[A6-2.6 ABC] Wysokie wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

[A6-2.6 ABC] Wysokie wolne obroty

Post autor: Gucio »

Witam, wydaje mi się że mam problem w moim audi za długo ma wysokie obroty (ssanie?) Po nocy jak odpalam auto to na biegu jałowym obroty utrzymują się w okolicach 1400obr po przejechaniu ok 2km obroty potrafią spaść do 1100obr. i tak do dojazdu do pracy(8km) potrafią się utrzymać na tym poziomie mimo że silnik ma już 90*C a wskazówka temperatury oleju zaczyna się podnosić. Czy jest to normalne że tak długo silnik trzyma podwyższone obroty ?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zdyt dlugo..moze czujnik 2 pinowy padl...lub czujnik temperatury powietrza...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
tapir173
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2012-11-30, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Starachowice

Post autor: tapir173 »

Podłącz vaga i zobacz jakie błędy wywala, jaką temperature pokazuje na nagrzanym, morze adaptacja przepustnicy pomoże ;-)
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Znajomy wagował i nic nie wyszło z błędów. Zaznaczę że w ciągu dnia jak używam go i jest porządnie rozgrzany to obroty nie są wysokie. Butterbean o których dokładnie czujnikach mówisz i gdzie one są? jestem nowym użytkownikiem i jeszcze za bardzo nie znam auta.
Awatar użytkownika
bzibziak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2013-10-23, 09:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ZSZ

Post autor: bzibziak »

Sprawdź, czy nie łapie lewego powietrza (popsikaj dezodorantem przy kolektorze i zobacz, czy zmienia się praca silnika).
Audi - "skomplikowane rozwiązania prostych problemów" :)
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Butterbean pisze:zdyt dlugo..moze czujnik 2 pinowy padl...lub czujnik temperatury powietrza...
Gdzie owe czujniki się znajdują ? I czy sprawdzając ich oporność można sprawdzić działanie czy niestety tylko podmianka ?
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

Gucio pisze:
Butterbean pisze:zdyt dlugo..moze czujnik 2 pinowy padl...lub czujnik temperatury powietrza...
Gdzie owe czujniki się znajdują ? I czy sprawdzając ich oporność można sprawdzić działanie czy niestety tylko podmianka ?
Też stawiam na czujnik albo lewe powietrze łapie..
Parametry do tego czujnika
0°C ≈ 5500Ω (5,5kΩ przy wybranym zakresie do 20k)
10°C ≈ 3700Ω (3,7kΩ)
20°C ≈ 2500Ω (2,5kΩ)
50°C ≈ 780Ω (0,8kΩ)
90°C ≈ 250Ω (0,2kΩ)
Nie musi być dokładnie tyle bo tak widać na wykresie jest pewien zakres tolerancji.

masz czujnik wkręcony w metalową rurke, a od góry jest kostka, trzeba dobrze się przyjrzeć, bo jest tam troche przewodów, najlepiej zauważyć to od boku

Obrazek
numer 3 to ten czujnik, teraz chyba znajdziesz ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 11:44 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Czujnik temperatury wody podmieniony i jak miał wyższe obroty tak ma dalej. Po jakiś 15 minutach pracy/jazdy obroty spadają do normalnej pracy na biegu jałowym. Co ciekawe jak temperatura już ruszy ale nie jest jeszcze do końca rozgrzany to przy zduszeniu silnika (próbując ruszyć bez gazu) potrafi zejść do obrotów na biegu jałowym. Jak podbije gazem to zatrzymuje się na obrotach wyższych.
Jakieś pomysły ?
Awatar użytkownika
bzibziak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2013-10-23, 09:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ZSZ

Post autor: bzibziak »

Sprawdź silnik krokowy i gaz, czy się nie przycinają.
Audi - "skomplikowane rozwiązania prostych problemów" :)
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Problem nadal nie został rozwiązany czujnik temperatury cieczy podmieniony czujnik położenia przepustnicy także oraz nowy silnik krokowy. Nic ale to nic się nie zmieniło na lepsze dalej po porządnym rozgrzaniu problem zacinających się i podwyższonych obrotów znika. Wrzucam filmik ukazujący problem to jak obroty opadają do troche ponad 1000obr/min spowodowane jest zduszeniem auta na biegu. Podbicie gazem powoduje "zawieszenie" obrotów.
https://www.youtube.com/watch?v=1up06u-wH9w
Problemem może być jakieś lewe powietrze (aż do tego stopnia?) ?
Będę wdzięczny za każda wskazówkę
Awatar użytkownika
sky_walker1
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-03-29, 12:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koniecpol

Post autor: sky_walker1 »

A powiedz mi jak chodzi silnik?? równiutko czy telepie nim trochę??
Ja miałem problem z falującymi obrotami. Po żmudnych poszukiwaniach okazało się że kolektor ciągnął lewe powietrze. Rozkręciłem go na czynniki pierwsze, wyczyściłem, odtuściłem i użyłem podczas składania MASA USZCZELNIAJĄCA SILIKON VICTOR REINZ i od tego czasu mam spokój.
Czy czujnik na przepustnicy tyka jak puścisz nogę z pedała gazu??
Jakiej firmy kupiłeś silniczek krokowy??
Przewaga dzięki technice :P
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Super równo nie chodzi jak można by było się tego spodziewać po układzie V w środku nie czuć ale patrząc na motor widać lekko luleje i minimalnie obroty faluja +- 50-70obr
Awatar użytkownika
sky_walker1
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-03-29, 12:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koniecpol

Post autor: sky_walker1 »

Czyli tak jak pisałem wcześnie ja zobaczyłbym kolektor, ew uszczelnił bo tak to wróżenie z fusów ;-)
Przewaga dzięki technice :P
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Plak w dłoń i psikaj na kolektor :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”