[Q-MAN.] Wymiana uszczelniaczy mostu
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
[Q-MAN.] Wymiana uszczelniaczy mostu
Witam. Mam mały problem - na dyferencjale widać ślady oleju. Według mnie winny będzie uszczelniacz lewej półosi. Tak to wygląda na zdjęciach:
I tutaj jeszcze LINK DO FILMIKU, który nagrałem. Może coś więcej uda się zobaczyć niż na fotkach.
I moje pytania - czy winny jest uszczelniacz lewej półosi? Jeśli tak to wymienić tylko jego czy może warto od razu wszystkie? Udało mi się dogrzebać do wszystkich numerów z corteco: prawy 12017270B 45x60x8 , lewy 01034693B 45x122x12 i wlotowy 01020536B 40x52x7. Oraz drugie równie ważne pytanie - czy taki laik jak ja z wiedzą na poziomie "nie umiem, ale to zrobię!" ogarnie samemu wymianę? Z tego co czytałem to odkręcić 6 śrub od przegubu zewnętrznego, jedną imbusową w jakiejś flanszy i wyciągnąć półośkę. Nie wydaje się jakoś bardzo skomplikowane - jak uważacie? I ostatnie pytanie - olej 75W90 byle jaki czy jakiś specjalny? Można dolać (wymieszać oleje) zanim zrobię z tą uszczelką? Po robocie myślę, aby wymienić całkowicie. Korek spustowy znalazłem (ta śruba od spodu bliżej tyłu widoczna na zdjęciu), a korek do wlewania będzie z której strony? Bo tak na szybko nie udało mi się znaleźć
Z góry dzięki za pomoc
I tutaj jeszcze LINK DO FILMIKU, który nagrałem. Może coś więcej uda się zobaczyć niż na fotkach.
I moje pytania - czy winny jest uszczelniacz lewej półosi? Jeśli tak to wymienić tylko jego czy może warto od razu wszystkie? Udało mi się dogrzebać do wszystkich numerów z corteco: prawy 12017270B 45x60x8 , lewy 01034693B 45x122x12 i wlotowy 01020536B 40x52x7. Oraz drugie równie ważne pytanie - czy taki laik jak ja z wiedzą na poziomie "nie umiem, ale to zrobię!" ogarnie samemu wymianę? Z tego co czytałem to odkręcić 6 śrub od przegubu zewnętrznego, jedną imbusową w jakiejś flanszy i wyciągnąć półośkę. Nie wydaje się jakoś bardzo skomplikowane - jak uważacie? I ostatnie pytanie - olej 75W90 byle jaki czy jakiś specjalny? Można dolać (wymieszać oleje) zanim zrobię z tą uszczelką? Po robocie myślę, aby wymienić całkowicie. Korek spustowy znalazłem (ta śruba od spodu bliżej tyłu widoczna na zdjęciu), a korek do wlewania będzie z której strony? Bo tak na szybko nie udało mi się znaleźć
Z góry dzięki za pomoc
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Witam ponownie. Pogrzebałem trochę w etce, pooglądałem schematy, poczytałem forum i pierwsze co zrobię to jutro pojadę zdemontować osłony i zobaczę dokładnie gdzie jest mokro. Myślę, że wymienię simeringi półosi tylko - tego od wału nie będę ruszał, bo to już dla mnie by było zbyt dużo jak na jeden raz Czy warto jego też od razu wymienić? Do wymiany jego wymiany chyba nie trzeba odkręcać półosi więc w razie czego będzie można to później bez problemu zrobić?
Wracając do uszczelniaczy półosi. Z tych dwóch schematów:
i informacji znalezionych na internecie wiem, że najpierw muszę zdemontować osłonę (śruby nr 16 i 16A - schemat drugi). Później odkręcam 6 śrub oznaczonych numerem 13 na schemacie drugim. Po ich odkręceniu muszę wyszarpać przegub(półoś?). Zrobić to w stronę koła czy na bok? - rozumiem, że trzeba sobie pomóc jakimś młotkiem/breszką? Po czym stukać? Po przesunięciu przegubu wykręcam śrubę nr 28 na schemacie pierwszym i wyciągam wał kołnierzowy nr 16. Następnie wyciągam uszczelniacz, wkładam nowy (przesmarować go olejem?) i składam wszystko w odwrotnej kolejności? Analogicznie przy prawej półosi? Przepraszam za tak banalne dla niektórych pytania, ale nigdy tego nie robiłem i są to moje pierwsze przygody z mechaniką. Proszę o poprawienie moich błędów i poradę
Jeszcze mam pytanie odnośnie korka wlewu oleju - niestety w opisach na schematach nigdzie go nie znalazłem. Będzie to numer 30 na schemacie pierwszym? Olej lać 75W90 GL4?
