyka jak puścisz nogę z pedała gazu??
Jakiej firmy kupiłeś silniczek krokowy??
Przewaga dzięki technice
- sky_walker1
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-03-29, 12:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koniecpol