Z góry dzięki za pomoc
Wracając do uszczelniaczy półosi. Z tych dwóch schematów:
i informacji znalezionych na internecie wiem, że najpierw muszę zdemontować osłonę (śruby nr 16 i 16A - schemat drugi). Później odkręcam 6 śrub oznaczonych numerem 13 na schemacie drugim. Po ich odkręceniu muszę wyszarpać przegub(półoś?). Zrobić to w stronę koła czy na bok? - rozumiem, że trzeba sobie pomóc jakimś młotkiem/breszką? Po czym stukać? Po przesunięciu przegubu wykręcam śrubę nr 28 na schemacie pierwszym i wyciągam wał kołnierzowy nr 16. Następnie wyciągam uszczelniacz, wkładam nowy (przesmarować go olejem?) i składam wszystko w odwrotnej kolejności? Analogicznie przy prawej półosi? Przepraszam za tak banalne dla niektórych pytania, ale nigdy tego nie robiłem i są to moje pierwsze przygody z mechaniką. Proszę o poprawienie moich błędów i poradę
Jeszcze mam pytanie odnośnie korka wlewu oleju - niestety w opisach na schematach nigdzie go nie znalazłem. Będzie to numer 30 na schemacie pierwszym? Olej lać 75W90 GL4?
Z góry dzięki za pomoc
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
- Płeć:
Jest dużej średnicy i ciężko się do niego dobrać, ja go przewierciłem blisko krawędzi i jakoś wydłubałem. Corteco jak najbardziej polecam, jakość oryginału. U siebie wymieniałem wszystkie uszczelniacze, trochę zabawy miałem również z tym przednim gdzie przykręcony jest wał. Ta flansza, w której siedzi uszczelniacz przykręcona jest dwiema śrubami na śrubokręt gwiazdkowy i tutaj był problem żeby je wykręcić. Po całej operacji doszedłem do wniosku, dużo łatwiej i przyjemniej byłoby po prostu wyciągnąć dyfer i zrobić wszystko na spokojnie na stole. Korek wlewowy masz po prawej stronie przy półosi.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
bass16, no nic. Będę próbował, może sobie poradzę - gorzej jeśli nie. Może jest wygodniej wyciągnąć i zrobić to na stole, ale ja nie mam niestety takiej możliwości. Mieszkam w bloku i nawet nie mam garażu. Będę to wszystko robił na najeździe "prawie" ogólnodostępnym. Jutro dokładnie obejrzę skąd mi leci i zdecyduję czy będę też wymieniał simering od strony wału - ale raczej go odpuszczę.
Dzięki śliczne za pomoc - mam nadzieję, że po takiej lekturze i kilku radach od Ciebie sobie poradzę.
PS: Mechanik mi powiedział 250zł-300zł za robociznę (wymianę tych trzech simeringów). Niby nie jakoś dużo, ale wolę zrobić sam. Przynajmniej się czegoś nauczę
[ Dodano: |4 Mar 2019|, o 21:20 ]
Wrócę jeszcze na chwilę do tematu tego przedniego uszczelniacza od strony wału. Pogrzebałem trochę w internecie, znowu pooglądałem schematy i najbardziej przydatny był TEN temat i poniższe schematy:
Wywnioskowałem z tego, że muszę podeprzeć dyfer, zaznaczyć pozycję w jakiej zamocowany jest wał, odkręcić go (jutro dopiero zobaczę jak się go odkręca jak będę pod autem) i potem będę musiał zabrać się za flanszę oznaczoną numerem 6. Odkręcić śruby, które ją trzymają i wyciągnąć cały wał kołnierzowy (numer 25) z całą resztą części (od 19 do 24). Po wyciągnięciu tego będzie dostęp do uszczelki i oringu czy muszę to rozbierać? Będą potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia czy zrobię to z pomocą śrubokrętów/przecinaków/młotka? W ogóle do wymiany tych uszczelnień co warto jeszcze ze sobą wziąć? Będę dosyć kawałek od domu i nie bardzo będę miał możliwość po coś podjechać... Całą skrzynkę z kluczami wezmę (płaskie, grzechotki z nasadkami, imbusy, torxy), śrubokręty, młotki, kombinerki, breszkę - warto coś jeszcze brać? Co do samej wymiany to w TYM temacie jeszcze jest coś napisane o wymianie łożyska - warto to zrobić? Czy po prostu rozebrać to, wymienić uszczelniacz oraz oring i składać?
Dzięki śliczne za pomoc - mam nadzieję, że po takiej lekturze i kilku radach od Ciebie sobie poradzę.
PS: Mechanik mi powiedział 250zł-300zł za robociznę (wymianę tych trzech simeringów). Niby nie jakoś dużo, ale wolę zrobić sam. Przynajmniej się czegoś nauczę
[ Dodano: |4 Mar 2019|, o 21:20 ]
Wrócę jeszcze na chwilę do tematu tego przedniego uszczelniacza od strony wału. Pogrzebałem trochę w internecie, znowu pooglądałem schematy i najbardziej przydatny był TEN temat i poniższe schematy:
Wywnioskowałem z tego, że muszę podeprzeć dyfer, zaznaczyć pozycję w jakiej zamocowany jest wał, odkręcić go (jutro dopiero zobaczę jak się go odkręca jak będę pod autem) i potem będę musiał zabrać się za flanszę oznaczoną numerem 6. Odkręcić śruby, które ją trzymają i wyciągnąć cały wał kołnierzowy (numer 25) z całą resztą części (od 19 do 24). Po wyciągnięciu tego będzie dostęp do uszczelki i oringu czy muszę to rozbierać? Będą potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia czy zrobię to z pomocą śrubokrętów/przecinaków/młotka? W ogóle do wymiany tych uszczelnień co warto jeszcze ze sobą wziąć? Będę dosyć kawałek od domu i nie bardzo będę miał możliwość po coś podjechać... Całą skrzynkę z kluczami wezmę (płaskie, grzechotki z nasadkami, imbusy, torxy), śrubokręty, młotki, kombinerki, breszkę - warto coś jeszcze brać? Co do samej wymiany to w TYM temacie jeszcze jest coś napisane o wymianie łożyska - warto to zrobić? Czy po prostu rozebrać to, wymienić uszczelniacz oraz oring i składać?
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Wczoraj byłem przy aucie, pozdejmowałem te osłony, aby wszystko dobrze widzieć. Porobiłem zdjęcia, nagrałem film i na koniec umyłem wszystko. Obejrzałem dokładnie te uszczelniacze - od czoła jest wszystko suchutkie, od prawej strony tak samo, lewa uszczelka również wydaje się sucha (była w jednym miejscu "bardziej czarna" - tak jakby brudna lub trochę tłusta, ale to mogło ściec z góry). Ogólnie wydaje mi się, że to nie cieknie z uszczelek. Po oględzinach myślę, że wywaliło olej odpowietrznikiem - wokół niego było całe zawalone syfem (można też to zaobserwować na filmie), a raczej olej z uszczelki od strony półośki tak do góry by nie leciał? Ale czy jest to możliwe, aby olej wywaliło odpowietrznikiem? Dodatkowo bardzo mokro było przy korku spustowym - dokręciłem go i zobaczę co będzie za kilka dni, bo mogło to ścieknąć z góry. Oleju dolałem do maxa (dopóki się nie zaczęło wylewać korkiem wlewowym), ale brakowało go może 30ml. Co o tym wszystkim sądzicie? Mogło wywalić olej odpowietrznikiem? Na razie wszystko porządnie umyłem i za kilka dni pojadę znów zobaczyć jak to wygląda i może uda mi się coś zaobserwować...
Tutaj jest link do filmiku nagranego wczoraj. Przepraszam, ale w złą stronę trzymałem telefon :kwasny:
Jeszcze jedno pytanko - czy do wymiany uszczelki czołowej muszę demontować/luzować tą osłonę, której 2 śruby zaznaczyłem na zdjęciu poniżej?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Tutaj jest link do filmiku nagranego wczoraj. Przepraszam, ale w złą stronę trzymałem telefon :kwasny:
Jeszcze jedno pytanko - czy do wymiany uszczelki czołowej muszę demontować/luzować tą osłonę, której 2 śruby zaznaczyłem na zdjęciu poniżej?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
bass16, ok dzięki. Bo właśnie tak się zastanawiałem gdzie mogą być te śruby, o których mówiłeś... No nic - za kilka dni zerknę pod auto i zobaczę gdzie zrobiło się mokro i wtedy będę wiedział co i jak. Muszę jeszcze zobaczyć jak się zabrać do opuszczenia tej osłony - bo idą przez nią linki od ręcznego, a od strony prawej półosi ciężko będzie je poluzować i jeszcze wydech może przeszkadzać... No nic obejrzę to za kilka dni i się odezwę.
Dzięki za pomoc
Dzięki za pomoc